Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد که هر کدام از طرفین این تفاهم نامه مبلغ 100 میلیارد تومان را برای مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی مدارس هزینه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی اظهار کرد: در سفر وزیر آموزش‌وپرورش به استان در خردادماه سال جاری موضوع تفاهم‌نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی با مشارکت استانداری و سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۴ هکتار از اراضی با کاربری آموزشی استان از حوزه راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان به امر آموزش‌وپرورش تخصیص‌یافته که ۱۰ هکتار آن برای ساخت مدارس دولتی و ۴ هکتار برای مدارس غیرانتفاعی است.

استاندار خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد: روند واگذاری اراضی با کاربری آموزشی به آموزش‌وپرورش استان ادامه داشته باشد تا این حوزه بتواند نداشته های خود در بخش‌های سخت‌افزاری و فضای آموزشی تأمین کند.

سهم ۵۰ درصدی طرفین تفاهم‌نامه

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور هم در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: اعتقاددارم به کمک همکاران استانی بخش قابل‌توجهی از مشکلات استان برطرف خواهد شد.

مهراله رخشانی مهر سهم استانداری خراسان شمالی و سازمان نوسازی مدارس کشور برای اجرای تفاهم‌نامه مشترک را هرکدام ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش داریم بخشی از پروژه‌هایی که نیازمند مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی هستند، از سطح استان جمع‌آوری شود.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود مدیریتی و نیروی انسانی در استان و پیش‌بینی نحوه تأمین منابع مالی لازم این تفاهم‌نامه به‌طور قطع در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس خراسان شمالی توسعه آموزش محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی رئیس سازمان نوسازی تجهیز و توسعه مدارس کشور میلیارد تومان سازمان نوسازی خراسان شمالی تفاهم نامه مدارس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی اظهار کرد: از ۱۴۶ مدرسه شهرستان ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب هستند و به صورت فوری به تجدید بنا نیاز دارند.

فرماندار هشترود در آیین زنگ سپاس اظهار کرد: مدارس «فاطمیه (س)» و شهید رجایی در مرکز شهر از شرایط بد فیزیکی برخوردار هستند و اولیاء دانش آموزان، حاضر به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس نیستند.

وی همچنین از نیاز ۷۰ مدرسه هشترود به تعمیر و نوسازی خبر داد و تحقق این مهم را از الزامات توسعه شاخص‌های آموزشی در این شهرستان برشمرد.

قشلاقی گفت: ۱۰ مدرسه کانکسی هم در این شهرستان وجود دارد که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی از خیرین خواست در احداث مدرسه شبانه روزی و فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اهتمام داشته باشند.

در این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی