Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@20:28:47 GMT

40 کشته بر اثر سیل و رانش زمین در نپال

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۴۶۴۰

40 کشته بر اثر سیل و رانش زمین در نپال

سیل و رانش زمین در نپال که در پی بارش سنگین باران رخ داد، جان دستکم ۴۰ نفر را گرفت و هزاران تن دیگر را در غرب این کشور آواره کرد.

به گزارش ایرنا، «گیان ناث داکال» فرماندار منطقه «میاگدی» در ۲۰۰ کیلومتری کاتماندو پایتخت نپال گفت که ۲۰ نفر در این ناحیه جان خود را از دست داده و دستکم ۱۳ تن نیز مفقود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر با بالگرد به مناطق امن منتقل شده‌اند، افزود: گروه‌های نجات و امداد در حال جستجو برای یافتن مفقودشدگان هستند.

در منطقه «کاسکی» هفت نفر، در منطقه «جاجارکوت» هفت تن دیگر و در مناطق «گولمی»، «لامجونگ» و «سیندهوپالچووک» هم ۶ نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

باران‌های موسمی که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در جنوب آسیا ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی در این منطقه از جمله در نپال برجای می‌گذارد.

بارش باران همچنین در ایالت «بیهار» هند که در همسایگی نپال قرار دارد، هر ساله خسارت جانی و مالی فراوانی دارد.

سال گذشته سیل و رانش زمین ایالت‌های شمالی و شرقی هند از جمله «مگالایا»، «سیکیم»، «میزورام» و «بیهار» بشدت تحت تاثیر قرار داد و خسارات فراوانی بر جای گذاشت.

لینک کوتاه: asriran.com/0035lZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نپال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و پیدا شدن ۲ قبضه نارنجک در مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ تعداد ۲ قبضه نارنجک از نوع ۴۰ تیکه در محدوده نرسیده به روستای قدیم چنگوله مهران پیدا شد که گروه مین یاب مستقر در مهران با حضور در منطقه، نارنجک‌ها را خنثی و منطقه را پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • (عکس) تصاویری باورنکردنی از خسارت تگرگ در یک شهر
  • عکس‌هایی باورنکردنی از خسارت تگرگ در یک شهر
  • بارش باران و پیدا شدن ۲ قبضه نارنجک در مهران
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی