Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاوه بر تولید غیرسالم و نگهداری نامناسب ظروف یکبارمصرف تولیدی تولیدکنندگان غیرمجاز، این افراد، قدرت رقابت را از تولیدکننده واقعی می‌گیرند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گزارش انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از انبار کردن بخشی از ظروف یکبار مصرف توزیعی در کشور در محیطی ناسالم و تولید برخی از آنها با مواد اولیه بازیافتی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید صمدی، رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در این خصوص گفت: این روزها هر کالایی نوع تقلبی دارد و ظروف یکبار مصرف نیز همین طور است.

وی ادامه داد: تا زمانی که وزارت صمت و وزارت بهداشت از انجمن ها به عنوان بازوی اجرایی استفاده نکنند، فعالیت این واحدهای غیر مجاز ادامه خواهد داشت.

صمدی افزود: در این راستا درخواست شده است که از وجود انجمن ها در این راستا استفاده شود، اما با این حال توجهی به این حواسته از طرف ارگان های دولتی نشده است.

* تولیدکنندگان غیرمجاز ظروف یکبار مصرف، قدرت رقابت را از تولیدکننده واقعی می‌گیرند

محمد باقر امامی آل آقا، دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف نیز در خصوص واحدهای غیر مجاز تولید ظروف یکبار مصرف گفت: این واحدها بسیار متعدد هستند و با توجه به این که هزینه استاندارد سازی و مالیات و دیگر هزینه های تولید را نمی پردازند، قدرت رقابت را از تولیدکنندگان واقعی می گیرند.

وی گفت: تولیدکنندگان غیرمجاز در صنعت پلاستیک و پلیمر به وفور یافت می شوند و در صنعت تولید ظروف یکبار مصرف هم به همین صورت است.

آل آقا ادامه داد: این تولیدکنندگان از آنجایی که نه مالیات و نه هزینه های آزمایشگاهی را برای استاندارد سازی می پردازند، با قیمت تمام شده کمتری تولید می کنند. ضمن این که چنین اشخاصی از مواد اولیه با کیفیت نیز استفاده نمی کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در ادامه گفت: قیمت تمام شده پایین این تولیدکنندگان و همین طور این مساله که به سادگی محصولات خود را به صورت مویرگی در بازار توزیع می کنند، قدرت رقابت را از تولیدکنندگان واقعی می گیرد؛ چرا که تولیدکنندگان واقعی به دلیل استفاده از مواد اولیه استاندارد و همچنین تولید شفاف و پرداخت مالیات، با هزینه بالاتری تولید می کنند و قیمت تمام شده محصولشان بیشتر از تولیدکنندگان غیر مجاز خواهد بود.

آل آقا با اشاره به این که نظارت جدی روی واحدهای غیرمجاز وجود ندارد، گفت: حتی دیده شده است که در برخی دامداری ها دستگاه تزریق قرار دارد و در چنین محیطی دست به تولید ظروف یکبار مصرف می زنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به غیر قانونی بودن خرید و فروش مواد اولیه خارج از بورس کالا، این واحدهای غیر مجاز از کجا مواد اولیه خود را تامین می کنند، گفت: این واحدها به سادگی مواد اولیه خود را از بازار آزاد تهیه می کنند، چرا که مواد اولیه به وفور در بازار آزاد پیدا می شود و تنها قیمت آن تا حدودی بیشتر است.

* جلوگیری از تولیدغیرمجاز؛ به نفع سلامت مردم و تولیدکننده واقعی

خلج، رئیس اتحادیه صنف محصولات پلیمری و ظروف یکبار مصرف شهریار نیز در این خصوص گفت: پیش تر ساز و کاری برای نظارت بر این واحدها وجود نداشت و از این رو ظروف یکبار مصرف بسیاری با مواد اولیه دست دوم تولید می‌ شد.

وی در ادامه با بیان این که اما اکنون تلاش اتحادیه بر این است که با سازمان غذا و دارو و بهداشت همکاری و در نتیجه رو واحدهای غیر استاندراد را شناسای کند.

خلج همچنین با اشاره به این که جلوگیری از تولید چنین واحدهایی امری لازم است، اظهار کرد: خارج کردن چنین واحدهایی از چرخه تولید، هم به سلامت جامعه و هم به تولیدکننده واقعی کمک می کند.

رئیس اتحادیه صنف محصولات پلیمری و ظروف یکبار مصرف شهریار در پاسخ به این سوال که خرید مواد اولیه این واحدهای غیرمجاز چگونه است نیز گفت: خرید این واحدها بسیار آسان و با یک تلفن انجام می شود و در این حالت بازار ملتهب بارها شاهد آن بوده ایم که یک تولیدکننده به سختی سهمیه چند تنی به دست می آورد و دلال چند هزار تن مواد اولیه در اختیار دارد.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صنعت پتروشیمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس تولیدکنندگان غیر ظروف یکبار مصرف تولیدکننده واقعی قدرت رقابت واحدهای غیر مواد اولیه تولید ظروف غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معصومه تکلو با تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته‌بندی شده گفت: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده ای  مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

 وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولا در رسانه های عمومی نیست تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات می باشد که از دو منومر اتیلن گلایکون و  اسید ترفتالیک تحت خلا دما و زمان معین  و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می شود                 

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی ادامه داد:این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاههای داخل و خارج کشور می باشد لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری های یکبار مصرف آب و خروج  ترکیبات فتالات از پلیمر  نمی شود

 تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو  با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک ترین تهدید سلامتی در فرآورده های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند