Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حجاب راه بندانی برای دشمنان اسلام است و آنان از این حجاب و چادر ترس دارند.

سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز قیام مسجد گوهرشاد که با حضور جمعی از زنان و دختران محجبه مشهدی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در ایوان مقصوره این مسجد برگزار شد افزود: شهادت شهدای مظلوم قیام مسجد گوهرشاد و هتک حرمت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای حفظ چادری بود که اکنون بر سر بانوان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: تنها راه برای نابودی انقلاب برچیدن سفره دین از جانب جوانان و برداشتن حجاب است لذا مراقبت کنید که پیاده نظام دشمن نشوید، چرا که دشمنان اسلام هنوز دست از کار نکشیده‌اند و برای رواج بی‌حجابی در نسل شهدای مظلوم در حال برنامه ریزی و اجرای سیاست‌های خصمانه استکباری هستند.
امام جمعه مشهد گفت: مردم مؤمن و انقلابی ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مقابل گلوله‌های ارتش رضاخان برای دفاع از حجاب و نوامیس شیعه ایستادند.
وی افزود: وقتی مردم مؤمن و انقلابی جسارت مستکبران را از طریق کشف حجاب برای براندازی اسلام مشاهده کردند، با نیروی تقوا و اراده پولادین، در شرایطی نابرابر با زره ایمان و باورمندی به ارزش‌های اسلامی در مقابل دشمنان خدا ایستادند و به مقام شامخ شهادت نائل شدند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از مدرنیته به‌ عنوان ابزاری برای سلطه بر سایر کشورها استفاده کرده و برای اجرای نیات استعماری خود به دنبال مدرنیزاسیون کشورهای جهان سوم بودند، تا از این طریق فرهنگ غربی را در این کشورها تثبیت کنند، اما فرهنگ‌های بومی و دینی هر کشور را به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه تسلط خود بر این کشورها می‌دیدند.
وی گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام برای مقابله با فرهنگ‌های بومی و دینی هر کشور، سه راهکار نفوذ در تعلیم و تربیت، ترویج آداب و رسوم فرهنگ غربی از طریق نخبگان هر کشور و اعمال زور و قدرت را در دستور کار خود قرار دادند.

---

آیت الله علم الهدی افزود: راهکار نفوذ در آموزش و پرورش و ترویج آداب، رسوم و فرهنگ غربی از طریق نخبگان سیاسی، در زمان سلاطین قاجاری از جمله ناصرالدین شاه شروع شد اما راهکار سوم که اعمال زور و قدرت بود در دوران رضاخان اجرا شد.
وی ادامه داد: اولین مسئله در فرهنگ بومی و دینی کشور ایران حجاب زنان است که موجب توسعه دین، مانع از بی‌بند و باری و فحشا است و  رضاخان طی سفر به ترکیه و دیدار با آتاتورک پس از برگشت به ایران، با شگرد ترویج آداب، رسوم و فرهنگ غربی و کشف حجاب توسط نخبگان سیاسی، مقدمات ترویج بی‌حجابی را در ایران با کشف حجاب دختران دانش‌آموخته و اعضای خانواده خود آغاز کرد.
امام جمعه مشهد گفت: پس از این اتفاق جمعی از علمای شیراز، تبریز و مشهد به آن اعتراض نموده و علیه آن قیام کردند اما فشار برای کشف حجاب نسبت به سایر شهرها در شهر مشهد مقدس بیشتر بود و آیت‌الله شیخ حسین قمی از مراجع و علمای مشهور مشهد برای مذاکره با رضاخان جهت جلوگیری از اجرای این سیاست استکباری به تهران رفت اما اجازه دیدار نیافت و ایشان را در منزلی در شهر ری محاصره کردند و مردم مشهد برای حمایت از ایشان و جلوگیری از گسترش کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و گروهی نیز به‌ محض اطلاع از این تجمع از اطراف مشهد خود را به مشهد و مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی رساندند.
وی افزود: شهربانی به ‌محض اطلاع از این تجمع با تعدادی از مأموران برای متفرق کردن مردم در مسجد گوهرشاد حاضر شد اما طی درگیری‌های صورت گرفته حریف مردم نشد و سپس نیروهای ارتش با استقرار در پشت بام‌ مسجد گوهرشاد همه مردم را به رگبار گلوله بستند و به خاک و خون کشیدند و پیکر نیمه جان این شهدای مظلوم را بدون تحویل به خانواده آنها در گودالی در اطراف مشهد زنده به گور کردند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مسجد گوهرشاد فرهنگ غربی کشف حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرا طرح نور، موضوع حجاب و عفاف را یکی از موضوعات مهم در تعالی جامعه دانست و اظهار کرد: حجاب و عفاف سلوک توحیدی یک فضیلت و ارزش تمدن ساز است اسلام به دنبال تعالی و تربیت فرزند صالح در کانون خانواده است.

وی با اشاره به اینکه عفاف، حجاب و رعایت ارزش‌ها منطبق با فطرت انسان است، افزود: امروز دشمن برای تخریب کانون مقدس خانواده و ترویج بی بندوباری و ایجاد گره‌های ذهنی از طریق جنگ روایت‌ها ورود کرده و تلاش می‌کند که جایگاه و منزلت زن را مورد تخریب قرار دهد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: جامعه‌ای که خانواده و ارکان تربیتی آن دچار بی بندوباری، منکرات و فحشاء شوند هر گز نمی‌تواند در ریل تمدن سازی حرکت کند و هیچ گاه نمی‌توان شاهد تعالی و پیشرفت در آن بود.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند با دو قطبی سازی در جامعه بین مردم شکاف ایجاد کند، یادآور شد: دشمن با ایجاد گره‌های ذهنی تلاش می‌کند صفوف همبستگی‌های اجتماعی و وحدت جامعه را مورد تخریب قرار دهد و از طرفی در کانون خانواده افراد صالحی تربیت نشوند.

دیلمی اظهار کرد: مردم دشمن شناس و ولایت مدار ایران اسلامی با تمام وجود خود حافظ ارزش‌های دینی و انقلابی هستند و حجاب و عفاف را یک ارزش و عامل پیشرفت جامعه خود می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: جهان غرب برای رسیدن به اهداف شیطانی خود بزرگترین خیانت را به بشریت و کانون خانواده کرده است که باید پاسخگو باشد و آن هم نادیده گرفتن منزلت زن و جایگاه خانواده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از منظر اسلام توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است اما دنیای غرب با برهنگی و ابتذال سعی در تخریب منزلت زنان دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه جهان غرب به زنان نگاه ابزاری، شهوانی و شیطانی است، افزود: زن غربی با چنین فرهنگی با ورود به منجلاب فساد دستاوردی جز نابودی خانواده ندارد.

دیلمی اظهار کرد: بر اساس گفته‌های اسلامی حجاب و عفاف عامل آرامش، امنیت، کرامت و عزت است و جز مؤلفه‌های مهم استحکام خانواده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مصادیق کم توجهی به حجاب و عفاف در جامعه را از دو منظر می‌توان مورد بحث قرار داد، گفت: برخی‌ها از روی نا آگاهی و از طریق جنگ روایات‌ها که برای آنها گره ذهنی ایجاد کرده نسبت به مسائل حجاب و عفاف بی توجه می‌شوند که در صورت روشن شدن موضوع بسیاری از آنها تغییر رفتار می‌دهند. عده دیگر هم عواملی خود فروخته جریان نفاق و نفوذ نظام استکباری هستند که اینها هم تعدادشان بسیار کم است و هم مورد رصد دستگاه‌های نظارتی هستند و به موقع و به جا با آنها برخورد قانونی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ما قدر دادن حضور مؤثر مردم و دستگاه‌ها دولتی خصوصاً انتظامی در بستر سازی طرح نور و ترویج تذکر لسانی که با استقبال حضور حداکثری مردم مواجه شده است هستیم. امیدوارم در سنگر دفاع از ارزش‌ها و فضیلت‌ها همانند بسیاری از موضوعات دیگر که دشمن تلاش کرده بود به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند با حضور حداکثری مردم در این عرصه هم با شکست مواجه شود.

کد خبر 6097553

دیگر خبرها

  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • آقای علم‌الهدی! چرا منیژه؟
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • علم‌الهدی: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»