Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن رسولی روز یکشنبه در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گزارش حساب های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه مصوب را در خرداد ماه و سه ماهه سال ۱۳۹۹ را ارائه کرد.  

وی درباره  عملکرد حساب درآمد و هزینه سه ماه، اظهار کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی سه ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۷۶هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال اقدام کند اما طی این دوره سه ماهه مبلغ ۴۱هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال معادل ۵۴ درصد درآمد کسب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسولی افزود: بنابراین طی سه ماهه مذکور کسری عملکرد ۳۴هزار و۷۴۷ میلیارد ریال معادل ۴۶ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می شود.  

وی ادامه داد: از کل درآمد سه ماهه (۴۱ هزار و۶۸۹) مبلغ ۱۲هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال معادل ۳۰درصد آن درآمد پایدار و ۷۰ درصد آن درآمد ناپایدار است.    

خزانه دار شورای شهر تهران درباره عملکرد هزینه ای سه ماهه، نیز گفت: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۶۵ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال هزینه کند و طی دوره مذکور مبلغ ۳۷ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال (۵۸ درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده است که از این مبلغ ۹۹.۹ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی است و  ۰.۱ درصد آن غیرنقدی است.

به گفته رسولی، بدیهی است این شاخص نمایانگر میزان ثبت رویدادهای هزینه ای در دفاتر مالی بوده و آثار دیگری بر آن مترتب نیست.  

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه خرداد، تصریح کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی خرداد ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۲۵ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال اقدام کند. در این ماه مبلغ ۱۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال معادل ۵۷ درصد درآمد کسب شده است.  

رسولی افزود: از کل درآمد خرداد (۱۴ هزار و۵۹۷) مبلغ ۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال معادل ۲۹ درصد آن درآمد پایدار و ۷۱ درصد آن درآمد ناپایدار است.    

وی ادامه داد: شهرداری تهران در خرداد ماه تا سقف ۲۱ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ ۱۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال در خرداد ماه تقریباً معادل ۶۳ درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است که از این مبلغ ۹۹.۹ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی است و ۰.۱ درصد آن غیرنقدی است.

رسولی درباره تحلیل و ارزیابی (خرداد ماه و سه ماهه سال ۱۳۹۹) نیز گفت: کسب درآمد، متاثر از آثار و عواقب بروز و گسترش ویروس کرونا و اختلال های ایجاد شده در فضای کسب و کار شهری، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۹۵ درصد در سال ۹۸ به ۵۴ درصد در سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس و نظر به غیرقابل پیش بینی اعلام شدن پایان دوره این ابتلاء جهانی، هشدار داده و پیشنهاد می کنم این شاخص در ریل گذاری جدید مدیریت شهری به جد و به صورت عملی مورد امعان نظر قرار گیرد.

به گفته رسولی، بدون شک اگر مصوبات اخیر شورا نبود، امکان تخفیف ۲۵ درصد جایزه خوش حسابی به مودیان عوارض شهری تا پایان خرداد ماه سال جاری و تمدید مبنای محاسبه مورد عمل سال ۹۸ برای سه ماهه اول امسال عملیاتی نمی شد و شاخص عدم تحقق پذیری منابع درآمدی، که در این دوره سه ماهه ۴۶ درصد شده است، از این میزان نیز فراتر می‌رفت.  

وی با بیان اینکه از کل درآمد وصولی خرداد ماه (۱۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال) ۲۹ درصد آن پایدار و ۷۱درصد آن ناپایدار است، تصریح کرد: از کل درآمد وصولی سه ماهه (۴۱ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال) ۳۰درصد آن پایدار و ۷۰درصد آن ناپایدار است.

رسولی با تاکید بر اینکه در گزارش ارائه شده، هزینه‌ها ۹۹.۹درصد نقدی است، گفت: ۳۰ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان ۸۰ درصد آن به مبلغ ۲۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان نقد و ۶ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان آن غیرنقد است. طی سه ماهه اخیر از ۸۰ درصد منابع نقد ۹۹.۹درصد و از ۲۰ درصد بودجه غیرنقد فقط یک دهم درصد تحقق یافته است؛ به عبارتی فرآیند تامین منابع غیرنقد از طریق تهاتر املاک عملاً تعطیل نیست. بر این اساس دفع موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقد را در ۹ دوازدهم سال انتظار دارم.

وی تاکید کرد: پیش بینی افق مالی فراروی ۹ دوازدهم سال مالی جاری، نویدبخش بهبودی این شاخص ها (تحقق و عدم تحقق درآمد) در ماه های باقیمانده سال نیست. با این برآورد، اتخاذ سبک مدیریت ریاضتی و کاهش اساسی هزینه ها نه فقط یک انتخاب، بلکه وظیفه اجتناب ناپذیر شهردار و همکارانشان خواهد بود؛ ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز وظیفه داریم ضمن همراهی با مدیریت شهری پایتخت از وضع تکالیف مالایطاق برای شهرداری خودداری کنیم.

خزانه دار شورای‌ شهر تهران خاطرنشان کرد: ثبت هزینه‌ها در دفاتر مالی، سال گذشته طی همین بازه زمانی انجام نشده بود؛ در حالیکه طی ۳ماهه امسال، این شاخص تا سقف ۵۸ درصد ثبت شده است.

برچسب‌ها سید حسن رسولی شهرداری تهران معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران شهرداری تهران معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران میلیارد ریال معادل شهرداری تهران درصد آن درآمد کل درآمد بودجه مصوب خرداد ماه شهر تهران ۹ درصد آن سه ماهه سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر