Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه خبری و تحلیلی آمریکایی در یادداشتی به قطع بودجه پلیس آمریکا در پی اقدام نژاد‌پرستانه در شهر مینیاپولیس اشاره کرده و نوشته این بودجه باید برای وزارت دفاع آمریکا نیز قطع شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، وبگاه خبری و تحلیلی «Salon» در یادداشتی به قلم «ویلیام هارتونگ»، به قطع بودجه پلیس بعد از قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»  توسط یک مأمور پلیس سفید‌پوست در شهر مینیاپولیس آمریکا اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این وبگاه آمریکایی، قتل «جورج فلوید» نیاز به قطع بودجه برای اداره‌های پلیس محلی و یافتن راهکار‌های جایگزینی برای تأمین امنیت در آمریکا را نمایان ساخت و چنین اقدامی برای ماشین نظامی آمریکا نیز لازم است.

این وبگاه خبری و تحلیلی همچنین نوشته، هرگونه تلاش برای افزایش هزینه‌ها برای برنامه‌های اجتماعی باید شامل کاهش بودجه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز شود؛ یا به عبارت دیگر وقت آن برای آمریکا فرا رسیده که بودجه جنگ‌های داخلی و خارجی خود را قطع کند.

این وبگاه آمریکایی نوشته دور کردن بودجه‌ها از پلیس و اختصاص آنان به اموری مانند مشاغل، تحصیلات و مسکن در آمریکا می‌تواند بخش مهمی از راه‌حل برای این مشکل پیش آمده باشد.


اداره پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا. چهار افسر پلیس از این اداره برای دستگیری «جورج فلوید» اقدام کردند.

هزینه زیاد ادارات پلیس و زندان‌ها در آمریکا

در بیشتر ایالت‌ها و موقعیت‌های محلی در آمریکا، هزینه‌های پلیس و زندان‌ها سر‌سام‌آور هستند. در برخی حوزه‌ها، پلیس به تنهایی ۴۰ درصد از بودجه محلی را به خود اختصاص داده است و برای دیگر اولویت‌ها بودجه کمتری را باقی گذاشته است.

برای مثال در شهر نیویورک، بودجه اختصاصی برای عملیات‌های پلیس و غرامت‌هایی که ادارات پلیس پرداخت می‌کنند، بیش از ۱۰ میلیون دلار در سال است. این مقدار بیش از آن چیزی است که دولت فدرال آمریکا برای مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در این کشور هزینه می‌کند.

به طور خلاصه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال در سرتاسر آمریکا، صرف پلیس در این کشور می‌شود.

هزینه نگه داشتن تقریباً دو میلیون نفر آمریکایی در زندان‌های این کشور نیز تقریباً 120 میلیارد دلار در سال هزینه دارد.

هزینه‌های پنتاگون

علاوه بر هزینه‌هایی که صرف پلیس و زندان‌ها در آمریکا می‌شوند، هزینه عظیم دیگر آمریکا در بخش نظامی، پنتاگون است. وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون در کنار فعالیت‌های مرتبط مانند بودجه‌رسانی برای تسلیحات هسته‌ای در وزارت انرژی، اکنون حداقل ۷۵۰ میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص می‌دهد. این میزان بیش از بودجه‌های نظامی ۱۰ کشور در کنار یکدیگر است.

هزینه‌ برای مستحکم‌تر کردن مرز بین مکزیک و آمریکا و اخراج مهاجران از طریق سازمان‌هایی مانند «مهاجرت و گمرک آمریکا»، سالانه ۲۴ میلیارد دلار برای ایالات متحده هزینه دارد.

این در حالی است که هزینه‌هایی که دولت آمریکا صرف پلیس، زندان‌ها و وزارت دفاع خود می‌کند حدود 1 تریلیون دلار در سال است که به گرد پای هزینه‌های دیگر این کشور در امور امنیت ملی نمی‌رسد؛ مانند وزارت امنیت داخلی (92 میلیارد دلار) و وزارت امور کهنه‌سربازان (۲۴۳ میلیارد دلار – که این هزینه‌ها مربوط به جنگ‌های سال‌های گذشته می‌شود).

مؤسسه مطالعات سیاست‌گذاری آمریکا در برنامه «اولویت‌های ملی» خود هزینه‌هایی که صرف پنتاگون و دیگر فعالیت‌های نظامی در این کشور می‌شود را ۸۸۷ میلیارد دلار یا بیش از ۶۴ درصد از بودجه اختیاری دولت فدرال برآورد کرده است؛ این بودجه اختیاری شامل حال بخش بهداشت عمومی، آموزش، حفاظت از محیط زیست، آموزش شغلی، توسعه انرژی، مسکن، حمل و نقل، تحقیقات علمی و دیگر موارد می‌شوند.


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) واقع در شهر آرلینگتون ایالت ویرجینیا

برنامه ۱۰۳۳ پنتاگون

از سال ۱۹۹۷ وزارت دفاع آمریکا از طریق آنچه که خود «برنامه ۱۰۳۳» می‌نامد به ۸ هزار نهاد قانون گزار در این کشور، بیش از ۷.۴ میلیارد دلار تجهیزات نظامی انتقال داده است؛ مانند سلاح‌ها، مهمات و نارنجک‌انداز‌ها و ابزار‌های دید در شب و همچنین وسایل نقلیه موسوم به «امرپ» (که در برابر مین و کمین مقاوم و محافظت شده هستند) که در نبرد‌های عراق و افغانستان به کار برده شدند.

در سال ۲۰۱۷، دیوان محاسبات آمریکا، یک نهاد اجرای قانون جعلی را ایجاد کرد و توانست از طریق این برنامه 1.2 میلیون دلار را به دست آورد.


یک وسیله نقلیه «اِمرَپ» در حال تست مقاومت در برابر مین

چه کسانی سود می‌برند؟

کمپانی‌های نظامی- صنعتی در آمریکا با فروش سلاح و همچنین زندان‌سازی و بهره‌برداری از زندان‌ها و بازداشتگاه و تأمین تجهیزات برای پلیس میلیاردها دلار را کسب می‌کنند؛ در حالی که از نظر تئوری با مشکلات با ریشه‌های عمیق اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند. به طور کلی، تا زمانی که این کارها انجام می‌شوند، این مشکلات نیز عمیق‌تر می‌شوند.

به عنوان مثال، تولید‌کنندگان بزرگ سلاح مانند «لاکهید مارتین»، «بوئینگ» و «رایتون» که از فروش تسلیحات به عربستان سعودی سود بسیاری می‌برند، اما این سلاح‌ها به منظور قتل ده‌ها هزار غیرنظامی در یمن، تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در این کشور و جلوگیری از تأمین کمک‌های بشر‌دوستانه مورد نیاز در آنجا به کار برده می‌شوند. نتیجه ۱۰۰ هزار مورد مرگ و میر و میلیون‌ها نفر در آستانه قحطی و مریضی از جمله بیماری کووید-۱۹ در این کشور می‌شود.

وبگاه خبری و تحلیلی Salon در پایان نوشت، در مورد جنگ‌های ناکام آمریکا در خارج از این کشور پس از حادثه یازدهم سپتامبر بسیار نوشته شده است. این جنگ‌ها تریلیون‌ها دلار پول مالیات دهندگان و صدها هزار جان آمریکایی و دیگران را گرفت و صدمات جسمی و روانی بسیاری را به صدها هزار نفر دیگر وارد کرد.

این جنگ‌ها همچنین شکل‌گیری و گسترش گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش را آسان‌تر کرد. این اقدامات، تأثیری مانند بومرنگ دارند. خشونت‌ خود، خشونت بیشتر را به وجود می‌آورد و به تروریست‌ها در خارج از کشور اجازه رشد می‌دهد.

در جبهه داخلی آمریکا، به ویژه در جوامع رنگین‌پوست پلیس به جای اینکه یک مرجع محافظ باشد اغلب به عنوان یک نیروی اشغالگر دیده می‌شود و از زمانی که برنامه ۱۰۳۳ پنتاگون نیز اجرا شده، آنها بیشتر به چنین چیزی شبیه شده‌اند. این امر به درخواست‌ها برای قطع بودجه پلیس منجر شده و اینکه راه‌های دیگری برای تأمین امنیت عمومی به وجود آید.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه نظامی آمریکا ایالات متحده پنتاگون بودجه جنگ جنگ های آمریکا جورج فلوید نژادپرستی وزارت دفاع آمریکا میلیارد دلار دلار در سال قطع بودجه هزینه ها زندان ها جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها

به گفته مدیران بانک‌های آمریکایی، وام‌گیرندگان با درآمدهای پایین برای پرداخت به موقع اقساط وام‌های خود با مشکلات روزافزون مواجه هستند که این موضوع بانک‌ها را بر آن داشته است تا در اعطای کارت‌های اعتباری و وام‌های خودرو محتاط‌تر شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های اخیر و به گفته مدیران بانک‌های آمریکایی، وام‌گیرندگان با درآمدهای پایین برای پرداخت به موقع اقساط وام‌های خود با مشکلات روزافزون مواجه هستند که این موضوع بانک‌ها را بر آن داشته است تا در اعطای کارت‌های اعتباری و وام‌های خودرو محتاط‌تر شوند.

به گفته بانکداران و اقتصاددانان، هرروز تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها از پس انداز خود برای هزینه‌ها استفاده می‌کنند چرا که افزایش قیمت‌ها و نرخ‌های بهره وام، بودجه خانوارها را فشرده کرده است.

بر اساس این گزارش، وضعیت مالی خانوارهایی که در آمریکا کمتر از 45000 دلار سالانه درآمد دارند، وخیم‌تر شده است در حالی که خانوارهای دارای درآمد بالاتر، از انعطاف پذیری مالی بیشتری برخوردارند.

پیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024هشدار میلیاردر معروف درباره آینده اقتصاد آمریکا

آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) شیکاگو، طی اظهاراتی گفت که در حال حاضر معوقات بانکی مصرف‌کنندگان یکی از نگران‌کننده‌ترین موضوعات مربوط به داده‌های اقتصادی است.

وی گفت: نرخ معوقات وام‌های مصرفی اغلب یک شاخص اصلی است و اگر این نرخ کم کم افزایش یابد، حکایت از این موضوع دارد که وضعیت در حال وخیم شدن است.

آریجیت روی، مدیر بخش کسب و کار مصرف کننده در یواِس بانکورپ U.S. Bancorp، در این باره گفت: وام گیرندگانی که برای اولین بار وام می‌گیرند و کم درآمد هستند نسبت به افرادی که درآمد بیشتری دارند، نرخ نکول بیشتری را در وام های خود تجربه می‌کنند.

بانک آمریکا نیز روز سه‌شنبه گزارش داد که در این بانک، بدهی‌هایی که بازیابی آن‌ها بعید است، از 807 میلیون دلار در سال گذشته میلادی به 1.5 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.

بانک جی‌پی مورگان چیس نیز هشدار داد که هزینه‌های مربوط به این نوع بدهی‌ها در همان دوره سه‌ماهه تقریباً دو برابر شده و به 2 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که در سیتی‌گروپ و ولز فارگو نیز این بدهی‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!