Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:44:48 GMT

این هفته کدام نماد عرضه اولیه می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۶۰۳

این هفته کدام نماد عرضه اولیه می شود؟

به گزارش بورس تابناک، در سال 99 تاکنون سهام 8 نماد برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شده است که این 8 نماد عبارتند از: صبا، شستا، غگیلا، پیزد، آریا، وپویا، سیتا و ولپارس.

در بهار سال جاری تنها 5 نماد از 8 نماد عرضه اولیه شدند اما در ماه ابتدایی فصل تابستان تاکنون عرضه اولیه 3 نماد انجام شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین نمادهای عرضه اولیه شده در تابستان سال جاری، این عرضه اولیه سیتا بود که رکورد مشارکت در عرضه اولیه ها را شکست و با مشارکت 4 میلیون و 480 هزار نفر بدین لحاظ در صدر ایستاد. آخرین نماد عرضه اولیه شده در سال جاری ولپارس بود که تا یک قدمی شکستن رکورد مشارکت پیش رفت اما موفق نشد این رکورد را جابجا کند و تنها 4 میلیون و 466 هزار نفر در این عرضه اولیه شرکت کردند.

در پایان عرضه اولیه ولپارس به هر نفر ۷۵ سهم در سقف قیمتی ۳۲۰۰ ریالی تخصیص یافت که معادل ۲۵ هزار تومان بود. نکته جالب در عرضه اولیه ولپارس این بود که برای نخستین بار در تاریخ بورس یک عرضه اولیه در دو روز کاری انجام شد.

نهمین عرضه اولیه سال جاری مربوط به کدام نماد است؟

روز گذشته مورخه 21 تیرماه سال جاری خبر نهمین عرضه اولیه در سال جاری منتشر شد که قرار است این هفته و در روز سه شنبه مورخه 24 تیرماه 1399 از ساعت 13 تا 17 ثبت سفارش آن آغاز شود.

در این عرضه اولیه قرار است 15 درصد از سهام شرکت رایان هم افزا معادل 30 میلیون سهم، با نماد رافزا برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شود.  حداکثر سهمیه هر کد 20 سهم است و دامنه قیمتی آن به 2450 تا 2500 تومان می‌رسد. بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه 50 هزار تومان می باشد!

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه عرضه اولیه ولپارس سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه عرضه اولیه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • جزیره نخل جمیرا نماد دبی
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟