Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:42:51 GMT

افزایش ۷۰ درصدی اجاره‌بهای مسکن در شهر اهواز

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۰۹۵

افزایش ۷۰ درصدی اجاره‌بهای مسکن در شهر اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز از افزایش بیش از ۷۰ درصدی نرخ اجاره بهای مسکن در شهر اهواز در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

قنبرعلی زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی که این ویروس برای مردم به همراه داشته است، به صاحبخانه‌هایی که خانه‌های خود را اجاره می‌دهند پیشنهاد کرده‌ایم که قراردادهای سال گذشته خود را مستاجر با همان شرایط سال گذشته تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث نرخ اجاره بها، دولت بخشنامه‌ای ارائه کرده است که بر مبنای آن، نرخ اجاره در اهواز نباید بیشتر از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند اما عده‌ای این بخشنامه را رعایت نمی‌کنند و اجاره بهایی بیشتر از آنچه دولت بخشنامه کرده را طلب می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: نرخ اجاره بهای مسکن در شهر اهواز در مقایسه با سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است که این میزان افزایش با توجه به شرایط اقتصادی بسیار ناخوشایند است و باید راهکاری برای کاهش آن در نظر گرفته شود.

زنگنه بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و بالا رفتن بهای مسکن، میزان معاملات اجاره و رهن مسکن بسیار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کسانی که در شرایط فعلی مسکن در بازار مانور می‌دهند، به دنبال سوءاستفاده هستند. این افراد در شرایط فعلی رقم‌هایی برای اجاره بها و رهن مسکن مطرح می‌کنند که به نوعی سوءاستفاده از شرایط است و متاسفانه برخی از مردم نیز این ارقام را می‌پذیرند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: برخی از مالکان اما در این شرایط مستاجران خود را رعایت کرده‌اند و قرارداد سال گذشته را بدون افزودن درصدی تمدید کرده‌اند که باید از این مالکان که شرایط را درک کرده‌اند، تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اجاره بهاء مسكن بازار مسکن اجاره بهای سال گذشته بهای مسکن نرخ اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل