Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@03:09:54 GMT

طرح اشغال کرانه باختری، کوته‌بینانه است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۴۷۵

به گزارش فارس، در جدیدترین واکنش‌ها به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، یک اندیشکده امنیتی مستقر در تل‌آویو درباره پیامدها و تداوم این طرح هشدار داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل (INSS) با طراحی مدلی، پیش‌بینی کرد که اجرای طرح اشغال کرانه باختری منجر به یک سری از پیامدهای تنش‌بار شده که می‌تواند به خطرات امنیتی و تاثیر منفی در روابط دیپلماتیک ختم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه گزارش این مدل شبیه‌سازی نوشته شده که طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری ذیل طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، مشکل فلسطینیان را به مرکزیت توجه عرصه بین‌المللی برگرداند.

بر این اساس، اندیشکده مذکور پیش‌بینی می‌کند که اجرای طرح اشغال باعث وقوع ناآرامی در بین فلسطینیان و تعلیق توافق صلح اسرائیل با اردن شده و به سیاستگذاران تل‌آویو هشدار داد که این طرح بیشتر از اینکه یک استراتژی طولانی‌مدت باشد، تفکری کوته‌بینانه است.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. 

روز جمعه نیز «امانوئل ماکرون» در تماس تلفنی با نتانیاهو، از او خواسته تا از اجرای طرح اشغال صرف‌نظر کند زیرا مخالف قوانین بین‌المللی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اجرای طرح اشغال کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آغاز جنگ غزه نابودی حماس، آزادی اسرا و از بین بردن تهدید غزه برای این رژیم را ۳ هدف اصلی این جنگ عنوان کرده بود. با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکنون به دلیل افراط گرایی که دارد از رسیدن به توافق برای آزادی اسرای خود ناکام مانده است. 

به گزارش الجزیره، هزاران معترض صهیونیست که خواهان آزادی اسرا از بند حماس هستند امروز (سه شنبه) در مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو گرد آمده و اقدام به شعار دادن کردند. 

این تظاهرکنندگان از کابینه ائتلافی نتانیاهو خواستند توافق با جنبش حماس را نهایی کند؛ اقدامی که می‌تواند باعث آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه شود. 

خانواده اسرای صهیونیست و طرفداران آزادی آنها ماه هاست که با انجام تظاهرات گسترده، به دنبال تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرا هستند. این امر به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که تاکنون شماری از اسرای صهیونیست طی عملیات ارتش اسرائیل در غزه جان خود را از دست داده اند. 

اکنون میانجیگران قطری و مصری با حضور مقامات صهیونیست و حماس در قاهره به دنبال رسیدن به توافقی جهت تبادل اسرا هستند. حماس به دنبال آتش بس دائمی در غزه به عنوان پیش شرط هر توافقی است، اما مقامات صهیونیست تاکید دارند چه با توافق و چه بدون توافق آزادی اسرا، عملیات در رفح برای نابودی حماس انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری