Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:29:17 GMT

قرارداد نظامی با سوریه آینده بهتر را ترسیم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۰۶۳

قرارداد نظامی با سوریه آینده بهتر را ترسیم می‌کند

علیرضا شیخ عطار، قائم مقام اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قرار داد نظامی میان ایران و سوریه که در سفر اخیر سردار باقری به این کشور به امضا رسید، گفت: اوهام و خیالات آمریکا و کشورهای منطقه ناظر به روابط ایران و سوریه با واقعیت‌های تاریخی در تضاد است، بنابراین توهمات و تلاش‌های آنها در این حوزه راه به جایی نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر خلاف برخی تصورات روابط ما با سوریه محدود به سال‌های اخیر و ماجرای داعش نبوده، بلکه از پیش از انقلاب نیروهای انقلابی ما و دولت این کشور روابط نزدیک داشتند. بسیاری از انقلابیون ما به دلیل تعقیب‌های رژیم پهلوی در سوریه به سر می‌بردند.

سفیر اسبق ایران در آلمان گفت: همچنین نگرش‌های نیروهای انقلابی ما از شهید چمران تا بسیاری دیگر از رزمندگان مورد تأیید و حمایت مرحوم حافظ اسد بود.

شیخ عطار تاکید کرد: در جریان جنگ ایران و عراق هم تنها کشور عربی که به جد در کنار ما ایستاد و نفت رژیم بعث عراق را قطع کرد و همچنین در اجلاس‌های مختلف اتحادیه عرب در کنار ما قرار گرفت، سوریه بود.

وی با اشاره به اینکه این زمینه‌های تاریخی در روابط دو کشور فراموش شدنی نیست، اظهار داشت: نگرش مشترک ما در قضیه فلسطین و خطر رژیم صهیونیستی عامل دیگری است که روابط میان ایران و سوریه را استحکام بخشیده است.

کارشناس مسائل بین المللی گفت: متأسفانه برخی با فضا سازی غلط می‌گویند که چرا ما باید با سوریه روابط نزدیک داشته باشیم؟ با توجه به پیشینه تاریخی روابط دو کشور این پرسش باید به صورت برعکس مطرح شود؛ چرا ما نباید با سوریه روابط نزدیک داشته باشیم؟

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: بنابراین ما هم قبل از انقلاب و هم در دوران جنگ تحمیلی و هم پس از آن در جریان تشکیل جبهه مقاومت با سوریه روابط نزدیک داشتیم، و به خصوص ناظر به کمک‌هایی که نظام سوریه به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ایستادگی در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حزب الله کرد، ما باید روابط مستحکمی با این کشور داشته باشیم.

سفیر اسبق ایران در هند ادامه داد: به نظر من سفر اخیر سرلشکر باقری و امضای این تفاهمات در راستای یک رابطه دیرینه و عمیق میان دو کشور است که به این روابط صورت قانونی بخشیده و آن را در فرمت قابل استناد در آورده است.

شیخ عطار گفت: قبل از امضای این تفاهمات هم خون رزمندگان مدافع حرم ما به همراه رزمندگان سوری با هم به زمین ریخته شد و این دو کشور در کنار هم با یک خطر جهانی با عنوان تروریسم داعش ایستادند و میان کمتر دو کشوری چنین روابطی وجود دارد و طبیعی است که دیدگاه‌های مشترک ایران و سوریه باید در شکل یک پروتکل و آئین نامه باشد تا بتوانیم آینده را بهتر ترسیم کنیم.

قائم اسبق مقام وزارت امور خارجه تصریح کرد: امضای این قرارداد نشان می‌دهد که تصویر آمریکا و کشورها منطقه از روابط ایران و سوریه وهم و خیال است و روابط ایران و سوریه با کارشکنی برخی کشورها کمرنگ نمی‌شود و به سردی نمی‌گراید.

وی افزود: نفس امضای این قرارداد اهمیت بالایی دارد و خبر از روابط عمیق بین دو کشور می‌دهد و بیانگر این نکته است که ایران و جبهه مقاومت در منطقه دست برتر را دارد.

کد خبر 4971753

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت خارجه ایران حزب الله لبنان سوریه سردار باقری حافظ اسد داعش مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا برجام اسحاق جهانگیری سید عباس موسوی حجت الاسلام حسن روحانی محمد باقر قالیباف هیئت دولت حسن روحانی ایران ویروس کرونا وزارت امور خارجه مجلس جمهوری اسلامی ایران ایران و سوریه روابط نزدیک دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکولاس جکسون: امسال موقعیت‌های زیادی را از دست دادم؛ امیدوارم فصل آینده بهتر کار کنم

جکسون می‌گوید موفقیت چلسی نسبت به درخشش او در اولویت قرار دارد. 

نیکولاس جکسون در بررسی عملکرد خود در اولین فصل حضورش در چلسی اعتراف کرد که موقعیت‌های زیادی را از دست داده است.

طرفداری | به گزارش سایت گل، این مهاجم سنگالی علی‌رغم اینکه در اولین فصل حضورش در این باشگاه، دومین گلزن برتر چلسی بوده، به دلیل عدم استفاده کافی از موقعیت‌های گلزنی، مورد انتقاد کارشناسان و هواداران قرار گرفته است. جکسون از زمان پیوستن به آبی‌های لندنی در تابستان گذشته، در مجموع 13 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده که 10 گل کمتر از کول پالمر، بهترین گلزن تیم است.

حال این مهاجم 22 ساله با پذیرفتن کمبودهای خود، اذعان کرده است که موقعیت‌های زیادی را از دست داده و نتوانسته است به استانداردهایی که پیش از انتقال به لیگ برتر در تابستان گذشته برای خودش تعیین کرده بود، برسد.

جکسون در مصاحبه با اسکای اسپورت گفت:

فکر می‌کنم با توجه به موقعیت‌هایی که از دست دادم، باید گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندم. عملکردم خوب بود، اما به چیزی که می‌خواستم نرسیدم، یعنی بازی در لیگ قهرمانان فصل بعد. هر چیز دلیلی دارد و ما سعی می‌کنیم سال آینده (برای این هدف) بجنگیم. حتی اگر 10 یا 15 گل هم می‌زدم، مهم‌ترین چیز این است که تیم در بالاترین جایگاه ممکن قرار بگیرد و هواداران را خوشحال کند. آن وقت گل‌ها هم به دست می‌آیند.

وی اضافه کرد:

هر روز سعی می‌کنم پیشرفت کنم. مهم‌ترین چیز این است که در دسترس باشم، به تیم کمک کنم و بازی کنم. من موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهم، اما تلاش می‌کنم تا موقعیت‌های بیشتری خلق کرده و گل‌های بیشتری بزنم. امیدوارم سال آینده بهتر باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • نیکولاس جکسون: امسال موقعیت‌های زیادی را از دست دادم؛ امیدوارم فصل آینده بهتر کار کنم
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم