Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@21:56:28 GMT

عصبانیت قطر از اظهارات مقام اماراتی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۸۶۵

به گزارش فارس، «احمد الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر به توئیت «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات درباره بحران به وجود آمده در روابط چهار کشور عربی با قطر واکنش نشان داد.

الرمیحی در حساب توئیتری خود نوشت:«رفتارهای چهار کشور عربی خیانتکار اعم از رفتارهای آبروبر، اخراج مردم قطر از هتل‌های مکه، ممانعت آن‌ها از زیارت خانه خدا، جاسوسی و غیره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.، تاریخ هرگز تصمیمات ناپاک شما را پاک نخواهد کرد».

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی به دنبال افشاگری «فاکس نیوز» علیه امارات در قضیه بحران قطر، توپ را زمین سعودی‌ها انداخت و گفته بود که ابوظبی به «حکمت و قاطعیت» ریاض اعتماد دارد.

قرقاش جمعه در توییتر خود نوشت که «موضع امارات در قبال بحران قطر کاملا واضح است و ما در طرفی هستیم که شامل موضع چهارجانبه متحد است... در همین راستا ما به حکمت و قاطعیت برادرانمان در پادشاهی سعودی در مدیریت بحران به گونه‌ای که منافع مشترک را تضمین کند، کاملاً اعتماد داریم». 

چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) از خرداد سال ۱۳۹۶ روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بسته‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاشیه بازی پرسپولیس و سپاهان| عصبانیت شدید ترابی از تعویض/ مأمور یگان ویژه مصدوم شد!
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین