Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های اعمال شده در چهارمحال و بختیاری به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

وی گفت: کلیه مدارس، مدارس شبانه روزی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، همایش و سمینارها، چای و قهوه خانه‌ها، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه و مشاغل حوزه سه و چهار در هشت شهرستان استان به مدت یک هفته تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، مساجد و مصلی‌ها، باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، شهر بازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی تا پایان هفته جاری تعطیل است.

وی گفت: نماز جمعه این هفته بجز شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در سایر شهرستان‌ها اقامه نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در صورت عدم استفاده ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مناسب توسط مبتلایان بدون علامت به کرونا، قدرت بیماری زایی این افراد در تعامل با دیگران ۹۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: ۳۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا بدون علامت هستند و این درحالی است که قدرت سرایت بیماری توسط این افراد بسیار زیاد است.

وی گفت: استفاده از ماسک ساده و مؤثرترین و در صدر پروتکل‌هایی بهداشتی مقابله با بیماری کووید ۱۹ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: فرد مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز ناقل بیماری بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با احتساب روزانه برخورد با ۱۰۰ نفر به طور میانگین و احتمال ۹۰ درصدی انتقال بیماری، طی این مدت می‌تواند ناقل بیماری به یک هزار و ۲۶۰ نفر دیگر باشد.

کد خبر 4971676

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد اصناف ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور