Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@14:24:47 GMT

افزایش 13 درصدی مصرف گاز در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۱۸۱

افزایش 13 درصدی مصرف گاز در کرمان

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از افزایش 13 درصدی مصرف گاز طبیعی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح با اعلام این خبر اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه پارسال 252 میلیون مترمکعب و معادل 13 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بخش نیروگاهی در استان با مصرف یک میلیارد مترمکعب گاز 47 درصد و بیشترین مقدار مصرف را به خود اختصاص داده و پس از آن بخش‌های صنعتی (مس و فولاد) با مصرف 575 میلیون مترمکعب 27 درصد مصرف گاز طبیعی را در سه ماه نخست امسال به خود اختصاص دادند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: سهم بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی با مصرف 400 میلیون مترمکعب 18 درصد و بخش حمل‌ونقل و سایر مشترکان عمده با مصرف 150 میلیون مترمکعب 8 درصد بوده است.
فلاح یکی از دلایل افزایش توزیع گاز طبیعی در استان را جهش گازرسانی به صنایع استان دانست و گفت: یکی از موفقیت‌های برجسته گاز استان در سال 98 گازرسانی به صنایع استان بوده، به‌طوری که در یک سال بیش از 40 درصد سوخت مصرفی استان کاهش یافته و در هر روز کاری در سال 1398 قریب به 647 مترمکعب در ساعت ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شده است.
وی به شعار سال تحت عنوان سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: گازرسانی به 12 محور صنعتی با 413 صنعت در سال‌1399 در حال اجراست که می‌توان به محور مسجد ابوالفضل و گودغلامعلی با 62 صنعت، محور بم _ ماهان _ راین با 30 صنعت، محور کوه کویز با 42 صنعت، 11 شهرک صنعتی با 21 صنعت، 70 ایستگاه صنعتی با 47 صنعت، محور نگار _ بهرامجرد با 6 صنعت، دوچاهی با یک صنعت، صنایع شمال استان با 58 صنعت، صنایع جزء شمال استان با 77 صنعت، گلخانه‌های جنوب 1 با 26 صنعت، گلخانه‌های جنوب 2 با 15 صنعت و کهنوج فاریاب با 28 صنعت اشاره کرد که ان‌شاءالله در مجموع 48 میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت مایع را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان یادآور شد: در کنار توسعه کمّی شبکه گازرسانی در استان، افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و رضایتمندی مشترکان نیز به‌طور مستمر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت گاز استان کرمان میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان