Web Analytics Made Easy - Statcounter

هئیت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درنظر گرفتن تمهیداتی برای کاهش انتقال بیماری کووید ۱۹ ، درنظر گرفتن شرایط دورکاری و نظارت ویژه بر توزیع اقلام محافظتی و مراکز تجمع مردم را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، در متن نامه هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ خطاب به دکتر سعید نمکی  ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه وزارت  بهداشت و جامعه پزشکی و پیراپزشکی در مبارزه با بیماری کووید-۱۹، آمده است:« با عنایت به افزایش مناطق قرمز در کشور و اوج‌گیری مجدد این بیماری، تأکید بر راهبرد «اولویت حفظ سلامتی و جان مردم و پرسنل درمانی» کشور در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور بر سایر امور و صیانت از حقوق مردم و نیز جلوگیری از فرسودگی و آسیب کادر درمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا پیشنهادات ذیل جهت استحضار و طرح در جلسات تخصصی ستاد کرونا ایفاد می‌گردد:

۱-     به منظور حفاظت از پرسنل و کارمندان در بخش‌های دولتی در شهرهایی که وضعیت قرمز اعلام شده است حداقل ۳۰% از پرسنل به صورت گردشی از طریق دورکاری انجام وظیفه نمایند.

۲-    بازگشایی‌های غیر ضروری در حوزه‌های مختلف تعلیق شده و در حوزه پزشکی نیز اعمال جراحی غیر ضروری به بعد از پیک کرونا موکول گردد.

۳-    در خصوص سهولت دسترسی آحاد مردم و جامعه پزشکی به ملزومات پیشگیری، اقدامات اداری- اجرایی لازم انجام گرفته و از تولید تا توزیع توسط نهادهای نظارتی رصد شود.

۴-    نظارت و محدودیت‌های لازم بر اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، اتوبوسرانی و مترو به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظام پزشكي کروناویروس وزير بهداشت دورکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در مراسم روز ماما اظهار کرد: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی حوزه پزشکی را پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای‌ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی از جمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد