Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: بهای خدمات داده شده به شهروندان باید از بهای استعلامات قضایی در خصوص تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران تفکیک شود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، تعیین بهای استعلام از دوربین‌های ترافیکی امروز در صحن شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضا نظرات موافق و مخالف را در این زمینه مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران هم درباره بررسی لایحه تعیین بهای خدمات پاسخ به استعلام مراجع قضایی و انتظامی در خصوص تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران،‌گفت:‌ پیشنهاد دارم که یک تبصره به ماده واحده این لایحه الحاق شود و این تبصره ناظر به این است که اگر برخی استارتاپ‌ها یا شهروندان برای تخمین حجم عبور و مرور،داده‌ها را درخواست کردند از شمول این مصوبه مستثنی شود.

وی افزود: بر اساس این لایحه داده‌های ترافیکی هزینه‌زا می‌شود لذا لازم است تا بخش‌هایی از داده که ناشناس است و مشمول استعلامات قضایی نیست استثناء شود تا اگر لازم بود اطلاعات را به صورت داده باز در اختیار شهروندان قرار دهیم.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در صورتی که قرار است داده‌ها برای عرضه به شهروندان قیمت‌گذاری شود با این تبصره می‌توان رویکرد شورا را نشان داد که قیمت‌آنها با قیمت این مصوبه متفاوت است و مانند دیگر داده‌هایی بوده که هم اکنون شهرداری در قالب داده باز ارائه می‌کند.

آروین گفت: پیشنهاد می‌کنم پاسخ به همه درخواست‌های واصله از پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ترافیک از شمول این مصوبه مستثنی خارج شود.

سرانجام پیشنهاد بهاره آروین در صحن شورای شهر مورد موافقت اعضاء قرار نگرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بهاره آروین عضو شورای شهر تهران استعلامات قضایی شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران

تین نیوز

 مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای شریانی و غیر شریانی را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه نسبت به وضعیت ترافیکی جاده های کشور اعلام کرد: ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان، ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک، تردد روان در محور فیروزکوه، آزادراه تهران شمال و آزادراه قزوین رشت (رفت و برگشت)، آخرین وضعیت ترافیکی محورهای شمالی است و ضمناً محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک، ترافیک سنگین در محور شهریار تهران در برخی از مقاطع، ترافیک سنگین در آزادراه قم تهران محدوده حکیم آباد نیز، آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها است.

بر اساس این گزارش، محورهای مسدود غیرشریانی؛ هشتگرد طالقان، کمربندی جدید خرانق یزد، اسپکه بمپور، یزد  دربید، حاجی آباد آهنگران، سروآباد پاوه، رباط پشت بادام بیاضه، طبس بردسکن و محور دارای انسداد فصلی نیز، پونل خلخال معرفی شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • ترافیک پرحجم اما روان است