Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:51:03 GMT

برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در اردبیل ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۴۷۷۱

برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در اردبیل ممنوع شد

اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل اظهار کرد: در سایر شهرها نیز مردم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از حداقل یک پنجم ظرفیت در منازل و تالارها مراسم برگزار کنند. 

او اضافه کرد: طبق خود اظهاری افراد بستری شده، عامل تشدید آمار ابتلاء به کرونا شرکت در مراسم عروسی، مجالس ترحیم و تجمعات مردمی در محافل عمومی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روند افزایشی بیماری کرونا در استان اردبیل‌را بسیار جدی اعلام کرد و گفت: در صورت ایجاد محدودیت‌ها و ورود مجدد شهرهای استان به وضعیت قرمز خسارات و آسیب‌ سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم و اصناف وارد می‌شود و بایستی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سعی کنیم استان به وضعیت سفید بر گردد.

بهنامجو ادامه داد: علیرغم تلاش بسیار ارزنده تیم پزشکی و کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان  متاسفانه در دو هفته اخیر تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها به ۲۳۶ نفر رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر فوتی نیز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه  مبتلایان خوشه‌ای، گروهی و خانوادگی جزو خطرناک‌ترین موارد ابتلاء است افزود: به دلیل بی‌توجهی مردم به موارد بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی شاهد به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در دو شهر اردبیل و نمین و به تبع آن سایر شهرستان ها هستیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه همه باید در پیشگیری از شیوع کرونا تلاش کنیم افزود: از ابتلای این بیماری تعداد کثیری از پزشکان و پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این مساله باعث کمبود کارد درمان در استان شده است.

 بهنامجو  همچنین گفت: از کمیته امداد ، بهزیستی و بنیاد شهید استان خواسته‌ایم که افراد تحت پوشش خود را حمایت کنند و این افراد از خانه بیرون نیایند.

وی بیان کرد:  در حال حاضر ۹ بخش در استان به ارائه خدمات به مبتلایان کرونا فعال بوده و مابقی بخش‌ها نیز به صورت icu و بخش جنرال است که CCU را نیز تبدیل به بخش ICU  شده است.

 در این حال  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل  نیز اعلام کرد که بر اساس تصمیمات ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه‌های اجرای استان تا اطلاع ثانوی طبق روال قبلی و با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان و وظایف خود را به صورت دورکاری انجام خواهند داد.

یعثوب نژاد محمد افزود: در تعیین کارکنان برای دورکاری کارکنان با پیشنبه بیماریهای قلبی، عروقی، تنفسی ، ایثارگران و جانبازان معزز شیمیایی، بانوان دارای فرزند خردسال و سایر کارکنانی که مشمول گروه‌های آسیب‌پذیر هستند در اولویت خواهند بود.

به گفته وی، در این ارتباط ضمن تأکید بر توجه و دقت لازم در استمرار برنامه‌های کاری و فعالیت‌های جاری دولت در دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از هرگونه اختلال در امور و خدمات رسانی به مردم  استفاده از حداقل نیروی انسانی در اجرای برنامه‌ها و فعالیتها و نیز کاهش تراکم نیرو در اتاق‌ها، موافقت با مرخصی‌ها و انجام اموری که ارتباط مستقیم با ارباب روزانه دارند به شیوه دورکاری توصیه و در اختیار مدیران محترم قرار می‌گیرد تا متناسب با شرایط سازمانی خود تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند وظایف قانونی و خدمات‌رسانی به مردم را با رعایت کامل پروفایل‌های بهداشتی ابلاغیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کارکنان محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند.

او اضافه کرد: همچنین از تشکیل جلسات غیرضروری و طولانی‌مدت خودداری و برگزاری نشست‌های اسناد ناپذیر حدالامکان از طریق ویدئو کنفرانس و یا با حداقل اعضا به گونه‌ای که حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت محل برگزاری اشغال شود با رعایت فاصله ۲ متری و حداکثر در زمان یک ساعته انجام شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان اردبیل بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم