Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قبلا هم درباره دستیابی پژوهشگران و پزشکان به واکسن کرونا خبرهای متعددی شنیده شده بود این بار اما چون گوینده خبر یک مقام رسمی بود که عضو ستاد ملی مبارزه با کروناست،موضوع جدی تر شد.

با این حال و علی رغم اعلام دکتر مردانی باز هم اخباری منتشر می شود که این واکسن یقینا تا پاییز و زمستان امسال به دستمان نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با واکسن کرونا می گوید: مطالعاتی در جهان و همچنین در ایران با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است، اما معلوم نیست کی نتایج آن مشخص و به تولید انبوه می‌رسد و ما حتما پاییز و زمستان را با کرونا باید سپری کنیم. شاید سال آینده دارو و واکسن بیماری کرونا تولید شود.

طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی و همچنین شرکت های تولید کننده واکسن(شرکت های آمریکایی،انگلیسی،چینی ، هندی و آلمانی) این واکسن به احتمال زیاد و طبق اظهارات دکتر مردانی همین امسال وارد بازار خواهد شد.

دلیل این اتفاق اما این است که چهار شرکت بزرگ که وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کویید 19 بر روی هزاران نفر شده اند همزمان و فارغ از نتیجه کار به انبوه سازی آن نیز مشغول شده اند.

به بیان دیگر این شرکت ها به دلیل، هم نیاز فوری به واکسن کرونا و هم به دلیل رقابتی که با هم دارند همزمان با آزمایش آخرین مرحله تست واکسن که باید بر روی چند هزار نفر انجام شود و منتظر نتیجه کار باشند، در حال تولید انبوه هم هستند تا به محض این که تست سوم هم مثبت بود بلافاصله واکسن کویید 19 را به بازار عرضه کنند.

1717

کد خبر 1409229

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: واکسن ویروس کرونا داروی کرونا مسعود مردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی

به گزارش خبرآنلاین، به طور دقیق‌تر، محققان به کمک آمار، نشان دادند که میانگین کمک‌های مالی به یک سازمان خیریه مستقر در ایالات متحده در مقایسه با چهار هفته قبل و بعد از تغییر در هفته کاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. در آریزونا و هاوایی، ایالت‌هایی که محاسبه‌ی ساعات کاری را طبق ساعت تابستانی رعایت نمی‌کنند، کمک‌های مالی بدون تغییر باقی ماندند.

به گفته محققان، بیش از نیمی از افراد، که در بخش‌هایی از کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند، گزارش داده‌اند که در طول هفته به اندازه کافی نمی‌خوابند.

اتی بن سیمون، عصب‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «کمبود خواب، تجربیات اجتماعی ما و نوع جامعه‌ای که در آن زندگی می کنیم را شکل می‌دهد».

بن سایمون و تیمش برای بررسی ارتباط میان کم‌خوابی و مهربانی، ۲۳ جوان بزرگسال را به مدت دو شب به آزمایشگاه آوردند. شرکت کنندگان یک شب خوابیدند و یک شب دیگر بیدار ماندند.

صبح‌ها، شرکت‌کنندگان یک پرسشنامه‌ی استانداردشده با موضوع نوع‌دوستی را تکمیل کردند [که احتمال کمک به غریبه‌ها یا آشنایان را در سناریوهای مختلف ارزیابی می‌کند]. به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان پاسخشان را به سؤالی با محوریت اینکه «آیا صندلی خود را در اتوبوس به یک غریبه یا به یک فرد مسن واگذار می‌کنند؟» در مقیاسی از ۱ تا ۵ (۱ برای کمترین احتمال و ۵ برای بیشترین احتمال) رتبه‌بندی کردند.

تقریباً ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در روزی که کم‌خواب بودند نسبت به زمانی که استراحت کافی داشتند، احتمال کمتری برای کمک به دیگران نشان دادند!

سپس محققان فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان را در یک دستگاه MRI عملکردی مشاهده کردند و فعالیت عصبی هر شرکت‌کننده را در حالت استراحت و کم‌خوابی مقایسه کردند. این آزمایش نشان داد که محرومیت از خواب باعث کاهش فعالیت در شبکه‌ای از مناطق مغز می‌شود که با توانایی همدلی با دیگران مرتبط است.

منبع: sciencenews

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898792

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی