Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای کسب نمره عالی در آزمون سنجش توانایی‌های ذهنی، این موضوع را دستاویزی برای تمسخر رقیب دموکرات انتخابات 2020 قرار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که اخیراً آزمون سنجش توانایی‌های ذهنی «والتر رید» مرکز پزشکی ارتش را با موفقیت پشت سر گذاشته و نمره عالی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حتی پا را از این فراتر گذاشت و مدعی شد که پزشک‌ها از نتیجه این آزمون متحیر شده و گفته‌اند: این غیرقابل باور است چرا که به ندرت کسی از پس آنچه شما انجام دادید، برمی‌آید.
اما منظور ترامپ از این اغراق‌گویی آن بود که به «جو بایدن» رقیب انتخاباتی از حزب دموکرات طعنه بزند و توانایی‌های او را برای عهده‌دار شدن پُست ریاست‌جمهوری زیر سوال ببرد.
به همین دلیل، ترامپ بعد از همه تعریف‌هایی که از خود کرد، بلافاصله گفت: بایدن هم باید یکی از این تست‌ها بدهد.
بعد هم با کنایه افزود: البته بایدن می‌گوید که از این تست‌ها داده اما احتمالاً منظورش تست کرونا بوده زیرا او از پس آزمون سنجش توانایی‌های ذهنی برنمی‌آید.
از وقتی که کرونا، رقابت انتخاباتی نامزدهای پُست ریاست‌جمهوری آمریکا را به فضای مجازی کشیده است، بایدن که در مقایسه با ترامپ (به عنوان مجری سابق برنامه‌های تلویزیونی)، مهارت کمتری دارد؛ بعضاً اشتباهات لفظی و گپ‌های ذهنی مرتکب می‌شود که او را دستمایه تمسخر مخالفان قرار داده است.

نامزدی «وست» می‌تواند آرای سیاه پوستان را از صندوق بایدن خارج کند
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، با انتشار پیامی جدید و تائید اینکه نامزد شدن «کانیه وست» می تواند آرای سیاه پوستان آمریکا را از صندوق جو بایدن خارج کند، نوشت: این امر (دور کردن سیاه پوستان از اطراف جو بایدن) کار سختی نیست چون جوی فاسد هیچ کاری برای سیاه پوستان انجام نداده است. 
 در هفته گذشته «کانیه وست» که پیشتر حمایت خود را از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود، به عنوان یک نامزد مستقل وارد رقابت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده شد.
کانیه وست از خواننده های جنجالی آمریکا بوده و امیدوار است با اتکا به 30 میلیون دنبال کننده خود در توئیتر بتواند آرا مردمی را در این کشور تصاحب کند. وی علاوه بر خوانندگی در آهنگسازی و طراحی لباس نیز فعالیت دارد.

ترامپ فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ معاصر آمریکا است
نامزد حزب دموکرات­ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رئیس کاخ سفید فعلی این کشور وی را فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ جدید این کشور توصیف کرد.
 «جو بایدن»، نامزد دموکرات­‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه گذشته- شنبه با انتشار پیامی توئیتری نسبت به انتخاب مجدد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری فعلی در انتخابات آینده در ماه نوامبر هشدار داد.
بایدن نوشت: «قبلا گفته‌­ام و باز هم می‌­گویم: ترامپ فاسدترین رئیس‌جمهور در تاریخ معاصر آمریکاست‌. هر روزی که او در قدرت باقی بماند، آینده دموکراسی ما را بیشتر تهدید می‌­کند.»
وی در ادامه افزود: «ما باید برای بیرون راندن ترامپ از ریاست در ماه نوامبر رای دهیم.»
بایدن پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا هر روز بهای بی‌کفایتی این رئیس‌جمهور را پرداخت می­‌کند.

بایدن: تک‌تک روزها در حال پرداخت بهای بی‌کفایتی ترامپ هستیم
نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در پیامی در توئیتر با اشاره به آمار بالای مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این کشور نوشت که مردم آمریکا هر روز در حال پرداخت بهای بی‌کفایتی ترامپ هستند.
 «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر از نحوه مدیریت دولت کنونی این کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا انتقا دکرد.
وی در پیامی توئیتری نوشت: «مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از 3 میلیون نفر عبور کرده و بیش از 130 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دونالد ترامپ همچنان می‌گوید که این (ویروس) ناپدید خواهد شد.»
بایدن در ادامه نوشت: «این غیر قابل باور است. ما تک تک روزها در حال پرداخت بهای بی‌کفایتی این رئیس جمهور هستیم.»
 دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (شنبه) گزارش کرد که در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 134 هزار و 67 نفر افزایش یافت. (جزئیات بیشتر)
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به سه میلیون و 183 هزار و 856 نفر رسیده است.
علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده، اختلاف‌نظرات زیادی در میان مقام‌های آمریکایی در خصوص موضوعاتی چون بازگشایی مدارس و کسب‌ و کارها و زدن ماسک در ملاء عام وجود دارد و این در حالی است که تقریباً کارشناسان بهداشت در خصوص استفاده از ماسک بعنوان یکی از مؤثرترین شیوه‌های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اتفاق‌نظر دارند.

ترامپ: در انتخابات پیروز می‌شوم، چون بزرگترین پایگاه رای تاریخ را دارم
رئیس‌جمهور آمریکا درباره پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز اطمینان کرد و در توضیح چرایی اطمینانش ادعا کرد که او «بزرگ‌ترین پایگاه رای در تاریخ سیاست (در آمریکا)» را در اختیار دارد.
وی افزود: «آیا شما قایق‌ها در فلوریدا و سراسر کشور را دیده‌اید؟ هزاران قایق هر هفته هستند. آن‌ها هزاران قایق و دوچرخه دارند. شما موتورسواران حامی ترامپ را دیده‌اید؟ هفته قبل آن‌ها یک صف طولانی چندین مایلی داشتند و آن‌ها پرچم‌ها و همه چیز همراهشان بود. من این کشور را دوست دارم و به رغم همه کار‌هایی که باید بکنم، احساس می‌کنم که باید کار درست را انجام دهم».
تمجید ترامپ از هواداران قایق و موتور سوارش در حالی مطرح شده که نتایج نظرسنجی اخیر در آمریکا نشان می‌دهد، جو بایدن رقیب دموکرات او در انتخابات با اختلاف 4 درصدی از ترامپ پیش است

فیس بوک تبلیغات سیاسی را ممنوع می کند
طبق گزارشی جدید فیس بوک تصمیم دارد در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تبلیغات سیاسی را در پلتفرم خود ممنوع کند.
به گزارش رویترز، فیس بوک تصمیم دارد در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر 2020، تبلیغات سیاسی در پلتفرم خود را ممنوع کند.
به گفته منابع آگاه، ممنوعیت احتمالی هم اکنون تحت بررسی و هنوز به طور نهایی تایید نشده است.
این شبکه اجتماعی به دلیل معافیت تبلیغات و پیام‌های سیاستمداران از فرایند راستی آزمایی تحت انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است. سال گذشته توئیتر تبلیغات سیاسی را منع کرد اما فیس بوک اعلام کرد تصمیمی برای سخت‌تر کردن قوانین مربوط به پیام‌های سیاسی ندارد.
طی هفته‌های اخیر کارمندان و قانونگذاران از تصمیم این شرکت درباره عدم واکنش به پست‌های رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.
همچنین بیش از 900 شرکت نیز در کمپین بایکوت تبلیغ در فیس بوک شرکت کرده‌اند. این کمپین پس از مرگ جورج فلوید (یک جوان سیاه پوست) به دلیل خشونت پلیس، توسط گروه‌های حمایت از حقوق مدنی راه اندازی شد تا با فشار به این شبکه اجتماعی، آن را وادار کند پست‌های حاوی نفرت پراکنی و اخبار جعلی را حذف کند.

برخی حامیان جمهوری‌خواه ترامپ، حمایت خود را از وی پس گرفتند
گروهی از جمهوری‌خواهان که در دوره گذشته انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ رأی داده بودند، با اعلام نارضایتی خود از لفاظی‌ها و عملکرد ترامپ قصد دارند در انتخابات پیش ‌رو، دست از حمایت از او بکشند.
گروهی از جمهور‌ی‌خواهان که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا رأی داده بودند، قصد دارند در انتخابات پیش‌رو حمایت از او را رها کنند.
به نوشته وبگاه «هافینگتون پست»، این گروه از جمهوری‌خواهان در یک ویدئوی تبلیغاتی دلایل خود را برای دست کشیدن از حمایت از دونالد ترامپ عنوان کرده‌اند.
هافینگتون پست نوشته 15 نفر از حامیان دونالد ترامپ که در این ویدئو با ترامپ به مخالفت پرداخته‌اند، دروغ‌ها و لفاظی‌های تند رئیس‌جمهور آمریکا و سوء‌مدیریت وی در مقابله با بحران کرونا را دلایل دست کشیدن از او در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا عنوان کرده‌اند.
برخی از این افراد عنوان کرده‌اند که در حمایت از ترامپ احساس گناه، شرمندگی و خجالت‌زدگی دارند.
این ویدئو قرار است روز یکشنبه (فردا)، در ایالت‌های آریزونا و کارولینای شمالی از شبکه فاکس نیوز پخش شود.
این گروه از جمهوری‌خواهان بار‌ها ویدئو‌هایی را در شبکه اجتماعی «یوتیوب» منتشر کرده‌ که حاوی اظهار نظرات جمهوری‌خواهان ناراضی از ترامپ هستند که علیه ترامپ صحبت می‌کنند.
مدیر راهبردی این گروه گفته است: «تغییر عقیده و زبان به اعتراض گشودن جسارت می‌خواهد.»
وی همچنین گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد، به منظور دستیابی به رأی‌دهندگان سر‌نوشت‌سازی که دور گذشته با ترامپ همراه شدند، مؤثر‌ترین پیام‌رسانی که به آنان اجازه تغییر عقیده را می‌دهد فردی است که مانند آنها به ترامپ رأی‌ داده است.»
گروه دیگری از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار در آمریکا نیز در حال انتشار ویدئو‌های تبلیغاتی علیه ترامپ هستند. این گروه نیز با انتشار ویدئوی تبلیغاتی با ذکر جملاتی به انتقاد از عملکرد ترامپ پرداختند.
این گروه موسوم به «پروژه لینکلن»، یک کمیته اقدام سیاسی است که در اواخر سال 2019 در آمریکا شکل گرفت. هدف این کمیته جلو‌گیری از انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات نوامبر 2020 است. این کمیته همچنین از «جو بایدن» نامزد بالقوه دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا حمایت کرده است. 
در بین مؤسسان این گروه که از منتقدان ترامپ هستند، نام «جورج کانوِی» به چشم می‌خورد که همسر «کلین کانوی»، مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا تبلیغات سیاسی جمهوری خواهان ویروس کرونا بهای بی کفایتی دونالد ترامپ ترامپ هستند حزب دموکرات سیاه پوستان جو بایدن فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد