Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه متقابل می‌زند» بار دیگر به صدر گیشه فروش آمریکا بازگشته و این آخر هفته پس از ۲۳ سال پرفروش‌ترین فیلم سینماها شد.

 فیلم «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه متقابل می‌زند» با فروش ۱۷۵ هزار دلار در ۴۸۳ سالن سینما و با برآورد اینکه تا آخر تعطیلات آخر هفته (پایان یکشنبه) بتواند فروشش را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار برساند، در صدر گیشه فروش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه متقابل می‌زند» که نخستین بار ۲۱ می ۱۹۸۰ راهی سینماها شده بود هشت هفته در راس باکس آفیس جای داشت و ۵۴۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

این فیلم به کارگردانی اروین کرشنر به تهیه کنندگی جورج لوکاس از فوریه ۱۹۹۷ که بار دیگر اکران شد، پیشتاز فروش نشده بود.

در مجموع همه فیلم‌های «جنگ ستارگان» در جهان ۱۰.۳ میلیارد دلار فروخته‌اند.

با توجه به تعطیلی سینماها به دلیل ویروس کرونا درایو-این سینماها بخش اصلی فروش گیشه آمریکا را تشکیل می‌دهند و فیلم‌های کلاسیکی مانند «جنگ ستارگان: امپراتوری ضریه متقابل می‌زند» در این سینماها نمایش داده می‌شوند. «شکارچیان روح» محصول ۱۹۸۴، «ژوراسیک پارک» محصول ۱۹۹۳ و «آرواره‌ها» محصول ۱۹۷۵ نیز از دیگر فیلم‌های هستند که هر یک توانسته‌اند حدود نیم میلیون دلار با نمایش در کمتر از ۵۰۰ سینما کسب کنند.

«جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه متقابل می‌زند» پنجمین فیلم از مجموع «جنگ ستارگان» است و دومین فیلم از سه گانه اصلی محسوب می‌شود. مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر، بیلی دی ویلیامز، آنتونی دایلز، دیوید پروز، کنی بیکر، پیتر میهو و فرانک اوز بازیگران این فیلم بودند که به عنوان بهترین فیلم از افسانه‌های «جنگ ستارگان» شناخته شده و توسط کتابخانه کنگره در سال ۲۰۱۰ به فهرست ثبت ملی فیلم راه یافته است.

در حالی که کارگردان و نویسنده فیلم قبلی و اول جورج لوکاس بود اما نوشتن فیلم نامه این فیلم به لگ براکت سپرده شد و کارگردانی آن را اروین کرشنر به عهده گرفت. با توجه به سال ساخت فیلم، به خاطر جلوه‌های ویژه قوی مورد تحسین منتقدان واقع شد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جنگ ستارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10 موقعیت گل از دست رفته گل باورنکردنی ستارگان فوتبال در لیگ برتر انگلیس / فیلم

در این ویدیو مروری خواهیم داشت بر موقعیت های گل صد درصدی که طی سال های اخیر در لیگ برتر انگلیس از دست رفته است. در این ویدیو ستارگانی همچون رونالدو، تورس، آگوئرو و هالند نیز حضور دارند.

دانلود (34.2MB)

دیگر خبرها

  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • سیره امام صادق (ع) برای روزگار فعلی ما پند‌های مهم دارد
  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • 10 موقعیت گل از دست رفته گل باورنکردنی ستارگان فوتبال در لیگ برتر انگلیس / فیلم
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است