Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،  «محسن حاجی میرزایی» عصر امروز(شنبه) در آیین تکریم و معارفه دبیران کل قدیم و جدید شورای عالی آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: وقتی از آموزش صحبت می‌کنیم از آن به‌عنوان یکی از حقوق مسلم مردم و تکالیف قطعی دولت‌ها نام‌برده می‌شود که در قانون اساسی هم تصریح‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک وجه از آموزش امکان بروز و ظهور دادن به انسان‌ها و کمک به پرورش آنان و کسب صلاحیت انسان‌ها و همچنین به دسترسی برابر به آموزش اشاره دارد، توزیع نابرابر فرصت‌های آموزشی می‌تواند به افزایش بی‌عدالتی و ایجاد فرصت‌های نابرابر در شبکه قدرت و ثروت بینجامد؛ بنابراین نقطه عظمت دستیابی به عدالت و مجالی برای شکوفایی انسان‌ها و استعدادهای آن‌ها آموزش است.

حاجی میرزایی بابیان اینکه وجه دیگری از آموزش که وجه اجتماعی‌تر آموزش است، آینده جامعه است که در آموزش شکل می‌گیرد، گفت:‌ هرآنچه امروز هستیم محصول آموزش دیروز و آنچه فردا بر جامعه حاکم می‌شود محصول آموزش امروز است، لذا همه تحولات پایدار در جامعه محصول کارایی نظام آموزشی است هرچقدر نظام آموزشی کاراتر، نهادها کاراتر و هرچقدر نهادها کاراتر، حکمرانی ما شایسته‌تر و مطلوب‌تر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی از آموزش از چنین جایگاهی صحبت می‌کنیم، حکمرانی در آموزش‌ و پرورش اهمیت جدی پیدا می‌کند اینکه چگونه با این مقوله مهم و بسیار پیچیده روبرو شویم و نقشمان را به‌درستی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: امروز برایند دیدگاه قالب در ادبیات حکمرانی، تنظیم‌گری است اینکه دولت چگونه باید حضور داشته باشد، ظرفیت تنظیم‌گری دولت‌ها است که تا چه حد توانمندی برای ظرفیت تنظیم‌گرانه دارند و اگر بپذیریم آموزش به‌عنوان یکی از ارکان مهم حکمرانی است این قاعده بر آموزش هم حاکم است که تنظیم‌گرانه رفتار کردن و ظرفیت‌ها را به نحو مؤثر و شایسته مدیریت کردن، بسیار اهمیت دارد. اگر تنظیم‌گری را به‌عنوان یک کارکرد بسیار مهم در حکمرانی امروز بدانیم نقطه عزیمتش شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

وی گفت: آنجایی که باید این ادبیات قوی شود و این قابلیت فربه شود و ظرفیت شکل بگیرد، شورای عالی آموزش‌ و پرورش است، لذا مهم‌ترین کارکرد شورای عالی آموزش‌ و پرورش، تنظیم‌گری با رعایت اصول و ارزش‌های جامع است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بستری که شورا را تغذیه می‌کند و توان شورا را بالا می‌برد دبیرخانه شورا است که تمهیدات لازم و مطالعات را انجام می‌دهد تا ایفای نقش مؤثر کند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: برای حل یک مسئله، صورت‌بندی مسئله، مهم است اگر مشکلی در قالب مسئله صورت‌بندی نشود،، قطعا حل نخواهد شد لذا هنر تبیین مسئله گام نخست است، باید اندیشید که قرار است چه مسئله‌ای را حل کنیم.

شورا، فهم، شناسایی و صورت‌بندی مسائل آموزش‌وپرورش را انجام دهد

وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه با اشاره به فرایند تصمیم‌گیری در شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: ظرفیتی که باید در شورای عالی شکل بگیرد، فهم، شناسایی و صورت‌بندی مسائل است و بعد از شناسایی معلومات و مجهولات باید آسیب‌شناسی انجام شود و راه‌حل‌ها همراه با آثارشان را ارائه کنیم و پس از انجام فرایند سنجیده و دقیق گزینه نهایی روی میز قرار گیرد و آن موقع زمان برای تصمیم‌گیری فرارسیده است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: شورا باید بررسی کند چه موضوعی صلاحیت دارد که در دستور قرار گیرد و چه کسی صلاحیت ارسال موضوع را دارد و موضوع باید دارای چه استانداردی باشد و چه فرایندی را باید طی کند، این‌ها کارهای مهمی است که برای حمایت از شورای عالی موردنیاز است.

وی بابیان اینکه هرچه دبیرخانه تکنیکی‌تر و فنی‌تر باشد تصمیم‌گیران درک روشن‌تری از تصمیم‌های خود خواهند داشت، افزود: پس از هر تصمیم و حتی قبل از آن نیازمند ارزیابی هستیم و لذا باید تحقق اهداف را پیگیری کنیم.

حاجی میرزایی، رکن اساسی کار را ارزیابی صحیح برشمرد و افزود: پایه اصلی و ستون شورای عالی، ارزیابی است و این موضوع در همه مراحل حتی شناخت مسئله باید انجام شود؛ بنابراین یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند مسئله به ما معرفی کند نتایج حاصله از ارزیابی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با بازخوانی برنامه‌های سند، متناسب با امکانات، شرایط جامعه و نیازهای آموزش و پرورش، برنامه های اولویت‌دار سند را اجرا کنیم. برنامه‌هایی که می‌تواند در مخاطبین و ذینفعان آموزش و پرورش شوق تحول خواهی را تقویت کند .

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: قطعا اجرای سند تحول بنیادین در مسیر تحقق بیانیه‌ گام دوم انقلاب ابلاغی مقام معظم رهبری است و می‌تواند زمینه تربیت انسانی در تراز حیات طیبه و آرمان‌های انقلاب و رهبری را محقق کند.

به گزارش ایرنا،‌ در این آیین با تقدیر از زحمات «مهدی نوید ادهم»،‌ «محمود امانی» به عنوان دبیرکل جدید شورای عالی آموزش و پرورش معرفی شد.

برچسب‌ها تعطیلی مدارس شورای عالی آموزش‌ و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس شورای عالی آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی تعطیلی مدارس شورای عالی آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی شورای عالی آموزش آموزش و پرورش حاجی میرزایی آموزش وپرورش وزیر آموزش تنظیم گری صورت بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید