Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز هادی میرزایی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، طالبی عضو هیأت مدیره مؤسسه خیریه هاسب و جمعی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به همراه محمدرفیع دهواری فرماندار از بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان مهرستان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی میرزایی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در بازدیدهای استانی امروز توفیقی حاصل شد تا از بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان مهرستان جهت احیا و بهره برداری و همچنین فعالیت توسعه صنایع دستی داشته باشیم.

وی افزود: شهرستان مهرستان با تاریخ و قدمت دیرینه و همچنین در موقعیت استراتژیک که داراست می‌تواند مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

میرزایی گفت: وجود منطقه حافظت شده کوه بی رک با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی نظیر، جنگل پدگان، ماهانی، کلک، سدماشکید علیا، سد آشار، قلعه زابلی و ایرفشان از جمله مناطق گردشگری شهرستان می‌توان اشاره کرد.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور بیان داشت: صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی که با اصلاح قانون و با استناد از ماده حمایت از هنرمندان در گام اول می‌تواند در واگذاری بناهای تاریخی بخش غیر دولتی به عنوان زیر ساخت‌های حوزه گردشگری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امید است با هم افزایی و همکاری فرماندار محترم مهرستان از ظرفیت‌های صندوق احیا بناهای تاریخی به جهت حمایت از هنرمندان فعالین صنایع دستی و فرش دستباف در منطقه باشیم.

کد خبر 4971492

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف صندوق احیا و بهره برداری بناهای تاریخی اماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است

داوری  در حاشیه برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در سمنان گفت: شرایط آثار و بناهای تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و بناهای تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی مانند پدیده فرونشست‌ بناهای تاریخی را با موضوعی تخریب‌کننده‌ مواجه کرده است، بنابراین عزمی راسخ و جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین، گفت: این سمینار رویکری در مسیر تحقق وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان