Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:01:38 GMT

قیمت لوازم خانگی غیر قابل مهار شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۳۸۶

قیمت لوازم خانگی غیر قابل مهار شده است

با توجه به افزایش قیمت دلار و تاثیر مستقیم آن بر کالاها و مهمتر از بی ثباتی بازار ارز، عدم نظارت بر قیمت ها، بهای لوازم خانگی را در چند هفته و حتی در چند روز اخیر به رشد قابل توجهی رسانده است، به همین دلیل به بازار رفتیم تا از روند افزایش قیمت ها و میزان پایین آمدن قدرت خرید مردم آگاه شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همانطور که می دانیم لوازم خانگی جز کالاهای مهم برای زندگی است و با توجه به افزایش بی ثباتی بازار ارز و دلار و مهمتر از این ها عدم نظارت بر بازار، با یک گرانی سرسام آوری در این بازار مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته قابل توجه افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی تولید داخلی است که نشان دهنده عدم نظارت بر بازار و وجود دست های پشت پرده دلالان است؛ چرا که حتی اگر علت گرانی لوازم خانگی داخلی بخاطر افزایش قیمت ارز باشد، این میزان افزایش، قابل قبول نیست!

اگر نگاهی به قیمت محصولات بازار از هفته گذشته تا کنون داشته باشیم شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی از لوازم پلاستیکی آشپزخانه گرفته تا لوازم برقی می باشیم که به گفته فروشندگان، قیمت برخی از این محصولات به صورت ساعتی افزایش پیدا می کنند.

برای کسب اطلاعات از فروشندگان لوازم خانگی به بازار رفتیم و با فروشندگان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

جایگزین کردن اجناس فروخته شده سخت است

یکی از فروشندگان لوازم برقی، با بیان اینکه شرکت ها برای ارسال اجناس از تهران قیمت ساعتی عنوان می کنند، گفت: من مجبورم اجناس قبلی را که در انبار دارم با قیمت روز بفروشم چرا که اگر قیمت قبل به خریدار بدهم دیگر نمی توانم برای اجناس جایگزینی بیاورم و این به ضرر من است.

وی با اشاره به اینکه کالاها گرانتر هم می شوند، افزود: برای من که فروشنده ام فرقی ندارد خریدار چه زمانی برای خرید جنس اقدام کند اما قیمت دیروز با امروز برای خریدار بسیار متفاوت است.

هیچ نظارتی به قیمت ها نیست

یکی دیگر از فروشندگان لوازم خانگی به افزایش قیمت لوازم پلاستیکی آشپزخانه اشاره کرد و گفت: همه این محصولات از هفته قبل تا امروز ۳۰ درصد افزایش داشته، در حالی که بعد از عید هم ۳۰ درصد افزایش داشتیم و این نشان دهنده عدم نظارت بر قیمت ها است.

فروشنده دیگری از نبود لوازم خانگی خارجی در بازار سخن گفت و افزود: این موضوع می تواند باعث پیشرفت تولید کنندگان داخلی شود البته در صورتی که تولیدات خود را باکیفیت تر از قبل داشته باشند تا مشتری برای خرید ترغیب شود.

وی ادامه داد: باید دست دلالان را از همه حوزه ها قطع کنند و در حوزه خرید و فروش لوازم خانگی دست دلالان تعیین کننده قیمت اجناس است و کسی هم توان مقابله با این افراد سود جو را ندارد.

این فروشنده با اشاره به اینکه دیگر قدرت خرید اجناس جدید را ندارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از اجناس را که فروختم نتوانستم جایگزین کنم چرا که قیمت ها روز به روز گرانتر می شوند و این افزایش قیمت ها توسط دلالان سودجو و محتکران انجام می شود.

مصاحبه را منع کردند!

با توجه به عدم نظارت بر قیمت این لوازم و افزایش قیمت ها تماسی با عبدالرضا خانجانی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان داشتیم که متاسفانه حاضر به پاسخگویی نشد و فقط به بیان جمله «ما را از مصاحبه منع کردند» اکتفا کرذ.

حال اینکه چه افرادی و با چه دلیلی رئیس اتحادیه را از مصاحبه منع کردند جای سوال دارد اما نکته ای که بیانش خالی از لطف نیست آن است که در شرایط اقصادی کنونی و مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده حداقل کاری که یک رئیس اتحادیه می تواند انجام دهد حمایت کلامی از خریدار و حتی از فروشندگان لوازم خانگی است چرا که این روزها همه دغدغه عدم ثبات قیمت ها را دارند.

در گرانی های اخیر سازمان های متولی همچون تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن باید ناظر و جوابگوی این وضعیت باشند.

عصر همدان ضمن دعوت مسئولین به پاسخگویی (حتی تلفنی) از رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خواست دارد که دلیل و چرایی عدم مصاحبه و عدم اجازه برای مصاحبه را برای افکار عمومی بیان کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فروشندگان لوازم رئیس اتحادیه عدم نظارت افزایش قیمت لوازم خانگی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ صندوق قابل معامله بیت‌کوین بلک راک در حال نزدیک شدن به نقطه عطف مهمی است و جریان ورودی آن در طی ۶۹ روز گذشته به شدت توجه‌خواه بوده است. این موفقیت، این صندوق را به آستانه ورود به لیست ۱۰ صندوق برتر بورس بیت‌کوین برای بلندترین جریان ورودی روزانه قرار می‌دهد.

اریک بالچوناس، کارشناس مشهور صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بلومبرگ، از نزدیک روند صعود صندوق بلک راک را زیر نظر دارد و به ماهیت قابل توجه آن اشاره کرده است.

در چشم‌انداز بازار که ثبات در آن کلیدی است، عملکرد صندوق بلک راک برجسته شده است و بر خلاف سایر مدعیان در رده‌های بالای بیشترین جریان ورودی روزانه، این صندوق تنها نماینده بخش رو به رشد صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین است. در حالی که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین سنتی بر تابلوی امتیازات، غالب هستند، حضور صندوق بلک راک علاقه روزافزون به دارایی‌های دیجیتال در حلقه‌های نهادی را برجسته می‌کند.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، با نزدیک‌تر شدن صندوق بلک راک به ۱۰ رتبه برتر، انتظارات در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین بیشتر می‌شود. این روند چه به صعود خود ادامه دهد و چه با شکست مواجه شود، منعکس‌کننده تعامل پویا بین امور مالی سنتی و فضای غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۶۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۶ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۵۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۵ میلیارد دلار است که ۸.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۳.۵۲ میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6086174 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار