Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کتاب را که انتشارات «پرپروک» خمین امسال و در قطع رقعی با شمارگان یکهزار نسخه در اختیار علاقمندان به شعر سپید قرار داده، شامل ۲۸ قطعه است و تمام اشعار آن به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
« من یک سیاهم»، «زن‌های خوشبخت»، «قفس»، «قفس مچاله»، «سکوت تو»، «شاعر خوشبخت»، «درختی که از جنگل فرار می کند»، «خانه بدون تو»، «تنهایی من»، «معکوس»، «ایستگاه آخر»، «پرنده»، «شعری که به شیشه می کوبد»، «سخت دیوانه »، «مترسک»، «مرگ کوچه»،«تو که نباشی»،«مرداب غم»،«من زنی تنهایم»،«قیچی خیال»،«تنهایم نگذار»،«دلم برای تو تنگ شده»،«شبی که من خواب ماندم»،«گناه شعر»،«بیهوده نیستم»،«بیا برایم شعری بگو»،« جنگ» و « شهر من» عنوان اشعار این کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاعر به جای بازی‌های زبانی پیچیده و استفاده از کلمات غیر متداول در اشعار، با استفاده از زبان گفتار با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند و او را با دنیای شعری خود آشنا می کند. زبان اشعار قابل فهم، سهل و ممتنع است و این امر از ویژگی بارز کتاب است.
مسائل عاطفی شاعر، مشکلات و معضلات جامعه موضوعاتی است که در کتاب درختی که از جنگل فرار می کند به آن پرداخته شده و شاعر غم غربت خود را در اشعار پنهان نکرده و زن بودن و جنسیت داشتن در بیشتر اشعار به چشم می خورد.
شاعر در شعر اول کتاب با تاثیر پذیرفتن از تبعیض نژادی در سراسر جهان شعری به نام «من یک سیاه هستم » را سروده است که به زیبایی با آپارتید نژادی و رنگی به مقابله برخواسته است.
مهر نوش معینی متولد  سال ۱۳۴۹ است و با مدرک کارشناسی ارشد ۱۴ سال در دانشگاه و سه سال در مقاطع راهنمایی و دبیرستان تدریس کرده است.
مدیریت مجموعه‌های ورزشی و همکاری با وزارت علوم برای برگزاری مسابقات سراسری دانشجویان در شهرهای مختلف از اقدامات فرهنگی اوست.
او مدت ۱۲ سال است که به کانادا سفر کرده و طراحی و همکاری با روزنامه ورزشی در این کشور از فعالیت‌های این شاعر است.
وی از نوجوانی علاقه بسیاری به شعر، نقاشی، داستان و کارهای هنری داشت و در دوران تحصیل فیلم‌نامه می‌نوشت و در کارگردانی و بازیگری درتئاتر  را انجام می داد.
معینی از فرصت قرنطینه در زمان شیوع ویروس کرونا برای سرودن شعر و چاپ سه کتاب به زبان‌های انگلیسی و فارسی استفاده کرده است.
اثر نخست این شاعر با عنوان« کاغذهای مچاله » در سال جاری از سوی انتشارات پرپروک به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا شعر کتاب ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا شعر کتاب ادبیات کتابخانه ایرنا شعر کتاب ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخداهای این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روزهای حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه‌ جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روزهای پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6087732 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد