Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:54:56 GMT

گیلان در آستانه قرمز شدن/ بیماران کرونا ۲ برابر شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۵۸۱

گیلان در آستانه قرمز شدن/ بیماران کرونا ۲ برابر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی شدید از افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در استان، اظهار کرد: تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان در ماه گذشته به ۱۵۰ تن کاهش یافته بود اما اکنون به حدود ۳۰۰ تن بستری در بیمارستان‌های استان رسیده است.

وی با بیان اینکه هفت شهرستان از ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، افزود: اگر مردم هشدارها را جدی نگیرند و روند عدم رعایت نکات بهداشتی به همین صورت ادامه یابد قطعاً شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد مردم در مجامع عمومی از ماسک استفاده می‌کنند، هر چند بیش از ۸۵ درصد ارائه کنندگان خدمات در صنوف و صنایع ماسک می‌زنند.

سالاری با هشدار از شیوع افسارگسیخته کرونا در استان به دلیل عدم رعایت شهروندان، تصریح کرد: متأسفانه مردم در خیابان‌ها در حالت عادی و حتی راحت تر از روزهای پیش از شیوع کرونا تردد می‌کنند و مشغول دید و بازدید و تفریح و گردش در تفرجگاه‌ها و اماکن مختلف هستند.

وی با اشاره به وضعیت مبتلایان و افراد درگیر با بیماری کرونا ویروس جدید در گیلان، بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان ناشی از ابتلاء به کرونا نیز در استان کاهش یافته و افرادی که اخیراً به این ویروس مبتلا شده‌اند، علائمی به مراتب شدیدتر از مبتلایان گذشته دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه همه مردم باید دقت جدی در اجتماعات داشته باشند، خاطرنشان کرد: در بین مبتلایان گیلانی، کرونا، علاوه بر سالمندان، طیف‌های مختلفی اعم از کودکان، جوانان و میانسالان نیز وجود دارند و همه‌گیری کرونا خلاف تصور اینکه فقط سالمندان مبتلا می‌شوند، در حال پیشروی است.

سالاری از اعمال محدودیت‌ها در برگزاری اجتماعات در استان با تصمیم ستاد استانی پیشگیری از کرونا، خبر داد و گفت: مراسم عروسی و عزا باید به زمان عادی شدن شرایط موکول شود و در غیر این صورت اینگونه مراسم باید به صورت محدود برگزار شوند و این مهم از تأکیدات رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا نیز بوده است.

کد خبر 4971679

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی گیلان ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد استانداری سمنان سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دریافت 16 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

گفتنی است، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 6090941

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خبر خوش برای پرسپولیس در آستانه دیدار با سپاهان
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد