Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای نمایش‌های خیابانی در دهه ولایت و ماه محرم خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی بیان کرد : شیوع ویروس کرونا، کسب‌وکار بسیاری از هنرمندان را با معضلاتی روبه‌رو ساخت. از این رو لایحه‌ای در راستای حمایت از گروه‌های نمایشی به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال شد که هم‌اکنون به تصویب نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیرامون فراخوان جشنواره «تئاتر کنار مردم» بیان کرد: هنرهای نمایشی در روحیه‌بخشی و افزایش نشاط و شادابی شهروندان تأثیر بسزایی دارد و از سویی دیگر، مراجعه مردم به تماشاخانه‌ها در شرایط فعلی، امکان‌پذیر نیست. از این رو فراخوان جشنواره نمایش خیابانی «تئاتر کنار مردم» منتشر و آثار قابل‌توجهی از سوی هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: حدود ۲۰۰ نمایش خیابانی برای اجرا در نقاط مختلف مشهد در نظر گرفته شده که با موضوعاتی همچون شعار سال و رونق تولید، فرهنگ رضوی و معرفی مفاخر خراسان برای شهروندان اجرا خواهد شد.
یوسفی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این نمایش‌های خیابانی را در دهه ولایت و از عید قربان تا غدیرخم به مرحله اجرا برسانیم.
وی همچنین با اشاره به اجرای نمایش خیابانی در ماه محرم تصریح کرد: در این مجموعه برنامه، نمایش‌های «رندان تشنه لب» با هدف ترویج شعائر عاشورایی اجرا خواهند شد. این نمایش‌ها با محوریت پرده‌خوانی و تعزیه‌خوانی طراحی شده‌اند تا روایت‌های عاشورایی را با زبانی گویا به شهروندان منتقل کنند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم

شبیر فیروزیان پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع حجاب گفت: تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهنده این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مانند مساله «کشف حجاب»، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه ها»، «علّت ها»، «سامری ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه های مولد ناهنجاری های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه ها و ناهنجاری ها باشد، نه برخورد با معلول ها و قربانی های کف خیابانی.

وی ادامه داد: «گوساله های سامری» و «مسجد ضرارها» یی که پایگاه ایجاد ناامنی های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند.

این‌پژوهشگر در ادامه با اشاره به توصیه‌ای از حضرت امیرالمؤمنین گفت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در توصیه ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می فرمایند: «ارْمِ بِبَصَرِکَ‏ أَقصَی‏ الْقَوْمِ‏ وَغُضَّ بَصَرَکَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه‏؛ به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده ات را (از آنچه که اراده ات را سست می کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.» (نهج البلاغه؛ خطبه ۱۱). درواقع توصیه امیرالمؤمنین (ع) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی (اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید: «ارْمِ بِبَصَرِکَ‏ أَقْصَی‏ الْقَوْمِ؛ به انتهای سپاه دشمن بنگر».

فیروزیان گفت: همچنین حضرت علی (ع) می فرماید: «غُضَّ بَصَرَکَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند.از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار. در مساله کشف حجاب نیز نباید فریب بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های دشمن از کشف حجاب های خیابانی را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد.

وی افزود: امروز میدان نبرد اصلی در مساله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی» (بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) بوده و میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است. میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی»، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب»، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند.

این‌پژوهشگر در ادامه گفت: میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود. میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی بوده که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته است. همچنین میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت دار کردند و می کنند. باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ ولی نه بگونه ای که ما را دچار «ناامیدی»، «فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری ها و مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم. برخورد با معلولها بدون برخورد جدی با علت ها، نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر شدت آن می افزاید.

فیروزیان گفت: این اشتباهی بود که برخی در دهه هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود، مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق تری از موضوع داشتند، ریشه ها و علت ها و سامری ها و منافقان و مرجفون و نفوذی های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می کردند.

وی در پایان افزود: سیاستگذاری‌ها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند. برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً» (در یک صف واحد) است؛ «فَأَجمِعوا کَیدَکُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:)تمام نیرو و نقشه خود را جمع کنید و دریک صف (به میدان مبارزه) بیائید.» (طه: ۶۴). در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است؛ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فِی سَبیلِهِ صَفًّاکَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ" (صف :۴).

کد خبر 6097765 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم