Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهمیت بالای امنیت مرزهای شرقی کشورمان همواره در دستور کار دستگاه دیپلماسی، مقام‌های عالی رتبه نظام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و این نکته را می‌توان در رایزنی‌های به موقع با پاکستان، پیگیری جدی و اخذ نتیجه درخصوص اجرای قراردادهای همکاری مرتبط با امنیت مرزی و همچنین سفرهای ویژه مقام‌های عالی رتبه سیاسی و نظامی کشورمان به پاکستان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایداری صلح و دوستی در مرزهای مشترک ایران و پاکستان و مراقب ویژه کشور همسایه از تحرکات تروریسم و اشرار در این مناطق همواره در دیدارهای مقامات‌های عالی رتبه دو کشور پیگیری شده و همواره تلاش شده است تا در کنار مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پیشبرد همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز در دستور کار قرار گیرد. 

سفرهایی که نشان دهنده قاطعیت ایران در تامین امنیت مرزها است

به رغم همکاری‌های نزدیک تهران-اسلام آباد برای حفظ صلح و امنیت مرزهای مشترک و رایزنی‌های مستمر از سوی بخش‌های مختلف دو کشور، طی سال‌های اخیر شاهد اعمال شنیع عناصر تروریستی و آن دسته از گروه‌هایی که همواره توسط قدرت‌های فرامنطقه‌ای و برخی کشورهای متخاصم اجیر شده و مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار داشتند، بودیم که با هدف قراردادن نیروهای غیور جمهوری اسلامی و حتی غیرنظامیان در مناطق همجوار مرزی با پاکستان، از فرصت برخی خلاءها استفاده کرده و از خاک ایران متواری می‌شدند. 

تکراری برخی از این حوادث در طول سال‌های گذشته به ویژه چند اقدام تروریستی در ربایش مرزبانان کشورمان باعث شد تا جدای از تماس‌های فوری مقام‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با طرف پاکستانی، هیات‌های بلندپایه سیاسی، نظامی و امنیتی به اسلام آباد اعزام شده و طی نشست‌های فشرده و تخصصی با مقام‌های عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان، تامین امنیت مرزها و جلوگیری از تحرکات تروریستی مورد توجه قرار گرفته است.

اولین دیدار رئیس دولت یازدهم با همتای پاکستانی

تهران میزبان اولین دیدار حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ملت ایران با «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری وقت پاکستان تنها یک روز پس از مراسم تحلیف روحانی بود. 

این دیدار به روز ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ برمی گردد. رئیس دولت یازدهم در این دیدار با تبیین سیاست نگاه به شرق و تعامل با همسایگان و یادآوری روابط طولانی کشورمان با پاکستان اظهار امیدواری کرد که دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه میان دو کشور آغاز شود. 

سفر شمخانی به پاکستان و تاکید بر تقویت راهکارهای مقابله با ناامنی در مرزها

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از آغاز دولت یازدهم در روز ششم آبانماه ۹۴ به اسلام آباد سفر کرد و علاوه بر رایزنی با طرف پاکستانی برای تقویت همکاری‌ها پس از امضای توافق جامع قدرت های هسته ای جهان با ایران (برجام)، بر لزوم بازتعریف روش‌های مقابله با ناامنی‌ها در مرزهای دو کشور تاکید کرد. 

این نخستین سفر علی شمخانی به پاکستان از زمان آغاز مسؤولیت وی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان محسوب می‌شود. 

شمخانی همچنین با ابراز نگرانی در خصوص پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و لجستیکی برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و هم پیمانان منطقه‌ای آنان از اشرار، گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر برای نا امن‌سازی مرزهای مشترک ایران و پاکستان گفت: ارتباط سازمان یافته‌ای که میان اشرار، گروه های تروریستی-تکفیری و قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد شده است ضرورت بازتعریف روش های مقابله با ناامنی در مرزها را اجتناب ناپدیر نموده است. 

تسریع برگزاری نشست‌های مرزی و امنیتی دو کشور طی ۷ سال اخیر

برگزاری کمیسیون مشترک امنیتی ایران و پاکستان، کمیته‌های تجارت مرزی و نشست‌های کمیسیون عالی مرزی از زمان آغاز به کار دولت یازدهم و دوازدهم سرعت چشمگیری داشته و از اراده و جدیت مقامات دو کشور دوست و همسایه در مقابل تحرکات گروه‌های تروریستی حکایت دارد؛ رویدادهای مهمی که در طول سال‌های اخیر به حسن همجواری و روابط نزدیک‌تر تهران و اسلام‌آباد کمک کرد. 

صرف نظر از دیدارهای مستمر مرزبانی ایران و پاکستان در گذرگاه میرجاوه (تفتان)، اولین نشست تخصصی و بلندپایه کمیسیون مرزی دو کشور در زمان دولت یازدهم، در ۱۸ آبانماه ۱۳۹۳ به میزبانی ایران در شهر زاهدان برگزار شد. 

در این نشست که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور ایران و پاکستان، وزات امور خارجه دو کشور، مقامات پلیس و مسوولان امنیتی و مرزی دو کشور برگزار شد، موضوعات همچون تجارت مرزی، بازارچه‌های مرزی، امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق مورد بررسی قرار گرفت و سند همکاری نیز در این خصوص به امضا طرفین رسید. 

آخرین نشست مرزی ایران و پاکستان نیز به حدود شش ماه پیش برمی گردد. در ادامه رایزنی‌های دو کشور برای تقویت امنیت مرزهای مشترک، اجلاس سه روزه بیست و سومین کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، ۱۳ دیماه سال گذشته در شهر «کویته» برگزار شد و در پایان هیات‌های دو کشور توافقنامه تقویت همکاری‌های مرزی و امنیتی را امضا کردند.

دو سفر پربار دکتر روحانی به پاکستان

رئیس دولت یازدهم در قالب دیدار دوجانبه و همچنین شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به ترتیب اوایل فروردین و اسفندماه ۹۵ به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان سفر کرد. 

با سفر اوایل فروردین ۹۵ رییس جمهوری کشورمان به پاکستان یکی از این گام‌های رو به جلو با هدف گسترش روابط دوجانبه برداشته شد؛ هرچند این سفری بیشتر رنگ و بوی اقتصادی داشت اما رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه امنیت پاکستان را امنیت ایران می‌دانیم، حفظ امنیت مرزهای مشترک را برای توسعه همه جانبه روابط و مناسبات میان دو کشور همسایه و برادر اجتناب ناپذیر اعلام کرد.

این نخستین دیدار رسمی یک رییس جمهوری ایران از پاکستان در ۱۴ سال گذشته به شمار می‌رفت که دست کم به امضای شش سند همکاری انجامید. 

دومین سفر هیات عالی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در دهم اسفندماه ۹۵ متشکل از رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات کشورمان، اگرچه با هدف شرکت در اجلاس سران سازمان اکو انجام شد، اما این سفر در فضای روابط دوجانبه، ارزش بسیار زیادی در تقویت بیش از پیش مناسبات دوستانه تهران-اسلام‌آباد داشت. 

۱۰ سفر ظریف به پاکستان

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و آخرین سفر وی نیز به چهارم خردادماه سال گذشته که سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» محسوب می‌شود، صورت گرفت. 

ظریف همچنین نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان شهریور ماه سال ۹۷ به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت. 

پیگیری توافقات مرزی به ویژه بروز برخی از حوادث توسط عناصر تروریستی که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان شد، همواره در دستور کار سفرهای وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم به پاکستان قرار داشت. 

در یکی از این سفرها که ۱۳ اردیبهشت سال ۹۶ انجام شد، هیات بزرگ سیاسی-نظامی-امنیتی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف و با همراهی تعدادی از مقامات عالی و مسئولان کشوری و لشکری با هدف پیگیری حوادث به پایتخت پاکستان سفر کرد. 

تمامی این رایزنی‌ها و سفرهای مستمر مقام‌های عالی رتبه سیاسی و نظامی کشورمان به همسایه شرقی، به این خاطر است که جمهوری اسلامی ایران قویا انتظار دارد تا طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای شناسایی، بازداشت و مجازات تروریست‌هایی که ناامنی مرزهای مشترک دست داشته و مسبب شهادت مرزبانان غیور کشورمان هستند، انجام دهد. 

آغاز طرح حصارکشی، سفر سردار باقری به پاکستان و دو سفر ژنرال باجوا به تهران

طی سال‌های اخیر رفت و آمد مقام‌های عالی رتبه نظامی-امنیتی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نیز افزایش چشمگیری داشت. دو سفر رسمی ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان به تهران که آخرین بازدید آن مربوط به ۲۸ آبان ماه سال گذشته است، نشان دهنده عزم قومی دو کشور دوست و همسایه برای تحکم و پیشبرد بیش از پیش دیپلماسی نظامی می‌باشد. 

سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز ۲۴ تیرماه ۹۷ به اسلام آباد سفر کرده بود. 

ارزیابی توافقات دفاعی ایران و پاکستان در سفر آبان ماه ۹۶ ژنرال باجوا به تهران یکی از محورهای گفت وگوی سردار سرلشکر باقری با رهبران نظامی پاکستان عنوان شد. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جریان این سفر با فرمانده ارتش پاکستان، رییس جمهوری وقت و دیگر مقامات نظامی و سیاسی این کشور دیدار کرد. 

طرح حصارکشی نوار مرزی، سفر عمران خان به تهران 

پس از حمله تروریستی ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ در جاده خاش- زاهدان که منجر به شهادت ۲۷ نفر از مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، موضوع سوء استفاده تروریست‌ها از خاک کشور همسایه و لزوم جلوگیری فوری و موثر آن در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفت. 

رایزنی‌های دو کشور و سپس سفر یک هیات پاکستانی به ایران به هماهنگی موثر میان مقامات دو کشور برای تامین امنیت مرزها و همچنین قول طرف پاکستانی به افزایش حضور نیروها در بخش‌های مرزی آن کشور منجر شد. 

پس از آن سخنگوی ارتش پاکستان از اجرای طرح حصارکشی نوار مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و ۲۳ اردیبهشت ماه امسال فرمانده ارتش پاکستان در تماس تلفنی با سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وی را در جریان عملیات حصارکشی قرار داد. 

اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته نیز سخنگوی ارتش پاکستان به خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: پاکستان شمار نیروهای خود را برای مراقبت از مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران افزایش داده است. 

سفر روز سوم اردیبهشت سال گذشته «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به ایران که فصل نوین در روابط دو کشور دوست، برادر و همسایه محسوب می‌شود، به تقویت همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه مدیریت مرزی کمک کرد. 

رئیس دولت دوازدهم و نخست وزیر پاکستان در تهران تاکید کردند که دو کشور در تقویت بیش از پیش روابط در همه حوزه‌ها به ویژه هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم، مراقبت از مرزهای مشترک و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه اتفاق نظر دارند. 

آنان همچنین در نشست هیات‌های عالی رتبه ایران و پاکستان برای ایجاد نیروی واکنش سریع مشترک در مرزها برای مقابله با گروه های تروریستی توافق کردند. 

بررسی سرنوشت مرزبانان ربوده شده ایران

پس از اقدام تروریست‌ها مبنی بر ربودن مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور در ۲۴ مهر سال ۹۷ و انتقال آنان به داخل خاک پاکستان، رایزنی‌ها میان دو کشور در سطوح مختلف جهت پیگیری و آزادی نیروهای ایرانی از چنگ تروریست‌ها آغاز شد. 

در جریان آخرین سفر فرمانده ارتش پاکستان به ایران بار دیگر موضوع آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط تروریست ها مورد پیگیری قرار گرفت. 

سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در همین خصوص اول آبانماه ۹۷ به پاکستان سفر کرده بود، به تداوم تلاش ها و اقدامات برای آزادی دو مرزبان ایرانی از چنگ تروریست ها اشاره و بیان کرد: مرتب در حال پیگیری این موضوع هستیم. 

پارسال ۱۴ نفر از مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه و نیروهای بسیجی در اقدام تروریستی مزدوران استکبار ربوده شدند. تاکنون ۱۲ نفر از آن‌ها آزاد شده اما هنوز دو نفر دیگر در اسارت تروریست ها قرار دارند. 

پاکستان باید مراقب بدخواهان روابطش با ایران باشد

توطئه طرف‌های ثالث و طرح دشمنان مشترک برای تخریب روابط دوجانبه، از اصلی‌ترین نکاتی است که مقام‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری کشورمان همواره به آن اشاره کرده و بر ضرورت هوشیاری دو ملت و دو کشور نسبت به این طرح‌های شیطانی تاکید دارند. 

نخست‌وزیر پاکستان نیز در دیدار با رهبر معظم انقلاب در جریان اولین سفر رسمی خود به تهران با بیان اینکه برخی نمی خواهند روابط تهران و اسلام‌آباد به یکدیگر نزدیک شود اما می توانیم بر مشکلات فائق آییم، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم روابط دو کشور مستحکم‌تر از قبل شود و با دولت جمهوری اسلامی ایران در تماس مستمر خواهیم بود. 

در عین حال این موضوع ثابت شده‌ای است که با تغییر دولت‌ها در ایران و پاکستان هرگز در روابط دیرینه و دوستانه دو کشور نه تنها تغییر ایجاد نشده بلکه مقام‌های عالی این دو کشور همسایه بیش از پیش برای تحکیم این روابط مصمم‌تر هستند. 

مخالفان روابط قوی و برادرانه دو ملت ایران و پاکستان که از هزاران کیلومتر دور یا چه از آن سوی دریاها همواره به فکر تخریب این روابط بوده‌اند، بار دیگر با شکست مواجه خواهند شد، هر چند این بدخواهان گاهی با ناامن کردن مرزها از سوی خودفروخته‌ها و عناصری که بویی از انسانیت نبرده‌اند، و یا با ایران هراسی در جوامع منطقه‌ای و جهانی و حتی برخی دیگر با تشکیل ائتلاف‌ها جعلی و هیاهو کردن بیهوده و پشتیبانی از افراطیان و عناصر به اصطلاح دوستدار دین و مذهب، در صدد آسیب زدن به ایران و پاکستان هستند، اما مطمئنا رهبران هوشیار دو کشور همواره گام‌های مشترک برای دفع این توطئه‌ها برداشته و امروز نیز مصمم‌تر از هر زمان دیگر آماده مقابله با چالش‌های مشترک هستند. 

برچسب‌ها پاکستان عمران خان ایالت بلوچستان محمد جواد ظریف شاه محمود قریشی حسن روحانی مرزبانی قمر جاوید باجوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان عمران خان ایالت بلوچستان محمد جواد ظریف شاه محمود قریشی حسن روحانی مرزبانی قمر جاوید باجوا پاکستان عمران خان ایالت بلوچستان محمد جواد ظریف شاه محمود قریشی حسن روحانی مرزبانی قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان جمهوری اسلامی ایران مقام های عالی رتبه گروه های تروریستی رئیس دولت یازدهم ایران و پاکستان پاکستان سفر اسلام آباد ماه سال گذشته مرزهای مشترک نیروهای مسلح طرف پاکستانی امنیت مرزهای دستور کار زمان آغاز امنیت مرزها کشور همسایه رئیس جمهوری دو کشور تروریست ها امور خارجه بیش از پیش نخست وزیر رایزنی ها آغاز دولت قرار گرفت عمران خان همکاری ها روابط دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.   به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.   کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!   سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!   کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.   کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.   کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!   سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح