Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@00:19:02 GMT

افزایش خشونت علیه زنان آمریکایی در زمان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۲۹۸

افزایش خشونت علیه زنان آمریکایی در زمان کرونا

تحقیقات اخیر صندوق جمعیت ملل متحد تأکید کرد که اگر قرنطینه 6 ماه با اختلال در خدمات بهداشتی و درمانی ادامه یابد، 47 میلیون زن در کشورهایی با درآمد کم و متوسط به داروها و خدمات مربوط به زنان دسترسی نخواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بحران کووید19 منجر به تلفات متناوب در افراد، جوامع و اقتصادهای سراسر جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همه به طور یکسان تحت تأثیر این ویروس قرار نمی گیرند.

برای مثال، زنان که بخش عظیمی از کارکنان خط مقدم مبارزه با کووید19 را تشکیل می دهند به طور نامتناسبی در معرض ابتلا به کروناویروس قرار دارند. زنجیره های تأمین سراسر جهان مختل می شوند و بر قابلیت دسترسی به داروهای ضد بارداری تأثیر می گذارد و خطر بارداری ناخواسته را افزایش می دهد.

در حالی که کشورها در قرنطینه هستند و سیستم های بهداشتی با آن دست و پنجه نرم می کنند، خدمات بهداشت زنان به حاشیه کشیده می شود و به تبع آن خشونت مبتنی بر جنسیت افزایش می یابد.

تحقیقات اخیر صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) تأکید کرد که اگر قرنطینه 6 ماه با اختلال در خدمات بهداشتی و درمانی ادامه یابد، ممکن است 47 میلیون زن در کشورهایی با درآمد کم و متوسط به داروها و خدمات مربوط به زنان دسترسی نداشته باشند. 31 میلیون مورد دیگر خشونت مبتنی بر جنسیت نیز انتظار می رود.

اختلال در برنامه های UNFPA در این زمینه می تواند باعث مسائل قابل پیشگیری مانند؛ عقیم سازی 2 میلیون زن و ازدواج 13 میلیون کودک بین سال های 2020 تا 2030 شود.

همچنین، زنان به طور نامتناسبی در بازارهای نا امن کاری مشغول به فعالیت هستند و بیشتر در معرض اثرات اقتصادی ناشی از کووید19 قرار دارند.

نزدیک به 60 درصد از زنان سراسر جهان در اقتصاد غیر رسمی کار می کنند و بیشتر در معرض فقیر شدن قرار دارند. به دلیل تعطیلی مدارس و افزایش نیازهای سالمندان، کار زنان در مراقبت های بدون حقوق افزایش یافته است.

این همه گیری به طور ویژه در حال آسیب رساندن به جوامع حاشیه نشین، عمیق کردن نابرابری ها و خنثی کردن تلاش های ما است. واکنش ما به کووید19 در هر کشور بسیار حیاتی است و چگونگی سرعت بهبود جهان و دسترسی ما به اهداف پایدار توسعه را تعیین خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر عباس رضاییان زاده با بیان تعریف نان کامل، گفت: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.
او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان هایی که از آرد کامل تهیه می شود، از کامل ترین نان ها به شمار می رود.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، ادامه داد: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص گفت: با توجه به افزایش نانوایی های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان های کامل تهیه کنند.
اطلاعات و آدرس نانوایی های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/118/Nutrition/public%20education/34.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز