Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: پل کریمخان از نظر شریان‌های حیاتی در رده پل‌های با اهمیت متوسط بوده و نخستین پل فلزی شهر تهران است که با هدف نوسازی و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شد.
پل کریمخان یکی از پل های هفت‌گانه فلزی شهر تهران است که قطعات فلزی آن در شرکت بلژیکی «نوبلزپیلمن» ساخته و در دهه 50 خورشیدی خریداری و نصب شدند تا معابر پایتخت ضمن غیرهمسطح سازی تقاطعاتی که پیش از آن با چراغ راهنمایی اداره می شدند، ترافیک روان‌تری را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پل هم مانند پل گیشا از پل های موقت یا پیش ساخته بود اما تاکنون سرنوشتی متفاوت از پل گیشا داشته است. پل کریمخان هنوز هم با قدرت در جای خود باقی مانده و تنها در یک دوره مقاوم‌سازی، به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شد.
اهمیت پل کریمخان برای تهران
این پل که در یک امتداد شرقی_غربی روی خیابان کریمخان زند قرار گرفته است، 430 متر طول دارد اما فاقد هرگونه مسیر ارتباطی و راه برقراری دسترسی برای خیابان کریمخان زند با معابر پیرامونی آن است. با این حال پل کریمخان که دارای دو مسیر رفت و برگشت بوده، هریک دو لاین عبوری دارد و عرض هر یک از آن‌ها به سه و نیم متر می رسد، بر اساس مستندات مرکز مطالعات شهرداری تهران از نظر درجه اهمیت پل از دیدگاه شریان‌های حیاتی، در رده پل‌های با اهمیت متعارف بوده و همچنین بر اساس اطلاعات سازمان مدیریت بحران شهر تهران از اهمیت متوسطی برای پایتخت برخوردار است.
آغاز عملیات نوسازی
فرسودگی روکش آسفالت، از کار افتادگی تکیه‌گاه‌ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی، از شایع ترین آسیب‌هایی است که در پل های فلزی رخ می‌دهد از همین رو تبدیل پل‌های فلزی شهر تهران به پل‌های کامپوزیت بتنی، به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای بهینه سازی هزینه‌های نگهداری و مرمت این دسته از پل‌ها انتخاب و برای نخستین بار در پل کریمخان انجام شد. پروژه‌ای که از تیرماه سال 1396 آغاز و در نهایت در شامگاه سه شنبه چهاردهم فروردین ماه 1397، آخرین بخش از عملیات بتن ریزی عرشه شمالی پل کریمخان با موفقیت انجام شد. فاز دوم طرح مقاوم‌سازی پل کریمخان که مربوط به نوسازی عرشه جنوبی پل بود هم از دهم خردادماه سال 1397 آغاز شد و به مدت دو هفته ادامه داشت و به این ترتیب اجرای روکش آسفالت به جای روکش اپوکسی، برای نخستین بار روی یکی از پل های فلزی شهر تهران یعنی پل کریمخان میسر شد.
خبرنگار: ریحانه جاویدی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فلزی شهر تهران پل کریمخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی مطالبه فیلمسازان حاضر در این جشنواره و با مساعدت شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر، باغ کتاب به‌عنوان محل برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی انتخاب شد.

باغ کتاب تهران مجموعه بزرگ کتاب و سرگرمی‌های علمی کشور است که در دو طبقه با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع در اراضی عباس‌آباد احداث شده است و مجموعه‌های متنوعی ازجمله مجموعه‌های سینمایی را شامل می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در چهار بخش رقابتی شامل فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن، مستند و نماهنگ و فیلمنامه منطبق با موضوع جشنواره برگزار می‌شود که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز