Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:49:40 GMT

اختیارات شهرداری ها در حوزه محیط زیست افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۶۱۶۶

اختیارات شهرداری ها در حوزه محیط زیست افزایش یابد

شهردار شهر میراث جهانی یزد گفت: اگر شهرداری ها اختیار و قدرت اجرایی کافی داشته باشند، بسیاری از مسائل زیست محیط به شکل مطلوبی حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمال‌الدین عزیزی امروز (شنبه) در دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش در خدمت مردم شهر باشیم و وظیفه بسیار خطیر و سنگینی که بر عهده ما گذاشته شده را به سر انجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فرصتی برای شناساندن بیشتر خدمات شهرداری به مردم بود و ما سعی کردیم با تبلیغات محیطی و برنامه‌هایی که عمدتاً در فضای مجازی صورت گرفت، خدمات و اقدامات شهرداری به مردم معرفی شد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد تاکید کرد: بر اساس آماری که به تازگی وزارت کشور اعلام کرده، بودجه شهرداری‌های کشور نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که تقریباً ۱۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از کل بودجه عمرانی کشور است.

عزیزی تصریح کرد: این بودجه نشان دهنده پتانسیل بسیار قوی در بدنه شهرداری‌ها است که اگر ساماندهی شده و قدرت و اختیارات مناسب واگذار شود، منابعی به وجود می‌آید که به اعتقاد من می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در کشور حل کند.

وی خاطرنشان کرد: در اختیار قراردادن این منابع علاوه بر اینکه می‌تواند یک مدیریت خوبی را از سوی شهرداری‌ها رقم بزند در تأمین منابع مالی شهرداری‌ها هم کمک بسیار خوبی است.

شهردار یزد با اشاره به موانع ایجاد شده در بحران کرونا و همچنین مسائل اقتصادی جامعه، تأمین منابع مالی مرسومی که تا حالا شهرداری‌ها به آن دسترسی داشتند را در سال جاری خیلی سخت توصیف کرد.

وی تأمین منابع مالی را در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مسائل شهرداری‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد در شورای اسلامی شهر یزد و در کلان موضوع، در شورای عالی استان‌ها این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین، در پایان این جلسه از شهردار یزد به مناسبت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقدیر شد.

کد خبر 433171

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر یزد شهرداری یزد محيط زيست شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است