Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@04:56:51 GMT

کرونا تغییر علائم داده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۷۶۴۱

کرونا تغییر علائم داده است

به گزارش «تابناک»، دکتر "محمد موقری پور" در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت ویروس کرونا اظهار کرد: اینکه ویروس کرونا ضعیف تر شده یا قوی تر از لحاظ علمی به طور قطعی بررسی نشده و در این مورد چیزی اعلام نشده است اما علائم کووید۱۹ علاوه بر تغییر به سمت علائم گوارشی، سردرد و بدن درد، در افراد مختلف با علائم متنوعی ظهور می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواردی داشتیم در اعضای یک خانواده که همزمان مبتلا شده اند، گاها علائم مختلف بوده است.

وی ادامه داد: در سیرجان پیرمرد ۹۴ ساله مبتلا داشته ایم که با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اما در عین حال جوان ورزشکاری هم داشته ایم که تاب نیاورده و فوت کرده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: استان کرمان و شهرستان سیرجان زمانی آمار افزایشی پیدا کرد و دچار وضعیت قرمز شد که محدودیت ها و سخت گیری های ابتدایی وجود نداشت و این خود در مدیریت کرونا در استان سختی ایجاد کرد اما خوشبختانه بهتر از پیش بینی ها عمل شد و به بحران بر نخوردیم.

موقری پور افزود: نیاز است باز برخی محدودیت ها برگردد و اتفاقا ستاد مقابله با کرونای سیرجان روز گذشته محدودیت هایی را اعمال کرد اما با این حال همکاری مردم را می طلبد در همان ابتدای شیوع علاوه بر محدودیت های اعمال شده، مردم همراهی و حساسیت بیشتری داشتند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سیرجان ادامه داد: در کنار همه این تمهیدات، اصل همراهی و همکاری مردم است که بیشتر از این جدی بگیرند. چرا که هر محدودیتی بالاخره ممکن است برای کسانی که بی تفاوتند، راه فرار داشته باشد برای همین از مردم می خواهیم وجدان را قاضی کرده و مشارکت کنند.

وی گفت: گزارش داشته ایم ارباب رجوعان درب اداره‌ای با جا به جا کردن ماسک های خود و قرض گرفتن ماسک استفاده شده از همدیگر، محدودیت ورود بدون ماسک به اداره مربوطه را دور زده اند؛ این برای خیلی ها شبیه شوخی است اما متعدد اتفاق افتاده است!

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان تاکید کرد: دوری از برگزاری مراسم و دورهمی ها بسیار مهم است. در سیرجان مواردی داشته ایم که مبتلایان خانوادگی و یا تعداد زیادی در بازه‌ی زمانی کوتاه از یک خانواده یا طایفه به خاطر برگزاری مهمانی مبتلا شده اند.

وی افزود: تالارها تعطیل می شوند اما مراسم متاسفانه با اصرار خانواده ها در باغ‌های خارج از شهر و خانه باغ ها برگزار می کنند. عده ای حتی جمعیت زیادی را در یک خانه کوچک دعوت می کنند که حتما مراسم را برگزار کنند؛ اینها دیگر به خود مردم بر می گردد. باید بدانند مبتلا شدن افراد در این مهمانی ها، حق الناسی است که برگردن صاحبان مراسم می ماند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه ویروس کرونا ابتلا به کرونا علائم کرونا تغییر علائم کووید 19 علائم گوارشی سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه محدودیت ها داشته ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

حمید سبزعلی پور در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور سراسری گفت: آزمون سراسری کنکور در گروه های آموزشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجی در روزهای پنج شنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی سیرجان برگزار می شود.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب از شهرستان سیرجان در این آزمون شرکت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سیرجان با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان کنکور امسال مربوط به رشته تجربی هستند،‌بیان داشت: در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۳۰ نفر زن و ۵۲۲ نفر مرد، در گروه علوم انسانی ۶۴۳ زن و ۶۱ نفر مرد، در گروه تجربی ۱ هزار و ۳۱۴ داوطلب زن و ۳۳۳ نفر مرد، در گروه هنر ۱۹۳ زن و ۳۱ نفر مرد و در گروه زبان خارجی نیز ۲۰۷ داوطلب زن و ۷۵ نفر مرد با یکدیگر رقابت می کنند. 

 

وی بر حفظ آرامش و سلامت داوطلبین آزمون تاکید کرد و افزود: تمامی دست اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها با آرامش و امنیت خاطر بتوانند در این رویداد علمی سرنوشت‌ساز سربلند باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اوزونیدیس: به بازیکنانم گفته بودم صبر داشته باشند
  • فجر با این تماشاگران شایسته لیگ برتر است
  • صعود گل گهر به یک چهارم با پیروزی مقابل فجرسپاسی
  • صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان