Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:42:49 GMT

هجمه‌های علیه رابطه ایران و چین کاملاً سیاسی است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۰۲۰

هجمه‌های علیه رابطه ایران و چین کاملاً سیاسی است

حنیف غفاری، بسیاری از هجمه‌ها علیه رابطه ایران و چین را کاملا سیاسی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنیف غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در تحلیل جوسازی‌ها و فضاسازی‌هایی که علیه رابطه مستمر و استراتژیک میان ایران و چین ایجاد شده باید نکاتی مدنظر قرار گیرد که این مسئله از مدت‌ها قبل از سوی طرفداران ایجاد رابطه با غرب یعنی اروپا و آمریکا مورد انتقاد قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وقتی ایران با کشورهای کارشکن اروپایی مذاکره می کرد از آن به عنوان مصداق کامل دیپلماسی یاد می‌شد اما هنگامی که می‌خواست با مقامات چینی و روسی وارد مذاکره شود به عنوان سلطه‌گری شرق عنوان مطرح می شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: این پارادوکس ها نشان می دهد بسیاری از هجمه های علیه رابطه ایران و چین کاملاً سیاسی است در حالی که می توان ادعا کرد حداقل چین و روسیه بسیار بیشتر از کشورهای آمریکایی و اروپایی در دفاع از منافع ایران نظیر بحث تمدید تسلیحاتی، برجام و تقبیح خروج آمریکا نسبت به دیگر کشورها عمل کردند و در عین حال یک مسئله راهبردی برای هر کشوری این است که بر اساس منافع خود بتواند پیوندهایی را به صورت استراتژیک و راهبردی با دیگر کشورها برقرار کند.

غفاری گفت : بر خلاف آنچه که از طرف معترضین تصور و به افکار عمومی القا می شود روسیه و چین در بحث برقراری سیاست خارجی می‌توانند نقش پررنگی با ایران داشته باشند.

وی عنوان کرد: نگاه به شرق به معنای وابستگی به شرق نیست زیرا انقلاب اسلامی ایران با شعار نه غربی نه شرقی توسط امام راحل به ثمر رسید و در دوران رهبر انقلاب هم بر این استقلال خواهی در نظام بین الملل تاکید بسیاری شده است بنابراین نگاه به شرق به معنای اتخاذ یک راهبرد که دارای حدود و ثغور، هدفمندی و ارکانی است که در آن استقلال ایران محاسبه شده و وابستگی دیده نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: مسلم است که آمریکا و اروپا به طور کامل آزمون خود را پس داده اند و اروپایی ها نشان دادند نه تنها حامی ایران نیستند بلکه در یک هم افزایی استراتژیک و تاکتیکی در موضوعات مختلف با آمریکا هم‌پیمان هستند و مشخص است وقتی که می بینند جمهوری اسلامی ایران در حال اتخاذ یک تصمیم عقلانی در حوزه سیاست خارجی است، از طریق رسانه‌های وابسته به خود جنجال سازی می کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایران و چین علیه رابطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا لایحه کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بایدن امروز چهارشنبه پس از امضای این لایحه برای تبدیل شدن به قانون، در خصوص ارائه کمک‌های آمریکا به اوکراین بیان کرد: کی‌یف تمایل و مهارت برای پیروزی در جنگ برابر روسیه را دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ابراز داشت: این کمک‌ها به پر کردن مهمات دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند.

تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد