Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:07:03 GMT

مراقب کم آبی بدن سالمندان مبتلا به کووید-19 باشید

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۸۴۸

مراقب کم آبی بدن سالمندان مبتلا به کووید-19 باشید

ایسنا/خراسان شمالی مدیر دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: باید مراقب کم آبی بدن بیماران سالمند مبتلا به کووید-19 بود.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با نکات تغذیه ای سالمندان در زمان ابتلا به پنومونی کووید-19 اظهار کرد: در این بیماری به ویژه در سالمندان که بطور طبیعی هم مستعد کم آبی هستند، باید مراقب کم آبی بدن آن ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصرف روزانه سه تا 3.5 لیتر مایعات و پایین آوردن درجه حرارت بدن برای پیشگیری از کم آبی بدن توصیه می شود همچنین نوشیدن مایعات گرم نظیر چای کم رنگ به مقدار فراوان به ویژه در صورت وجود احتقان و گرفتگی بینی و حلق بسیار مفید است.

علیزاده بیان کرد: مراقبین این گروه سنی، احتمال کاهش وزن فرد بر اثر شرایط جدید که سوخت و ساز بدن بالاست و بدن مستعد عفونت های ثانویه و یبوست است را در نظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: در رژیم غذایی بیمار سالمند، به مصرف انواع غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها که در انواع میوه و سبزی تازه وجود دارد تاکید می شود همچنین استفاده از آب میوه ها و سبزیجات سبب دریافت بیشتر مایعات، کالری و تا حدودی فیبر غذایی می شود.

علیزاده تاکید کرد: در برنامه غذایی بیمار سالمند تا حد امکان از مصرف کربوهیدرات های ساده از جمله قند و شکر و روغن های جامد مانند کره و چربی های حیوانی موجود در گوشت، لبنیات پرچرب و خامه پرهیز شود و نان سنگک، نان جو، غلات سبوس دار و انواع سبزی و میوه تازه به منظور جلوگیری از یبوست و دریافت بیشتر فیبر در برنامه غذایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روغن های گیاهی مایع مثل روغن ذرت، آفتابگردان، سویا، کلزا، کنجد و زیتون و همچنین جوانه گندم، سیب زمینی و میگو منابع خوبی از ویتامین E  هستند، افزود: استفاده از مکمل های مولتی ویتامین مینرال خصوصا ویتامین های A وc  برای سالمندان توصیه می شود.

علیزاده بیان کرد: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین هایE ،C ،B6 ، سلنیم و روی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت در برابر عفونت ها کمک می کند و منابع غذایی ویتامین C شامل خربزه، کلم بروکلی، گل کلم و انواع میوه ها و منابع غذایی ویتامین B6  نیز شامل جگر گوساله، سیب زمینی، موز، عدس و اسفناج است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کووید 19 خراسان شمالي کم آبی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش مهر، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت