Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:25:20 GMT

از پایان محاصره نفت لیبی خبری نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۱۷۲۴

از پایان محاصره نفت لیبی خبری نیست

یک روز پس از لغو وضعیت اضطراری سراسری برای تولید نفت، ارتش ملی لیبی اعلام کرد تعطیلی بنادر و میادین نفتی تا زمانی که خواسته‌هایش برای توزیع درآمدهای نفتی برآورده نشود، ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، ارتش ملی لیبی که تحت ریاست ژنرال خلیفه حفتر قرار دارد، روز جمعه استثنا قائل شد و به یک نفتکش اجازه داد سوخت بارگیری کند اما احمد المسماری، سخنگوی وی در بیانیه‌ای اعلام کرد تعطیلی بنادر و میادین نفتی زمانی خاتمه پیدا خواهد کرد که توافقی در خصوص توزیع منصفانه درآمدهای نفتی حاصل شود و حسابرسی از بانک مرکزی مستقر در طرابلس انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارگیری سوخت در یک نفتکش که روز جمعه برای نخستین بار از ژانویه انجام گرفت، باعث شده بود شرکت ملی نفت لیبی وضعیت اضطراری برای تمامی صادرات نفت را لغو کند اما هشدار داده بود که خسارت وارده به میادین نفتی به معنای آن است که مدت طولانی طول خواهد کشید تا تولید به طور کامل احیا شود. شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده که این محاصره باعث از دست رفتن ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی شده است.

لیبی از سال ۲۰۱۴ بین دولت وفاق ملی در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و ارتش ملی لیبی در شرق این کشور که مورد حمایت امارات متحده عربی، روسیه و مصر قرار دارد، تقسیم شده است.

تحت توافقاتی که مورد حمایت سازمان ملل متحد بوده، نفت توسط شرکت ملی نفت لیبی تولید شده و درآمد حاصل از آن به بانک مرکزی لیبی واریز می شود. هر دو موسسه در طرابلس واقع هستند اما این پول برای تامین مالی نهادهای بخش دولتی و حقوق کارمندان دولتی در همه بخشهای کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، ارتش ملی لیبی می‌گوید این پول باید به حساب بانکی جدیدی در خارج از لیبی منتقل شده و میان مناطق این کشور تقسیم شود و همچنین حسابهای بانک مرکزی لیبی برای بررسی هزینه‌های گذشته باید مورد حسابرسی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات نفت لیبی کاهش تولید نفت لیبی ارتش ملی لیبی نفت لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم

فرماندار شهرستان کاشان آخرین وضعیت این شهرستان را پس از وقوع سیل تشریح کرد و گفت: سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرستان کاشان، اظهار داشت: به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که کاشان در محاصره سیل قرا بگیرد و از این رو حجم فراوان سیلاب از بالادست کاشان به سمت پایین سرازیر شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی دیروز و امروز انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در کاشان گفت: ستاد مدیریت بحران در هفته پیش‌رو تشکیل می‌شودو سعی می‌شود بخشی از اعتبارات، تخصیص یافته و هزینه شود تا شاهد بروز چنین حوادث و خساراتی نباشیم، اما باید در نظر داشت که این آمادگی برای همه ما وجود داشته باشد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: دیواره‌چینی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و توافقات ضمنی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی منطقی و به صورت استاندارد برای مردم شهرستان کاشان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • فیلم| لحظه محاصره بن‌گویر درمیان معترضان صهیونیست
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • (ویدیو) محاصره بن‌گویر درمیان معترضان صهیونیست
  • روستاهای چابهار در محاصره سیل
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی