Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:31:37 GMT

توزیع ۳۰۰ نهال گردوی یارانه‌ای در بستان‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۵۱۸

توزیع ۳۰۰ نهال گردوی یارانه‌ای در بستان‌آباد

علی اوسط میرزانژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مزیت ارقام اصلاح شده از نظر کمیت و کیفیت میوه و دیرگلدهی نسبت به ارقام بومی و استقبال کشاورزان منطقه از احداث باغ گردوی پیوندی و همچنین تعویض تاج درختان گردوی بومی با ارقام اصلاح شده، اظهار کرد: برای رفع مشکلات مذکور از چندین سال پیش اقدام به تعویض تاج درختان قدیمی و ترویج کشت باغات متمرکز با نهال پیوندی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در شهرستان بستان آباد به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا از ارقامی مانند فرنور و فرنت (گرده زا) جهت احداث باغ پیوندی استفاده می شود که ارقامی پرمحصول، پوست کاغذی، دارای رنگ مغز روشن، مقاوم به کرم سیب و بلایت، مقاوم به آنتراکنوز بوده و در هر گل ۲ تا ۴ گردو تولید می شود.

مدیرجهاد کشاورزی بستان آباد ابراز امیدواری کرد با ترویج توسعه کشت این نوع باغات در مناطق مستعد توسط کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بتوانیم در رونق اقتصاد و اشتغال کشاورزان منطقه سهیم باشیم.

شهرستان ۹۰ هزار نفری بستان آباد در ۶۰ کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بستان آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بستان آباد وزارت جهاد کشاورزی بستان آباد بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان

عدیل سروی گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود و پیش بینی شده از این مقدار تخم نوغان، نوغانداران ۵۶۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند.  
وی با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، افزود:نوغانداران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز تا ۱۷ عصر، به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.


سروی با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌تر به بازار عرضه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است