Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در صفحه اینستاگرامی خود در خصوص کرونا ویروس مطلبی منتشر کرد.

مطلب منتشر شده به شرح زیر است:

«تحقیقات جدید حاکی از آن است که ویروس کرونا در یک جهش جدید از فرم D۶۱۴ به G۶۱۴ تغییر شکل داده است. یافته های جدید «دکتر کوربر» از آزمایشگاه ملی لس آلاموس و همکارانش تحت عنوان Tracking changes in SARS-CoV-۲ Spike: evidence that D۶۱۴G increases infectivity of the COVID-۱۹ virus که به تازگی در مجله Cell منتشر شده است، نشان می دهد ویروس کرونا، تحت تاثیر این تغییر کوچک اما موثر، بسیار راحت تر به سلول ها وصل شده و به آنها ورود کرده و در دستگاه تنفسی فوقانی - بینی، سینوس ها و گلو سریعتر تکثیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران در این مطالعه علاوه بر این که توالی ژنتیکی بیشتری را بررسی کرده اند، آزمایشاتی را نیز روی حیوان، انسان و سلول ها انجام داده اند.

جهش جدید ویروس کرونا از فرم D۶۱۴ به G۶۱۴ که در اروپا شناسایی شده و به نقاط دیگر گسترش یافته، پروتئین SPIKE را که مسئول ورود ویروس به داخل سلول ها است، تحت تاثیر قرار داده است.

این جهش، برای اولین بار در اوایل ماه آوریل مورد توجه تیم مطالعاتی قرار گرفت و آنها الگویی مشابه در سطوح مختلف جغرافیایی (ملی، منطقه ای، شهری و محلی) مشاهده کردند.

به گفته دکتر دیوید مونتفیور از محققان این مطالعه، این جهش، عفونی بودن نسخه جدید ویروس را ۳ تا ۹ برابر کرده است.

جهش ویروس کرونا به فرم جدید، به خوبی نشان می دهد که این ویروس یک دشمن نیرومند است، اما خوشبختانه داده های بالینی تیم تحقیقاتی دکتر کوربر و همکارانش حاکی است که با وجود عفونی تر شدن ویروس، شدت بیماری یا کشندگی آن در فرم جدید، بیشتر از فرم اولیه نشده است.

محققان تاکید کرده اند با توجه به این که شکل جدید ویروس سریعتر از فرم اولیه آن منتقل خواهد شد، خواه این نتیجه گیری در نهایت تایید شود یا خیر، این تغییر، ارزش توصیه های لازم شامل استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را نشان می دهد.

تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا این جهش جدید باعث ایجاد تغییراتی در روند همه گیری بیماری کووید ۱۹ خواهد شد یا نه؟»

کد خبر 4972018 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا ملک زاده وزارت بهداشت ویروس کرونا ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو اینترنت نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات گوشی هوشمند فیس بوک امنیت سایبری صفحه نمایشگر شرکت هواوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس