Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در راستای اجرای بند‌های ۶۴ و ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور و با توجه به ماهیت این گونه آموزش ها، آیین نامه ارتقا و استخدامی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدوین و به منظور تصویب در دستور کار هیأت امنای دانشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دانشگاه فنی­ و­حرفه­ ای، دانشگاهی توانمند در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر، شایسته و متناسب با نیاز جامعه است، تصریح کرد: بی ­تردید نقش اعضای هیأت ­علمی در نیل به اهداف کلان و استراژیک دانشگاه در خصوص تربیت نیروی ­انسانی ماهر بسیار اساسی و انکار ناپذیر است، بنابراین جهت ­دهی صحیح و اثربخش فعالیت ­های این عزیزان یکی از دغدغه­‌های اصلی دانشگاه است.

صالحی عمران افزود: این مهم در گرو تدوین و وضع قوانین، ضوابط و دستورالعمل­‌هایی است که اولاً متناسب محیط فعالیت اعضای هیأت ­علمی این دانشگاه بوده و ثانیاً تقویت کننده، تسهیل­گر و سرعت­ بخش حرکت به اهداف آموزش مهارتی باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: آیین ­نامه‌های موجود مرتبط با اعضای هیأت علمی صرفاً متناسب با فعالیت اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی سایر دانشگاه‌ها بوده و عموماً هماهنگی و تناسبی با نوع فعالیت اعضای هیات علمی این دانشگاه ندارد و اجرای آن برای اعضای هیات علمی این دانشگاه با مشکلات زیادی همراه است؛ بنابراین دانشگاه از سال ۱۳۹۷ با کسب موافقت اولیه مرکز هیأت امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر آن شد تا بر اساس ظرفیت‌های قانونی و اختیارات هیأت امنا، با توجه به ماموریت‌ها و اهداف خود، آیین نامه استخدامی و ارتقای ویژه اعضای هیات علمی فنی و حرفه‌ای را تدوین کند.

بیشتر بخوانید

خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیاز به افزایش ندارند

صالحی عمران افزود: تدوین هر دو آیین نامه استخدامی و ارتقای اعضای هیات علمی در دو کارگروه مستقل، متشکل از برخی اعضای هیات امنا، متخصصان دانشگاهی و خبرگان حوزه صنعت و با همکاری نزدیک مرکز هیات‌های امنای وزارت عتف در بیش از ۲۰ جلسه بررسی کارشناسی شد، که در نهایت با تصویب پیش نویس در کارگروه‌های مربوطه در دستور کار هیات امنای آتی دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری، بازنگری در امتیاز بندی مقالات، روزآمدی و توانمندسازی اعضای هیات علمی، افزایش امتیاز واحد‌های عملی نسبت به واحد‌های نظری، جابه جایی امتیاز مربوط به پروژه‌های تحصیلات تکمیلی و جایگزینی پروژه‌های کاردانی و کارشناسی با آن را ویژ‌گی‌های تدوین این آیین نامه‌ها برشمرد.

او در پایان گفت: آیین نامه‌های جدید پس از تصویب در هیات امنا و پس از تایید در مراجع قانونی و ابلاغ توسط مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تاریخ ابلاغ قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای نیروی انسانی هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای اعضای هیات علمی اعضای هیأت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان