Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:19:13 GMT

کمبود پزشک در سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۱۷۴

کمبود پزشک در سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند

نماینده مجلس گفت: کمبود پزشک در استان سیستان بلوچستان مشکل ساز شده است. افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی ازجمله اقداماتی است که می‌تواند کمبود پزشک در تمام مناطق کشور را تعدیل کند.

معین الدین سعیدی، نماینده­ مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درخصوص کمبود پزشک حوزه انتخابیه خود، گفت: علیرغم خدمات بی­شمار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه­ نظام سلامت متأسفانه ما هنوز به لحاظ شاخص­های بهداشتی و درمانی، استان سیستان و بلوچستان و مخصوصاً جنوب آن، فاصله­ معنادار و حتی گاهاً نجومی با نرم کشوری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در حوزه­ انتخابی کنارک، نیک­شهر، قصر قند و دشتیاری، کمترین میزان پزشک به بیمار، کمترین میزان پرسنل درمانی نسبت به بیمار، کمترین میزان تخت بیمارستانی در تمام کشور را داریم.

سعیدی با بیان اینکه کمبود پزشک در استان سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند، گفت: متأسفانه مراکز جامع سلامت ما هم به نسبت نرم کشوری بسیار پایین­تر هستند و از آنجا که آن حوزه خط مقدم جبهه بهداشتی کشور هست، عمده­ بیماری‌­های عفونی مسیر ورودشان از آنجا است به علت نزدیکی به مرز پاکستان، این مطالبه­ جدی را داریم که حتماً وزارت بهداشت یک مقدار در توزیع پزشک آنجا عادلانه عمل کند.

وی در پایان تصریح کرد: کمبود پزشک در استان سیستان بلوچستان مشکل ساز شده است. افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی ازجمله اقداماتی است که می‌تواند کمبود پزشک در تمام مناطق کشور را تعدیل کند. مطالبة جدی ما از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این است که یک، اولاً در تخصیص نیروهای متخصص به حوزه­ جنوب استان سیستان و بلوچستان یک بازنگری جدی کند و دوماً سهمیه­ پزشکی، پیراپزشکی بومی را برای بچه­‌های آنجا حتماً در نظر بگیرند بلکه بتوانیم این خلأ که الان وجود دارد را به حد­اقل برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی پزشک سیستان و بلوچستان کمبود پزشک استان سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد