Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@13:56:00 GMT

جمع‌آوری 28 میلیارد ریال زکات در ساوه

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۱۰۵

جمع‌آوری 28 میلیارد ریال زکات در ساوه

رئیس شورای زکات شهرستان ساوه از جمع‌آوری 28 میلیارد ریال زکات در شهرستان ساوه طی سه ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه جایگاه زکات در کشور ما آنگونه که باید تعریف شده نیست، اظهار کرد: در متن قانون اساسی برخی کشورها زکات جای گرفته، اما در کشور ما بعد از سال‌ها تنها به تعریف یک قانون عادی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش‌های قابل قبولی برای احیاء زکات در کشور و خصوصا در شهرستان ساوه انجام شده است که بعضا برخی از طرح‌های اجرا شده در شهرستان ساوه قابلیت اجرا در سطح کلان و ملی را دارد. 

 تبلیغات زکات یکی از اصلی‌ترین امور برای سربازان دین است تا با احیاء این واجب و مستحب الهی که وسیله پاک کردن مال و رشد ثروت است برکات آن را در جامعه گسترش دهند

رئیس شورای زکات شهرستان به نقش زکات در رشد ثروت اشاره کرد و گفت: تبلیغات زکات یکی از اصلی‌ترین امور برای سربازان دین است تا با احیاء این واجب و مستحب الهی که وسیله پاک کردن مال و رشد ثروت است برکات آن را در جامعه گسترش دهند.

حسینی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات به نیازمندان میبایست با نهایت تکریم و برنامه‌ریزی صورت پذیرد افزود: جمع‌آوری و خرجکرد زکات باید با آگاهی و هماهنگی کمیته امداد بعنوان دبیر شورای زکات و شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

وی بر لزوم گسترش فرهنگ زکات در جامعه اشاره داشت و تصریح کرد: پرداخت زکات مال را حفظ و باعث برکت در زندگی و مال افراد خواهد شد و همچنین آثار خود را در جامعه نمایان خواهد کرد.

رئیس شورای زکات شهرستان در ادامه  میزان زکات ساوه جمع آوری شده در سه ماهه نخست سال جاری را 28 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد بیش از 100 درصدی جمع آوری زکات در سطح شهرستان هستیم.

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون برای ترویج زکات

زکات ساوه جمع آوری شده در سه ماهه نخست سال جاری در ساوه 28 میلیارد ریال است

عباس محمدی هزاوه دبیر شورای زکات ساوه نیز گفت: عملکرد سه ماهه نخست سال جاری نسبت به کل عملکرد سال 98 بالغ بر 10 درصد رشد را نشان می‌دهد که این نشان از تاثیر تبلیغ و فرهنگ سازی در جامعه بوده است.

وی به برنامه ریزی در خصوص استفاده از ظرفیت روحانیون برای ترویج زکات اشاره کرد و گفت: طبق بخشنامه ابلاغی قرار است با استفاده از روحانیون افتخاری برای ترویج جمع آوری زکات در شهرها و روستاها استفاده کنیم تا این واجب الهی بیشتر ترویج یابد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه ساوه ابراهیم حسینی زکات شورای زکات شهرستان میلیارد ریال شهرستان ساوه جمع آوری سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  فرمانده انتظامی گلبهار گفت: از این تعداد ۱۸ معتاد متجاهر است  که از نقاط آلوده با بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی شناسایی و جمع آوری شدند.
 سرهنگ محسن صبری پور افزود:  ۱۱ خرده فروش در سطح شهرستان شناسایی شده که از ناحیه آنان چهار کیلو گرم مواد مخدر و یک هزار و ۶۰ عدد قرص های غیرمجاز کشف و ضبط شده است. 

وی بیان کرد : هم چنین دو نفر قاچاقچی مواد مخدر که در سطح استان فعالیت می کردند که شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

صبری پور تاکیدکرد: جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در راستای پاکسازی و کنترل محسوس و نامحسوس نقاط آلوده شهرستان گلبهار انجام شده است.

شهرستان گلبهار در ۳۵ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز