Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@14:12:18 GMT

فشار آلمان بر شرکت‌های فناوری چینی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۶۱۲۵

فشار آلمان بر شرکت‌های فناوری چینی

ایتن - وزارت اطلاعات آلمان به مصرف کنندگان محصولات فناورانه هشدار داده که به علت نگرانی‌های امنیتی از خدمات و محصولات شرکت‌های فناوری چین استفاده نکنند.
پس از آنکه دولت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به بهانه نگرانی‌های امنیتی همکاری با شرکت‌های فناوری چینی را محدود کردند حالا آلمان نیز به جمع آنها پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کارشناسان مستقل تصریح کرده‌اند هدف اصلی از اعمال این محدودیت‌ها جلوگیری از موفقیت چین جهت حضور در بازارهای جهانی است.

به گزارش ایتنا از مهر، وزارت اطلاعات آلمان در گزارش امنیتی سالانه خود که تازه منتشر شده مدعی شده انتشار اطلاعات شخصی در نرم افزارهای شرکت‌های پرداخت آنلاین چینی و نیز در خدمات سایر شرکت‌های فناوری چینی موجب خواهد شد که این اطلاعات به دست دولت این کشور بیفتد. این در حالی است که بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن پیمانکار سابق کاخ سفید دولت آمریکا هم اطلاعات کاربران گوگل، اپل، مایکروسافت، فیس‌بوک و غیره را سرقت می‌کند.

در این گزارش شرکت‌های فناوری مشهور چین مانند نتسنت، علی بابا و اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مختلف عرضه شده توسط آنها و زیرمجموعه‌های آنها متهم به سرقت اطلاعات کاربران آلمانی شده‌اند.

توماس هالدنوانگ رئیس وزارت اطلاعات آلمان هم در این مورد گفته است: آلمانی‌ها نباید داده‌های خود را در اختیار شرکت‌های چینی قرار دهند، زیرا این اطلاعات بر اساس قوانین چین تحویل دولت این کشور می‌شود. لذا مشتریان آلمانی خدمات شرکت‌های فناوری چینی در صورت سو استفاده پکن از داده‌های یادشده نباید شگفت زده شوند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هواوی فناوری آلمان شرکت های فناوری چینی شرکت های فناوری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آئین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آئین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعدادهای ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم‌گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

کد خبر 6095039 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان