Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها J شهر سیب و سوران با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر به صورت سقایی آبرسانی می‌شود! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیب و سوران، بی‌آبی در گرمترین روزهای سال گلوی سیزده هزار شهروند سورانی را خشک کرده است؛ این بی‌آبی بی‌سابقه در سوران که در مدت دو ماه اخیر جریان دارد صدای مردم این شهر را در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم محلی به خبرنگار تسنیم می‌گویند: در بعضی از مناطق آب اصلاً وصل نشده، حتی مردم سوران از آب‌های تولید شده کولرهای گازی استفاده می‌کنند و یا با گالن از مناطق مختلف آب شرب و شست‌وشو تهیه می‌کنند و یا نیروهای شهرداری به صورت سقایی به بعضی از خانه‌ها آبرسانی می‌کنند.

گزارش ویدئویی تسنیم| مصائب تأمین آب در روستاهای سیستان و بلوچستان/ آبرسانی به جمعیت 700 هزار نفری با تانکر800 نفر از اهالی «کهنانیکش» خون دل می‌خورند تا به آب بزنند/ تامین آب شرب با احداث پل + فیلمگزارش ویدئویی|روستاهایی که هنوز در سیستان و بلوچستان "آب بهداشتی" ندارند

فرماندار شهرستان سیب و سوران در مورد مشکلات آب به خبرنگار تسنیم گفت: مشکل آب شهرستان از مشکلات ریشه‌ای و از گذشته همراه مردم سیب و سوران بوده است، شهر سوران در منطقه‌ای واقع شده که از نظر منابع آب زیرزمینی بسیار ضعیف است.

مجیب حسنی افزود: پایدارترین منبع آبی که می‌توان روی آن حساب کرد و در بلندمدت آن را به شهر سوران و روستاهای اطراف رساند پروژه عظیم خط انتقال آب از سد «ماشکید» است.

فرماندار سیب و سوران ضمن عذرخواهی از مردم شهر سوران و دعوت آنها به خویشتن‌داری و صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: پروژه خط انتقال آب از چاه‌های کناری به شهر سوران به صورت ضربتی در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی پروژه بیانگر آن است که حداکثر ظرف مدت دو هفته چاه‌های کناری وارد مدار خواهد شد.

گزارش ویدیوئی تسنیم از این معضل بی‌آبی از نظر می‌گذرد.

گزارش از احمد ملازهی، سعید جهاندیده و مصطفی دهقان

انتهای پیام/395/ش

R7630/P/S6,65/CT16 واژه های کاربردی مرتبط مناطق محروم محرومیت زدایی استان سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... پیگیری تسنیم جواب داد؛ ۸۰۰۰ روستایی بلوچستان تا هفته دولت آبرسانی می‌شوند+فیلم بحران آب در بلوچستان| بی‌آب‌ترین روستاییان ایران به سد زیردان دلخوش کنند؟+فیلم بحران آب در بلوچستان| روایت زنانی که هنوز" کوزه بر سر، بچه در دست" آب می‌آورند + فیلم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم محرومیت زدایی استان سیستان و بلوچستان مناطق محروم محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان سیب و سوران شهر سوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر امور خواهران سازمان بسیج دانش آموزی  آذربایجان غربی    گفت: با توجه به اهمیت نقش بانوان و دختران در تحکیم پایه­‌های نهاد مقدس خانواده و نهادینه نمودن ارزش های اخلاقی در جامعه و هجمه­‌های فراوان دشمنان علیه این قشر حساس بسیج دانش آموزی استان در نظر دارد ویژه برنامه هایی را با عنوان «گلبرگ آفرینش» برگزار خواهد کرد.

ملائکه اسلام پرست، با بیان اینکه برنامه های روز دختر همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برگزار خواهد شد، افزود: این ویژه برنامه‌ها از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در سراسر استان اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه ای ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری با اجتماع ۳ هزار نفری دختران در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار خواهد شد که تبرک پرچم مرقد حضرت معصومه (س) از برنامه های جنبی این اجتماع خواهد بود.

  اسلام پرست بیان کرد: هویت بخشی به دختران و تبیین چگونگی نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف اجتماعی، توجه به رسالت خطیر دختران در خانواده و تقویت پیوندهای درون خانوادگی و نقش دادن به دختران در مواجه با مقوله های مختلف اجتماعی چون عفاف و حجاب، ولایت فقیه، وفاق و همدلی امت اسلام در برابر جبهه کفر به عنوان عرصه های مختلف فردی و اجتماعی برای نقش­ آفرینی دختران از محورهای محتوایی برنامه ها است.

وی  راه اندازی پویش ( از و به )، ویژه برنامه حمایت و همدردی دختران دانش آموز از کودکان و زنان غزه، اکران سراسری فیلم اخت الرضا درمدارس، دهکده فرهنگی پرنیان و برگزاری اردوی یک‌روزه در بقاع متبرکه را از جمله برنامه های پیشنهادی در این ایام عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • ویدئویی از قمه‌کشی ودعوای شدید شبانه در ارومیه را ببینید
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • ویدئویی پربازدید از اجرای ترانه «تو محشری» امید در صداتو
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست