Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@14:27:33 GMT

استفاده از ماسک درون خودروی شخصی ضروری است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۴۳۴

استفاده از ماسک درون خودروی شخصی ضروری است؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، موضوعاتی مانند ضرورت استفاده از ماسک درون خودروی شخصی ذهن افراد را درگیر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احتمالاً در خیابان رانندگان زیادی را پشت فرمان اتومبیل مشاهده کرده‌اید که از ماسک استفاده می‌کنند و این سوال برایتان پیش امده است که آیا استفاده از ماسک درون خودروی شخصی ضرورت دارد؟ به گفته متخصصان اگر راننده در ماشین تنها است و فرد دیگری همراه او نیست، نیازی به ماسک زدن نیست؛ البته در بعضی موارد استفاده از ماسک درون خودرو نیز توصیه می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

در صورتی که افراد دیگری نیز در اتومبیل حضور دارند، استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین مواردی بهتر است از گزینه "چرخش دوباره" کولر ماشین (recirculation) استفاده کنید یا به طور کلی کولر را خاموش کرده و پنجره‌های خودرو را باز کنید. همچنین اگر راننده بیمار است و افراد دیگری نیز همراه او در ماشین هستند، باید از ماسک استفاده کند. برخی افراد از حضور داشتن در فضای بیرون احساس نگرانی می‌کنند و ماسک زدن به آن‌ها احساس آرامش بیشتری می‌دهد.

توصیه شده است که افراد از لمس کردن مکرر ماسک به علت احتمال وجود ویروس روی آن خودداری کنند. به گفته محققان چنانچه راننده خودرو قصد طی کردن یک مسیر کوتاه بین دو توقفگاه را دارد، بهتر است درون خودرو نیز از ماسک استفاده کند. در این صورت با کاهش تعداد دفعات لمس ماسک، خطر ابتلا به بیماری کرونا نیز کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 433203

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خودرو ماسک n95 پیشگیری از کرونا درمان انواع ماسک ماسک زدن کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا شیوع کرونا ابتلا به کرونا درمان کرونا ماسک صورت کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟

خودروی مرسدس بنز کلاس E دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت نظارت بر نقاط کور، دوربین دید فراگیر و قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودروی مرسدس بنز کلاس E از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۹۰ کیلووات قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند و با یک سیستم هیبریدی با ژنراتور استارت یکپارچه و موتور الکتریکی با توان تولید ۱۷ کیلووات قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور همراه است؛ این خودرو از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و در سیکل ترکیبی از ۷.۲ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند.

طول و عرض خودروی مرسدس بنز کلاس E به ترتیب ۴۹۵۹ و ۲۰۶۵ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۴۶۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۹۶۱ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو نیز ۵۴۰ لیتر است؛ خودروی یادشده دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت نظارت بر نقاط کور، دوربین دید فراگیر و قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

از دیگر ویژگی‌های خودروی مرسدس بنز کلاس E می‌توان به چرخ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های جلو LED، نمایشگر ۱۴.۴ اینچی، دستیار صوتی هوشمند، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به ۱۷ بلندگو و گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب اشاره کرد؛ این خودرو در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی، خاکستری و سفید عرضه می‌‏شود.

کد خبر 751318

دیگر خبرها

  • تبلیغ وام‌های کم بهره و فوری، شیوه جدید کلاهبرداران
  • هشدار قضائی درباره کلاهبرداری از طریق تبلیغ وامهای کم‌بهره
  • شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو متوقف شد
  • افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان
  • توقیف لندکروزر قاچاق (+عکس)
  • تصادف به‌خاطر لایی‌کشی خودروی دولتی در نیایش + فیلم
  • خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر