Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسولی مقدم گفت: ۱۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۵ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال سهم اعتبارات شهرستان سرایان از محل اعتبارات تملک و دارایی های استان در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، «ابراهیم رسولی مقدم» عصر دیروز (۲۱ تیر) در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان با تشریح روند تخصیص و توزیع اعتبارات بین دستگاه های اجرای، از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بحث تبصره 19 خبر داد که با استفاده از مدیریت و توان بخش خصوصی در قالب پروژهای قابل واگذاری به این بخش احصا و با دعوت از بخش خصوصی در مدیریت پروزه ها از این ظرفیت ارزشمند استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار سرایان با بیان تشریح اولویت‌های توزیع اعتبارات شهرستان گفت: در سال جاری برنامه ریزی‌ها با رویکرد مردم محوری و اعتبارات به سمت بهره برداری بیشتر مردم از منافع آن پیش می رود.

 

وی توجه به تامین زیرساخت‌های آب و برق را از جمله این پروزه ها عنوان کرد و وجود 42 درصد هدر رفت منابع آبی در استحصال و تبدیل تامصرف را متذکر شد و افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده و اختصاص اعتبار در این حوزه انتظار است تا کاهش هدر رفت اب و صرفه جویی و ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.

 

وی از ویژگی‌های اعتبارات سال جاری را اختصاص اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال با رایزنی‌های انجام شده در سفر دکتر نوبخت و سفر استاندار در جهت تحقق  ۱۰۰ درصدی عملیاتی کردن برنامه های میان مدت شهرستان تا پایان سال جاری را متذکر و اظهار امیدواری کرد با عملیاتی شدن این پروژه ها  ذایقه و کام مردم شیرین  شود.

 

وی محدودیت اعتباری را در سال جاری نسبت به سال گذشته یادآور شد و با بیان اینکه منابع زیاد باعث موفقیت اجرای پروژه ها نمی شود، برنامه ریزی و نوآوری ها در مسیر اجرای پروژه ها را باعث توفیق بیشتر در تحقق پروژه ها توصیف کرد.

 

رسولی مقدم با بیان اینکه مدیران در مبادله موافقت نامه ها سرعت و جدیت و اهتمام لازم را باید داشته باشند، گفت: معاونت برنامه ریزی باید با طراحی برنامه ای ماهیانه گزارش پیشرفت در اجرا تا بهره برداری را لحظه به لحظه تهیه و در جریان پیشرفت پروژها باشد.

 

وی از مدیران خواست تا پیگیری لازم را در تامین بودجه ۱۰۰ درصدی برای تحقق پروژه ها را دنبال و تلاش کنند بهره برداری از بیشتر پروژه ها در هفته دولت و در نهایت  دهه فجر باشد.

 

فرماندار سرایان با بیان اینکه یکی از ویژگی های دیگر توزیع اعتبارات شهرستان توجه به ظرفیت های مفغول مانده که تاکنون به آن پرداخته نشده است، اظهار کرد: برخی از پروژه ها فرسایشی و به شکلی است که هدر رفت بیت المال را در پی داشته است و از عمر مفید سازه ها گذشته است که اهتمام مسئولان استانی ما را در تامین منابع اعتباری این پروژها و تحقق آن کمک خواهد کرد.

 

وی پروژه تکمیل زمین چمن مصنوعی سرایان را از جمله این پروژها عنوان کرد که حدود 10 سال است که معطل مانده است و با تامین اعتبار آن پرونده این پروژه با تخصیص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال جاری بسته خواهد شد.

 

وی تکمیل مرکز جامع سلامت آیسک با یک میلیارد تومان، برق رسانی به پیست موتورسواری با هدف استفاده مطلوب از زیرساخت های مهیا شده و و پوشش 96 درصدی دیجیتال شهرستان، تکمیل سالن ورزشی روستای دوست اباد و سالن ورزشی بانوان آیسک با گذشت 10 سال انتظار، آغاز عملیات اجرایی جاده آنتنی روستای چاه غیاث و بهسازی جاده آیسک و سه قلعه و اتمام پروژه کمپ نجوم سه قلعه و نکمیل و اتمام حمام تاریخی سرایان، بهسازی هفت کیلومتر از مسیر جاده سرایان به کاخک که در مسیر روستاهای زیبای کوهستانی قرار دارد را تا پایان سال جاری از جمله این پروژه ها عنوان کرد.

 

در این جلسه  تقوی دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان سرایان در سازمان برنامه و بودجه استان به تشریح روند تخصیص اعتبارات و الزامات اعتباری پرداخت.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرماندار سرایان امام جمعه سرایان شهرستان سرایان برنامه ریزی سال جاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری امروز سه‌شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با اشاره به تخصیص ۷,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول و تأمین اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان در استان، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در استان انجام شده بخش مهمی از مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان نهایی شده و یا با درصد بالا در دست تکمیل هستند.

وی ادامه داد: بااین‌وجود چند پروژه شاخص با نیاز به اعتبارات بالا وجود دارند که نیاز است به‌صورت ویژه برای جذب اعتبار و تسریع در پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: کارخانه پارسیلون، راه‌آهن دورود به خرم‌آباد و سد معشوره از مهم‌ترین این پروژه‌های شاخص هستند که به‌صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

منصوری در مورد وضعیت پارسیلون، گفت: زیرساخت‌های این کارخانه بسیار مناسب بوده؛ اما تجهیزات آن باید به‌روزرسانی شوند.

وی افزود: هفته آینده جلسه‌ای را با حضور تشکیلات متولی امر از جمله نهضت احیا، ستاد حمایت از واحدهای راکد در وزارت صمت و ستاد تسهیل کشور برگزار و تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در مورد وضعیت پروژه راه‌آهن، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات مصوب این پروژه از جمله تهاتر نفت انجام شده و روند فعالیت مجدد آن ازسرگیری خواهد شد.

منصوری همچنین به پروژهٔ سد معشوره اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مانع سد راه این پروژه کسب مجوز ماده ۲۳ است که طی تماسی که با دبیر آن گرفتیم این مجوز نیز به‌زودی دریافت و روند جذب اعتبارات آن آغاز خواهد شد.

وی بر اقدام جهادی مدیران و شعار مهم دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: پروژه‌های با بیش‌ترین درصد پیشرفت باید در اولویت قرار گیرند تا اقدامات بهتر انجام شوند.

کد خبر 6099859

دیگر خبرها

  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری