Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@14:55:51 GMT

عدم آمادگی مردم تنها دلیل غیبت امام زمان(عج) است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۳۸۴

عدم آمادگی مردم تنها دلیل غیبت امام زمان(عج) است

حجت الاسلام حجامی با بیان این که ظهور بر سه پایهٔ اراده خداوند و اراده امام و اراده مردم استوار بوده و با تحقق آنها تحقق می‌یابد، گفت: بی شک دو مورد اول محقق شده ولی عدم آمادگی مردم تنها دلیل غیبت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام «حسین حجامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اندیشه مهدویت به عنوان یکی از مهمترین، حیاتی ترین و در عین حال حساس ترین اندیشه های اسلامی اظهار داشت: بی ترید مهدویت، شجرهٔ طیبه‌ای است که توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) در قلب مسلمانان کاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه افزود: این اندیشه با ریشه دواندن در عمق وجود مسلمانان، ثمرات بسیار گران بهائی را برای جامعه اسلامی مخصوصاً برای شیعیان و جوامع شیعی به ارمغان آورده است و این همه، به خاطر این است که مهدویت، صِرفاً گزاره‌ای مربوط به آینده نبوده و در وضعیت فعلی اشخاص و جوامع نیز تأثیر گذار است.

 

وی تصریح کرد: اگر چه غایة‌القصوا و هدف نهایی از مهدویت، روشنی و پاکیزگی جهان از همه پلیدی‌ها و زشتی‌ها در آینده بوده و امام مهدی(عج) ذخیره خداوند برای زمانِ پیشِ رو است، اما تأثیر مهدویت - مخصوصاً در بین شیعیان و جوامع شیعی- در همین حد خلاصه نشده و درخت اعتقاد به مهدویت، ثمرات شگرفی را برای وضعیت کنونی آنها نیز به بار می‌آورد.

                                              

حجت الاسلام حجامی با بیان اینکه این امر با اندک تدبری در مؤلفه‌های این اندیشه تابناک به خوبی آشکار می‌شود، گفت: مثلاً یکی از مؤلفه‌های مهدویت شیعی، ارتباط تنگاتنگِ ظهور، با زمینه سازی ظهور است و هرگز نمی‌توان بدون توجه به مسأله زمینه سازی، در ارتباط با اصل ظهور سخنی گفت.

 

وی بیان داشت: بدین معنی که اراده انسان‌ها یکی از عوامل مؤثر در تحقق ظهور بوده و علت اصلی اختفای امام مهدی(عج) عدم اراده مردم است، زیرا ظهور بر سه پایهٔ اراده خداوند و اراده امام و اراده مردم استوار بوده و با تحقق آنها تحقق می‌یابد.

 

این استاد و پژوهشگر مهدویت با بیان این که مردم تنها دلیل ظهور یا عدم ظهور در دنیای کنونی هستند، خاطرنشان ساخت: قطعاً غیبت امام سلام الله علیه به خاطر پایه‌های اول و دوم نبوده و در نتیجه عدم آمادگی مردم، باعث محرومیت آنها از فیض حضور امام عصر(عج) در میان آنها شده است.

 

وی در پایان با تأکید بر این که همه باید برای زمینه سازی ظهور با اعمال خودمان تلاش کنیم، خاطرنشان ساخت: علامه حلی(ره) درباره اینکه امامت لطف بوده می‌گوید: «لطف کامل بودن امام در گرو چند امر است که یکی از آنها قبول امام از سوی مردم و اطاعت از او است. و اگر چنین نشد،خودِ آنها باعث محرومیت خود از لطف کامل شده‌اند».

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: برای جلب عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باید ببینیم چه برنامه‌هایی مورد خواست ایشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان