Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:04:41 GMT

وام کرونا به بخش حمل و نقل هوایی و ریلی رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۷۴۰

وام کرونا به بخش حمل و نقل هوایی و ریلی رسید

بر اساس اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال با نرخ سود ۱۲ درصد برای حمایت از بخش‌های حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی به منظور جبران بخشی از زیان ناشی از شیوع کرونا تصویب و تخصیص داده شده است.

به گزارش ایسنا، در راستای سرعت بخشیدن به روند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به شرکتهای حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی،‌ وزارت راه و شهرسازی ملزم شده فهرست و اطلاعات شرکتهای مشمول و تمامی ایرلاین‌ها و زیربخش‌های حمل‌ و نقل هوایی، ریلی و دریایی را جهت درج در سامانه کارا در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال برای حمایت از بخش حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و زیربخش‌های آن به تصویب رسیده که نرخ سود آن ۱۲ درصد است و از این میزان، مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای ۱۶ شرکت هواپیمایی، تعدادی از شرکتهای خدمات فرودگاهی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما اختصاص یافته است.

شناسایی بیش از ۱۰۸ شرکت با بیش از  ۴۸ هزار شاغل

آنطور که معاون توسعه اشتغال وزارت کار گفته تاکنون بیش از ۱۰۸ شرکت حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی با میزان اشتغال ۴۸ هزار و ۳۱۴ نفر زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده‌اند و هماهنگی‌های لازم با پنج بانک منتخب برای پرداخت تسهیلات کرونا صورت گرفته است.

به گفته وی در راستای تسریع روند پرداخت تسهیلات و به منظور هماهنگی بیشتر و به‌روزرسانی اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی ملزم شده ظرف دو هفته اطلاعات شرکتهای تابعه خود را در سامانه کارا بارگذاری کند.

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های وزارت کار در جهت حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر همین اساس امکان ثبت‌نام در سامانه کارا و بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا برای ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌اند فراهم شده است. در حال حاضر ۱۴ رسته اصلی و ۵۵۰ زیر رسته در پرداخت وام و تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا وجود دارد که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بنگاه را شامل می‌شود.

تکمیل اطلاعات ایرلاین‌ها و زیربخشها در سامانه کارا

در زمینه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به شرکتهای بزرگ حمل و نقل مسافر برون شهری، وزارت راه و شهرسازی ملزم شده فهرست مورد نیاز را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و اطلاعات تمامی ایرلاین‌ها و زیربخش‌های حمل‌ونقل هوایی و ریلی را در سامانه کارا تکمیل کند؛ همچنین وزارت کار مبالغ پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی جهت اعطای تسهیلات به بنگاه‌های مورد توافق را به تایید رسانده و متقاضیان را به بانک ارجاع داده و پس از آن بر اساس فهرست دریافتی، صحت اطلاعات را بررسی و اعلام کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزارت کار از تمدید زمان ثبت نام و پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا خبر داده و سقف زمانی ثبت نام در سامانه کارا را تا پایان تیرماه و مهلت اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها را تا پایان مردادماه جاری اعلام کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وام کرونا اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی ايرلاين کروناویروس حمل ونقل هوایی حمل و نقل ریلی حمل و نقل دریایی ستاد مقابله با کرونا كسب و كار وزارت راه و شهرسازي سامانه کارا بنگاه های اقتصادی مشاغل پرداخت تسهیلات حمایتی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل هوایی سامانه کارا وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری

 

شبکه بهداشت به زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره شیردهی رایگان ارائه می‌دهد.

 روند پرداخت تسهیلات فرزندآوری در استان نشان می‌دهد که با افزایش پرداخت تسهیلات در سال گذشته، میزان فرزندآوری نیز رشد داشته است.

کریمی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در گفتگو با جوانه گفت: پارسال بیش از ده هزار نفر در استان وام فرزندآوری دریافت کردند.

یکی از همشهریان نیز در گفتگو با جوانه از چگونگی پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومان در قالب طرح یسنا گلایه کرد.

امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم این گونه پاسخ داد: این طرح به صورت نمونه در هشت استان کشور در حال اجرا می‌باشد.

مرکز مشاوره شیردهی شبکه بهداشت نیز در حمایت از زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره رایگان می‌دهد تا بتوانند دوران شیردهی به خوبی پشت سر بگذارند.

آگاهی بخشی به خانواده در رابطه با اثرات منفی و عوارض سقط جنین میتواند این ناهنجار اجتماعی را کاهش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد