Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس منطقه عملیاتی کیش شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: ارسال گازهای همراه نفت جزیره سیری به نیروگاه‌های کیش و جایگزینی آن با گازوئیل در ۱۰ سال گذشته، بیش از یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، شهسوار ارغش در بازدید از ایستگاه تقویت فشار گاز در تأمین انرژی منطقه کیش گفت: با جایگزینی گازهای همراه نفت جزیره سیری در نیروگاه‌های کیش از مصرف بیش از ۱۵ میلیون بشکه گازوئیل در ۱۰ سال گذشته جلوگیری و بیش از یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با توجه به تعمیرات زمستانی سالانه تأسیسات که در راستای مدیریت دارایی‌های فیزیکی انجام می‌شود، این تأسیسات با حداکثر ظرفیت و بدون وقفه در حال گازرسانی به نیروگاه‌های کیش هستند و در روزهای گذشته با ارسال گاز شیرین از عسلویه به جزیره سیری و انتقال آن به این تأسیسات، افزون بر استمرار گازرسانی به نیروگاه‌های جزیره کیش، نه‌تنها دغدغه کمبود گاز در زمان پیک مصرف برطرف شد، بلکه ۵ میلیون فوت‌مکعب مازاد بر ظرفیت اسمی ایستگاه، گاز شیرین تحویل نیروگاه‌های جزیره کیش می‌شود.

در این بازدید غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام‌شده ابراز امیدواری کرد با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده در سطح وزارت نفت در راستای گازرسانی به نیروگاه‌ها، مصرف گازوئیل در جزیره کیش سالانه حدود ۲۰۰ میلیون لیتر کاهش یابد.

منبع: شانا

کلیدواژه: منطقه سیری گازهای همراه نیروگاه کیش شرکت نفت فلات قاره ایران نیروگاه های کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • معمای بنزین در ایران
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی