Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@12:33:58 GMT

نوید بازگشت زندگی به بافت قدیمی تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۶۳۷

نوید بازگشت زندگی به بافت قدیمی تهران

علی محمد سعادتی / شهردار منطقه 12 :منطقه 12 به‌عنوان قدیمی‌ترین منطقه پایتخت امروز گنجینه‌ای از بناهای تاریخی ارزشمند را در دل خود جای داده که متأسفانه طی دهه‌های گذشته بخش قابل توجهی از آنها به دلیل نوع مالکیتی که داشتند مورد آسیب‌های جدی قرار گرفته‌اند. 

شهرداری منطقه 12 امروز در تلاش است تا با شناسایی و تعیین تکلیف این بناهای قدیمی ارزشمند بستر احیا و بهسازی آنها را با همکاری مشارکت بخش خصوصی فراهم آورد و خوشبختانه موفق شده‌ایم در طول چند سال اخیر تعداد قابل توجهی از این بناها را از خطر تخریب کامل نجات دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
یکی از اتفاقات خوبی که در این مسیر طی دو سال اخیر شاهدیم استقبال نسل جوان از پروژه‌های احیا و بهسازی بناهای ارزشمند تاریخی در منطقه 12 است. افزایش اقبال جوانان برای احیای خانه‌های قدیمی و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی و اجتماعی کم‌کم موجب شکل‌گیری یک جریان اجتماعی خواهد شد که قطعاً منافع شهر در آن مستتر است. در واقع، نسل جوان امروز در محدوده تاریخی تهران دنبال گمشده‌ای می‌گردند که مطمئنند در هیچ یک از مناطق دیگر تهران نمی‌توانند آن را پیدا کنند. 
بازگشت نسل جوان به ریشه‌های فرهنگی و هویتی تهران قدیم حکایت از احیای دوباره زندگی در منطقه‌ای قدیمی دارد که در سایه غفلت‌ها دچار آسیب شده بود. ما با ارج نهادن به این رفتار و حرکت ارزشمند می‌کوشیم با تشویق و ترغیب جوانان و سرعت‌بخشیدن به امور اجرایی مربوط، موانع پیش روی آنها را برداریم تا موجب دلسردی و عقبگرد آنها نشود. ضمن اینکه معتقدیم اگر جوانان ببینند با تلاش ما بخشی از بروکراسی‌های اداری برداشته می‌شود و شهرداری نیز همسو و همراه آنها در پیشبرد چنین پروژه‌هایی گام برمی‌دارد با انگیزه بیشتری وارد میدان می‌شوند. 
شهرداری منطقه 12 مجدداً از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان جوان به احیای بافت‌های تاریخی با هدف بازگرداندن زندگی به این منطقه باهویت دعوت می‌کند. 

کد خبر 529621 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۲ شهرداری پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۲ شهرداری پایتخت منطقه 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رستگاری در جریان بررسی بافت تاریخی ندوشن برحفظ واحیای بافت قدیمی وارزشمند شهر تاریخی ندوشن تاکید کرد.
وی، همچنین از مرمت وبازسازی بافت ارزشمند ندوشن با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبرداد. 
جعفری شهردارندوشن هم از همکاری کامل با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری درمرمت وبهسازی این بافت خبرداد. 
ندوشن، با ده‌ها اثرتاریخی ثبت شده یکی ازشهر‌های هدف گردشگری استان یزد است که موردتوجه گردشگران داخلی وخارجی قرارگرفته است.

دیگر خبرها

  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه