Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-06@13:15:03 GMT

گفتگو با شاه مهره، اصلاح طلبان را عصبانی کرد!

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۳۷۷

گفتگو با شاه مهره، اصلاح طلبان را عصبانی کرد!

شاهکار اطلاعاتی سپاه پاسداران در به دام اندازی روح الله زم به عنوان سرشبکه ضدانقلاب که تحت عنوان آمدنیوز در حال فعالیت بود، از همان ابتدا به ذائقه برخی افراد جریان اعتدال و اصلاحات خوش نیامد و به راحتی از کنار آن گذشتند. دو شب پیش و پخش برنامه بدون تعارف 20:30 با روح الله زم باعث شد تا بار دیگر اصلاح طلبان ترس و حساسیت شدید خودشان را به این موضوع نشان داده و با توجه به گوشه ای از اعترافات این مجرم محکوم به اعدام، این گفتگوی تلویزیونی را سناریو نامگذاری کرده و توپخانه خودشان را علیه صداوسیما روشن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته باید یادآوری کرد که شبکه همکاران مدیر آمدنیوز در داخل یکی از عوامل جدی توفیق او در خرابکاری سال های گذشته بود که می توان گمانه زنی کرد که شاید یک از دلایل این ناراحتی و عصبانیت از هرگونه بحث صحبت درباره زم، همین موضوع باشد.

اولین واکنش ها به انتشار این گفتگو توسط حسام الدین آشنا انجام شد. مشاور رسانه ای رئیس جمهور و از مسئولان سابق وزارت اطلاعات در واکنش به گفتگوی منتشر شده در صفحه توئیتر خود نوشت: «اشتباه نشود آن جلسه نه بازجویی بود و نه مصاحبه بلکه چیزی شبیه دورخوانی سناریو بود.»



امروز هم روزنامه اعتماد با میرزایی نیکو، نماینده حامی فتنه مجلس دهم که برای انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد گفتگو کرده است که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*آنچه امروز تحت‌عنوان پخش اعترافات تلويزيوني متهمان امنيتي در ايران شناخته مي‌شود، در واقع روش منسوخي است كه دهه‌هاي 60 و 70 ازسوي نهادهاي امنيتي جهان صورت مي‌گرفت.

*جهان تغيير كرده و مخاطبان ديگر چنين مواردي را نمي‌پذيرند و در مرحله دوم آنچه نهادهاي امنيتي و صداوسيما درباره روح‌الله زم از آن غافل شد، اين بود كه توجه نكردند با نيم ساعت گفت‌وگو نمي‌توان درباره پرونده‌اي امنيتي آن هم با هزاران برگ و پيچيدگي‌هاي بسيار شفاف‌سازي كرد در نتيجه گفت‌وگوي صورت گرفته، بي‌هدف و تا حدودي بدون تاثير بود.

*امروز در شرايطي قرار داريم كه لازم است صداوسيما نظرسنجي واقعي از همه مردم انجام دهند تا ببيند چند درصد مردم اين گفت‌وگو و صحبت‌هاي طرح شده در آن را پذيرفته‌اند؛ نه اينكه فقط طيف و گروهي خاص را در نظر بگيرند و فقط آنان را ملاك عمل خود قرار دهد.

*بايد بدانند كه امنيت نه با پخش اين قبيل اعترافات بلكه با پيگيري مسائل و ريشه‌يابي مشكلات ايجاد مي‌شود. امروز شرايط به گونه‌اي است كه به عنوان مثال مشكل و معضل فقط شخص «روح‌الله زم» عنوان مي‌شود حال آنكه ممكن است در نتيجه اين روندهاي غلط زم‌ها زاييده شوند.


میرزایی نیکو، نماینده اصلاح طلب دماوند مجلس دهم و از حامیان جدی سران فتنه

*متاسفانه امروز نهادها و مسوولان به‌ جاي آنكه به دنبال جلب رضايت همه آحاد جامعه و افكار عمومي با هر نوع نگرش و تفكر باشند، فقط به‌دنبال جذب رضايت گروه خاصي هستند و نتيجه مي‌شود، همين كه مي‌بينيم. امروز كسي پاسخ نمي‌دهد، چرا افكار عمومي با ديد ترديد به مطالب منتشرشده ازسوي رسانه‌هاي داخلي به‌ويژه صداوسيما جمهوري اسلامي مي‌نگرد. چرا رسانه‌هاي بومي در شرايطي روزبه‌روز ضعيف‌تر مي‌شوند كه شاهد افزايش اعتماد مردم به رسانه‌هاي برون مرزي هستيم.

*دليل تمام اين مشكلات عدم تلاش ما براي جلب نظر افكار عمومي است ولي مثلا درباره صداوسيما شرايط به گونه‌اي است كه نه تنها در اين مسير حركت نمي‌كنند بلكه روز به روز شرايط خود را منفي‌تر از گذشته مي‌كنند. اين ميان بايد توجه داشت كه اين مشكلات ناشي از دوگانگي‌هايي است كه ما در اسكلت و ساختار نظام جمهوري اسلامي داريم.

*اين گفت‌وگو هرچه بود، مصاحبه مطبوعاتي نبود؛ چراكه اگر اينچنين بود به‌جاي آقاي رضواني كه فقط سوژه‌ها يا مسائل خاصي را دنبال مي‌كند، 4 خبرنگار آزاد را مقابل زم مي‌نشاندند تا مسائل بهتر مطرح شود، هرچند شخصا نفس انجام اين گفت‌وگو را نمي‌پسندم ولي مي‌خواهم بگويم اگر قصدشان مصاحبه بود، اينچنين عمل مي‌كردند. زماني كه شما ماجرايي را اينچنين به يك رسانه و يك فرد محدود مي‌كنيد، نتيجه مي‌شود اينكه هيچ يك از اهالي رسانه و خبرنگاران اين اتفاق را گفت‌وگوي مطبوعاتي نمي‌دانند و افكار عمومي نيز از آن اعلام رضايت نمي‌كنند.

*به نظر من اين برنامه تلويزيوني هيچ برنده‌اي نداشت و هر دو طرف بازنده بودند چراكه از درون آن اصطلاحا لحافي براي كسي دوخته نمي‌شود.
 


صداوسیما باعث تداوم بي‌اعتمادي‌ها شد

حسین انصاری راد، فعال اصلاح طلب هم با انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته است: «در واقع به‌جاي اينكه «رسانه ملي» در راستاي اعتمادسازي گام بردارد، اعتماد عمومي را سلب كرده كه اين اتفاق محصول عملكرد اشتباه ساليان سال است. اخيرا گفت‌وگويي تلويزيوني با روح‌الله زم، گرداننده يكي از كانال‌هاي ضدانقلاب و محكوم به اعدام از صداوسيما منتشر شده‌ كه واكنش‌هاي بسياري به همراه داشته است. قابل‌ذكر است كه شخصا از چند و چون و ماهيت اين پرونده بي‌اطلاع هستم و از آنجا كه هيچ اشرافي به فرآيند رسيدگي به اين پرونده در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ندارم درمورد جرايم مرتكب شده و اتهامات اين فرد اظهارنظري نمي‌كنم منتها ترتيب دادن مصاحبه با اين متهم امنيتي در تلويزيون كه بيشتر يادآور بازجويي است و حواشي كه به دنبال داشت، نشان مي‌دهد كه صداوسيما در هدف مد نظر خود توفيقي كسب نكرده است. احتمالا هدف صداوسيما از پخش چنين مصاحبه‌هايي جنبه تأديبي و تنبيهي است اما در اين هدف موفق نشده، بلكه با نوع طراحي صورت گرفته باعث تداوم بي‌اعتمادي‌ها شده است».

لازم به ذکر است این فعال اصلاح طلب پیش تر در ادعایی مضحک مدعی شده بود: «ریشه بی‌اعتمادی مردم به اخبار کرونا، به ردصلاحیت‌ها در انتخابات برمی‌گردد!»

منبع: جهان

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: افکار عمومی روح الله زم گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟

تحلیلها و مواضع مطرح شده از سوی دویچه وله و رسانه های مشابه آن در ماجرای غزه، بازتاب نوعی استیصال مطلق در برابر شرایط میدانی و فرامتنی جاری در جنگ غزه است. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- پایگاه خبری دویچه وله طی روزهای اخیر مواضع مقامات آلمانی در تقابل مطلق با ایران و حماس را بازتاب داده و در این زمینه  خطوط خبری ویژه ای به مخاطبان عمومی القا کرده است.

در یکی از تازه ترین این موارد، دویچه وله مدعی شده که ایران در روند جنگ غزه دخالت مخربی داشته و باید به روند حمایت از مردم غزه پایان دهد!

این رسانه، مواضع وقیحانه اولاف شولتس صدراعظم آلمان را بازتاب داده که در آن، به تهران هشدار داده شده که باید به روندحمایتی خود از حماس پایان دهد. در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مدنظر قرار گیرد:پ

نخست اینکه آلمان به عنوان بازیگر و کشوری که شراکت مستقیم آن در نسل کشی غزه احراز شده و حتی پرونده ای برای آن (با شکایت نیکاراگوئه) در دیوان لاهه تشکیل شده است، حق اظهار نظر در خصوص جنگ غزه و روند آن را ندارد.

به عبارت بهتر، برلین در این خصوص نقش یک "مجرم"را دارد و دیگر هیچ! همگان به یاد دارند که اولاف شولتس طی ماههای اخیر بارها مدعی عدم قصور رژیم اشغالگر قدس در جنگ شده و حتی کشتار و نسل کشی هزاران کودک فلسطینی را مصداق عینی "دفاع مشروع"تلقی کرده است.

طی روزهای اخیر و با گسترش خیزشهای دانشجویی در سرتاسر دنیا علیه رژیم اشغالگر قدس، آلمان نه تنها به سرکوب دانشجویان در برلین و دیگر شهرها پرداخته، بلکه هر گونه اعتراضی علیه کودک کشی رژیم منحوس صهیونیستی را مصداق یهودستیزی قلمداد نموده و نسبت به آن جرم انگاری کرده است.

نکته دیگر اینکه دویچه وله، یورونیوز و دیگر رسانه های اروپایی نسبت به مذاکرات قاهره و اصرار حماس بر خطوط قرمز خود در این مذاکرات نیز شدیداً خشمگین هستند.

خشم اروپاییان در این خصوص، ناشی از مشارکت مطلق آنها در کشتار بالغ بر 40 هزار نفر از ساکنان بی دفاه غزه و انتشار اسناد این مشارکت در زمان حال و آینده است.

حامیان جنگ غزه، نه تنها در میدان بازی را باخته اند، بلکه در فرامتن معادله نیز تبدیل به بازندگانی محض شده اند. در این میان، کارویژه رسانه های غربی به مانند همیشه، تمرکززدایی از شکست خود و در مقابل، آغاز بازی مقصرسازی است.

با همه این اوصاف، جمهوری اسلامی ایران نه تنها در برهه کنونی، بلکه در گذشته و آینده نیز کمترین اهمیتی برای عملیات رسانه ای غرب قائل نیست.

حمایت تمام عیار ایران از مردم غزه و ایستادگی محکم کشورمان در دفاع از حقوق حقه فلسطینیان، خطوط قرمزی است که عملیات رسانه ای دویچه وله و یورونیوز نتوانسته و نخواهد توانست آن را کمرنگ سازد.

بنابراین، بخش مهمی از این عملیات رسانه ای، معطوف به شرایط دشواری است که شبکه سیاسی-رسانه ای دشمن در آن قرار دارد.

از این رو تحلیلها و مواضع مطرح شده از سوی دویچه وله و رسانه های مشابه، بازتاب نوعی استیصال مطلق در برابر شرایط میدانی و فرامتنی جاری در جنگ غزه است.

این رویکرد  با نزدیک تر شدن به نقطه پایانی نبرد، یعنی زمان شکست رسمی رژیم اشغالگر قدس و حامیان آمریکایی و اروپایی آن تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟