Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نه به پلاستیک و عدم استفاده از نایلون در بین تمام اقشار جامعه و تمام گروههای هدف بصورت تکلیف عملیاتی شود
به گزارش اداره روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به مناسبت روزجهانی بدون پلاستیک همزمان با اجرای برنامه توزیع کیسه پارچه ای بجای کیسه نایلونی در فروشگاه های قزوین گفت: ایران از لحاظ جمعیتی هفدهمین کشور دنیا محسوب می‌شود اما از نظر مصرف پلاستیک در زمره پنج کشور اول جهان است و مصرف محصولات پلاستیکی در ایران بیش از سه برابر متوسط جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در تمام دنیا نه فقط این مشکل بلکه هر مشکل محیط‌زیستی در صورتی قابل حل است که با یک مکانیزم اقتصادی و پشتوانه قانونی بسیار محکمی همراه باشد. به‌طورکلی در حوزه محیط‌زیست باید با فرهنگ سازی و اموزش همگانی و همکاری تشکلهای زیست محیطی از هر گونه آلودگی بخصوص آلودگی پلاستیکی جلوگیری کنیم
عباس نژاد بیان کرد: حفاظت محیط زیست در قانون اساسی رسالت همگانی تعیین شده و همه باید به تعهدات اجتماعی خود برای داشتن زمین پاک و محیط سالم زیست عمل کنند.
وی در پایان گفت: بازیافت یک راه حل اساسی برای نه گفتن به پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی است. در هنگام جمع‌آوری زباله حتما عمل جداسازی زباله خشک و تر را انجام گیرد تا این کار سریع‌تر و بهتر انجام شود. در اغلب کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بازیافت زباله و بازیافت پلاستیک یک روش بسیار موثر در کاهش اتلاف مواد مختلف و البته کمک به بازیابی محیط زیست است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد