Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@23:31:11 GMT

رفع مشکل تامین نهاده‌های دامی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۶۶۹۶

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ملک نیا مدیرکل امور دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تصریح کرد: بخشی از مشکل تامین نهاده در بازار به بحث روانی برمی‌گردد. مشکل تامین نهاده های دامی تا حد زیادی رفع شده و  ذخائر پشتیبانی هم داریم.

او افزود: در دو ماه گذشته مشکلاتی در تامین نهاده‌ها داشتیم که در روز‌های اخیر توسط بانک مرکزی رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:در صورتی که نهاده‌ها به موقع تامین شود در کاهش قیمت‌ها تاثیر گذار خواهد بود و نگرانی مرغداران را رفع خواهد کرد.

او در خصوص بازار مرغ و تخم مرغ بیان کرد:  میزان تولید تخم مرغ در کشور سالانه حدود ۱ میلیون تن است و با توجه به اینکه مصرف سرانه این محصول  ۱۱ کیلو است وضعیت خوبی در این بخش داریم.

تولید ماهانه ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور

ملک نیا افزود: در گوشت مرغ هم زنجیره تولید خطی و مستمر وجود در کشور دارد و جوجه ریزی به اندازه کافی انجام می شود.

مدیرکل امور دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در تیرماه حدود ۱۱۵ میلیون جوجه ریزی برنامه ریزی شد که ۷۸ میلیون در حال حاضر اتفاق افتاده است. در طول سال هم حدود ۱ میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون جوجه ریزی مرغ گوشتی انجام می شود.

او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰  تا ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ در ماه تولید می شود و به اندازه کافی ذخیره سازی پشتیبانی انجام شده که هر زمان نیاز باشد مرغ منجمد به بازار عرضه شود.: در حال حاضر ۱۵ هزار تن از ذخایر مرغ منجمد در استان‌ها توزیع شده است.

این مقام مسئول گفت: قیمت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد می‌شود و کار گروه ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی را اعلام می‌کند.

وی در خصوص اختلاف ۵۰ درصدی قیمت گذاری مرغ زنده و مرغ گرم گفت: این بخش مربوط به هزینه‌های کشتارگاه، سود عمده فروشی‌ها و همچنین سود عرضه کنندگان است که در ستاد تنظیم بازار محاسبه می‌شود.

ملک نیا افزود: در حال حاضر قیمت مرغ زنده حدود ۱۰ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ ۱۵ هزار تومان با ۵ درصد نوسان است که توسط استانداران قابل تغییر است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تامین نهاده حال حاضر گوشت مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیانی صبح دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای به صورت سیستمی از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار تن از سبوس استحصالی کارخانجات آردسازی استان توسط تعاونی‌های دامی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار دامداران و ۱۰ هزار تن در اختیار کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره دامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حدود ۳۳ هزار تن کنسانتره دامی در استان تولید و توزیع شده است.

سیروس امامی مسؤول بخش تغذیه دام جهاد کشاورزی استان کردستان نیز اظهار کرد: هدف از توزیع سبوس کاهش هزینه‌های تولید و کمک به دامداران و بهره‌برداران است و تمامی تعاونی‌ها و عوامل خرید سبوس خود را با مباشرت اتحادیه دامداران و از طریق سامانه خریداری کرده و دامداران روستایی می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌ها نسبت به تأمین سبوس موردنیاز خود اقدام نمایند.

کد خبر 6097929

دیگر خبرها

  • وزارت جهاد تذکر گرفت؛ جلوگیری از صادرات جهت تنظیم بازار ممنوع است
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان