Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی لاوروف در همایش دیدگاه‌های پریماکوف گفت: روسیه بطور مرتب چنین گزارش‌هایی از افغانستان دریافت می‌کند.

وی افزود: متاسفانه باید گفت: قاچاق مواد مخدر به کشور‌های دیگر ازجمله به اروپا از افغانستان به شکل سازمان یافته در حال انجام است و از هواپیما‌های ائتلاف ناتو برای این منظور استفاده می‌شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما نمی‌توانیم این اطلاعات را ۱۰۰ درصد تایید کنیم، اما تنها صحبت از یک گزارش نیست بنابراین نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاوروف افزود: فقط کارکنان سرویس‌های اطلاعاتی می‌توانند از هواپیما‌های نظامی ناتو استفاده کنند و در وهله اول امریکا باید به تحقیق در مورد این وضعیت تاسف بار بپردازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: باید در کشور میزبان نیرو‌های ناتو (افغانستان) نیز تحقیقات در این زمینه آغاز شود چرا که در طول ۲۰ سال حضور آمریکا و سایر کشور‌های عضو ائتلاف تحت رهبری این کشور در افغانستان، قاچاق مواد مخدر از این کشور چندین برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آمریکا و سایر کشور‌های عضو ائتلاف در افغانستان هیچ گونه مبارزه‌ای با قاچاق مواد مخدر در این کشور نکرده‌اند.

گفتنی است ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، به تازگی گفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در قاچاق مواد مخدر نقش دارد.

کابلوف در واکنش به گزارش نیویورک تایمز در مورد ادعای تبانی روسیه با طالبان در مورد کشتن نظامیان آمریکایی گفته است سازمان اطلاعات آمریکا که روسیه را متهم می‌کند، خودش در قاچاق مواد مخدر دست دارد.

وی برای تایید اظهارات خود گفت که هواپیما‌هایی از پایگاه نظامیان آمریکایی در قندهار و بگرام بدون هیچ بازرسی به نقاط دیگر جهان پرواز دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاوروف افغانستان پارسی خبر هواپیمای نظامی قاچاق مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی والانجرد اشهرستان بروجرد در سطح حوزه استحفاظی ۲ قاچاقچی را که در امر خرید و فروش انواع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهمان موفق به کشف ۱۰ کیلو گرم مواد تریاک، ۲ و توقیف خودروی پژو قاچاقچیان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899350

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن